Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på overtid, og skal føde innen en uke. Mannen hadde ferie denne uka i påvente av fødsel. Hadde forhåpninger om at han kunne ta litt mer av lasset med 2-åringen og husarbeid siden han hadde fri, og jeg har mye smerter. Kan ikke gå eller bevege meg uten vondt, og har hatt 2 netter med ok søvn siste måneden. Ligger som regel våken til 3-4 på natta fordi jeg ikke faller i søvn.

Men neida, han har ikke gjort noe mer enn normalt, men brukt tiden på hobbyer. Han har ikke hentet eller levert noe mer i barnehagen, ikke stått opp med barnet noe mer enn normalt, ikke gjort noe mer husarbeid. Jeg har ikke fått noe mer hvile enn før. Når barnet er lagt for kvelden kl 19, så sitter han i kjelleren med hobbyer til kl 3-4 på natta, og er dermed trøtt og sur dagen etter igjen.. han prioriteter egne interesser og egen hvile foran meg som har gått gravid i 9 måneder og står fremfor en tøff fødsel og barseltid foran meg. Kjenner at jeg kommer til å gå i fødsel med sinne inni meg, vil heller føde alene enn å ha han med.

Verste er at det var han som var pådriver for å få dette barnet, jeg holdt tilbake fordi jeg har ekstremt tøffe graviditeter og fødsler. Men han lovet meg masse hjelp og alt mulig hvis jeg gikk med på en graviditet til… det har ikke skjedd såklart. Drittfyr. Vet ikke hva jeg vil med innlegget, måtte bare ventilere litt..!

Anonymkode: 2499f...7ef

• Hjerte 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva sier han når du ber om avlastning? Hva er grunnen til at han lar sin høygravide kone slite seg ut?

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Og dette har du selvsagt kommunisert og snakket med han om? Du la frem forventningene om hans ferieuke og hvordan dere skulle gjøre det?

Anonymkode: b4093...b8a

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og dette har du selvsagt kommunisert og snakket med han om? Du la frem forventningene om hans ferieuke og hvordan dere skulle gjøre det?

Anonymkode: b4093...b8a

Selvsagt! Jeg sa i forkant at jeg trenger å bruke tiden til å få hvile, men det ble fort glemt tydeligvis! I går sa jeg «jeg tror jeg må hvile meg litt etter middag». Da svarte han «det må jeg også», for han hadde visst vondt i hodet… 

• Hjerte 11
Skrevet

En normalt oppegående mann bør ikke trenge instrukser for å bidra i hjemmet og med egne barn. En normalt oppegående mann melder seg ikke ut av familielivet når kona er høygravid. 
Er han svært umoden? 

Anonymkode: a946c...e46

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg ville minnet ham på at han lovet dyrt og hellig at han skulle ta mer ansvar med hus og hjem og barn om du gikk med på å få et barn til. Han holder ikke det han lover.

Hvis han ønsker å beholde familien sin, da må HAN på mandag ringe Helsestasjon og Familievernkontoret og forklare at dere trenger time hos dem NÅ! For parterapi må dere uansett i fremover hvis familien skal reddes.

Jeg hadde ansvarliggjort ham, han må søke hjelp, og at det må skje NÅ, for du er nå kommet dit at du ikke en gang ønsker å ha ham med på fødselen - så hvis han mener alvor om at han vil være familiemann, da må han slutte å game og kjøre et egoistisk løp og heller begynne å ta ansvar, vise respekt og ikke minst også omtanke i hverdagen!

Lykke til med fødselen! ❤️

Anonymkode: 58c57...c92

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Slike menn trenger klare beskjeder. Du må si klart i fra at du har vondt, og at du skal ha hvile mens hans skal ta seg av resten. Ikke spør han eller noe slik, si til han: ‘ i dag trenger jeg å ligge i sengen. Resten er ditt ansvar.’

Så går du å legger deg.

Anonymkode: fc7f4...1e9

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt! Jeg sa i forkant at jeg trenger å bruke tiden til å få hvile, men det ble fort glemt tydeligvis! I går sa jeg «jeg tror jeg må hvile meg litt etter middag». Da svarte han «det må jeg også», for han hadde visst vondt i hodet… 

Jeg svarte nettopp, men når jeg ser at han svarer deg slik, da tviler jeg på at han kommer til å endre seg.

Jeg holder på det jeg skrev rett over - snakk med ham i dag, få ham til å forstå alvoret, at nå er du der at du ikke vet om du orker å ha ham med på fødsel, og at om han vil beholde familien sin, så MÅ HAN mandag kontakte Familievernkontoret for å få time til parterapi NÅ!

❤️

Anonymkode: 58c57...c92

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Kan du ikke hvile uten han da? Han trenger å hvile seg han også.

Anonymkode: 04945...7e6

• Liker 1
Skrevet

Men hva om du bare dropper å gjøre ting? Si at nå trenger du hvile siste uken, dette har du tatt opp før og at han nå må stå opp med barnet, hente og levere, gjøre klar klær og mat. Ligg i sengen og stå ikke opp! 

Vask kun dine egne klær. Lag mat til deg selv. Ikke gjør ærend for han. 

Anonymkode: aad73...a79

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En frisk mann trenger ikke hvile på dagtid. Han kan fint ta vare på barna mens TS, som er høygravid, får sin hvile. 

Anonymkode: a946c...e46

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis han har behov for å hvile fordi han av egen vilje ikke legger seg før 3-4 om natten, prioriterer han timene i døgnet feil.

Anonymkode: 621f6...0e7

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Når han hviler så faller mer av familien AS over på TS, og det er ikke hun i form til nå. 

si meg, leste du ikke innlegget? 

Anonymkode: 012ce...e93

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og hvem skal være med toåringen?

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Veldig egoistisk og forstår så godt din frustrasjon. Det at han legger seg seint og trenger å hvile fordi han har litt vondt i hodet? Unnskyld meg, det er provoserende. Vær streng med han, og tydelig. Det er kun en av dere som har gått gravid, står foran en fødsel og skal igjennom en barselstid. Det er tøft for kroppen, selv om det alltids er de som mener det går helt fint- slutt å klag… men det er de. Du kjenner på kroppen hva du trenger, sier det og da burde det være en selvfølge av den kommende pappaen å ta vare på familien sin og trå til litt ekstra. Han må ta hovedansvaret for barnet dere har nå, pluss trå til der han kan for å hjelpe deg fremover. 
Menn altså!

Anonymkode: 72bfa...2c9

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan ha vondt i hodet selv om kona er høygravid. Bare sier det altså. Jeg ville blitt ganske irritert hvis jeg ikke kunne få ta hensyn til egen helse også selv om den andre er gravid. Men jeg er ellers enig med deg i at ting som husarbeid, henting i barnehagen og slikt i størst grad bør hvile på ham. Det tjener jo ikke deg om du sliter ham ut før babyen kommer for du kommer til å trenge ham også etter fødsel og det virker det som du glemmer litt.

Anonymkode: ac6b3...d89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan ha vondt i hodet selv om kona er høygravid. Bare sier det altså. Jeg ville blitt ganske irritert hvis jeg ikke kunne få ta hensyn til egen helse også selv om den andre er gravid. Men jeg er ellers enig med deg i at ting som husarbeid, henting i barnehagen og slikt i størst grad bør hvile på ham. Det tjener jo ikke deg om du sliter ham ut før babyen kommer for du kommer til å trenge ham også etter fødsel og det virker det som du glemmer litt.

Men han er jo oppe til langt på natt .. det er jo noe han selv velger. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hallo. Dama er ikke bare gravid, men på overtid!

Mannen blir da ikke utslitt av å stille ekstra opp MED hodeverk, og fri fra jobb vel?

Ta en Paracet mann!

Jeg hadde trua med utflytting. Enten må han våkne opp, ellers er han dessverre ingen tess. Mannfolk asså!

Anonymkode: 36399...c34

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis toåringen er i barnehage (antar det, ut fra mors helsetilstand), så bør det være rikelig med tid for både mor og far å hente seg inn før fødsel. Mener ikke at han har mer rett på hvile før fødsel enn deg, men kan være godt for han å lade opp batteriene før han blir tobarns far. Selv om du skal føde og amme, så antar jeg han skal bidra mye med hus/hjem og toåringen fremover? Husarbeid bør han selvsagt ta mesteparten av ut fra din helse, men bør jo være tid til en del annet også.. En toåring legger seg jo ikke så sent, kanskje kl 19 og er en del timer i barnehagen

Anonymkode: 24d3b...504

• Liker 1
Skrevet

Nå er det på tide å bli streng og tydelig. Si rett ut at det han holder på med nå ikke er greit, han må bli voksen og ta ansvar fra dette øyeblikk. Si hva han lovet, si at du trenger at han hjelper til, at du trenger den hvilen og roen du kan få nå før fødsel. Og be han slutte å sitte oppe halve natten, han er en familiefar som straks får sitt barn nummer to, og at han ikke er hjemme for å holde på med sine ting, men for å avlaste deg. 

Anonymkode: b6315...98d

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...