AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Del Skrevet 24. februar 2024 Hva er best: bestille utvendig husvask (liten leilighet) eller kjøpe selv alle utstyrene og vaske selv. Jeg må si at jeg aldri har gjort dette selv, så vet ikke hva jeg skal velge. Har fått tilbud fra et firma om pris til husvask 6000kr. Er dette uvanlig billig? Trenger råd!!!!! Anonymkode: 8225b...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #2 Del Skrevet 24. februar 2024 Utstyr? Vi har vaska huset noen ganger, kan ikke huske atbdet hat krevd utstyr vi ikke også bruker til andre formål. Ville gjort jobben selv. Anonymkode: 54fba...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #3 Del Skrevet 24. februar 2024 Hva mener du med utvendig husvask egentlig? Anonymkode: 0c8e7...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 24. februar 2024 #4 Del Skrevet 24. februar 2024 (endret) Vi vasket ut selv. Og brukte nå stort sett det vi hadde og de fleste har. Fleste har nå mopp, vaskeklut, vindusnal, skrubb. Og vaskemidler, støvsuger Men utvendig av huset vasket vi nå ikke utenom vinduer og utgangsdør terassedør Endret 24. februar 2024 av jegerrinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #5 Del Skrevet 24. februar 2024 6000 er jo rimelig. Men det er ikke noe problem å gjøre dette selv med en kost og en vannslange:) Anonymkode: 014db...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #6 Del Skrevet 24. februar 2024 6000 er dyrt. Kjøp en god høytrykkspyler og gjør jobben selv. Anonymkode: 54152...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 24. februar 2024 #7 Del Skrevet 24. februar 2024 Utvendig? Altså ytterveggene? Er det ikke bare å bruke en høytrykksspyler? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #8 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er best: bestille utvendig husvask (liten leilighet) eller kjøpe selv alle utstyrene og vaske selv. Jeg må si at jeg aldri har gjort dette selv, så vet ikke hva jeg skal velge. Har fått tilbud fra et firma om pris til husvask 6000kr. Er dette uvanlig billig? Trenger råd!!!!! Anonymkode: 8225b...c2b 6000 minus skatt, minus moms, ca 2700 igjen til å betale for utstyr, reisevei og arbeiderne. Minstelønn nå er 216,- men har man erfaring og fagbrev må de brått ha over 240 i timen. Dermed er ikke 6000 så mye. https://uteinspirasjon.jotun.no/vask-huset-utvendig/ Google deg frem til hvordan du kan gjøre jobben best mulig selv. Anonymkode: 5d89e...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 24. februar 2024 #9 Del Skrevet 24. februar 2024 (endret) Hva er formålet? Skal du male? Når jeg skal male så spyler jeg lett over med vanlig hageslange med "høytrykk". Er det puss/skit på veggen så bruker jeg en kost i tillegg, gjerne en kost med vann du kan montere på hageslangen. Utover det vasker jeg ikke husets vegger utvendig. Kan ikke skjønne hensikten med å bestille firma til 6000,- for å vaske huset utvendig. For å si det slik så får du kjøpt ganske heftig rengjøringsutstyr til 6000,-, som du har til odel og eie, og så gjøre det selv. Endret 24. februar 2024 av Bombasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #10 Del Skrevet 24. februar 2024 Enebolig, ikke hus. Annethvert år kjøper vi en flaske husvask (ca 100 kroner). Har fra før av en mindre og en større grovbørstet kost, og en gardintrapp, samt en bøtte. Mannen skurer veggene. Når det har vært på i ca 10 minutter skyller jeg av. Skal vi male gjør vi det samme, men med kraftvask i stedet. Anonymkode: 7f066...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #11 Del Skrevet 24. februar 2024 Mener det står "husvask" på såpemidlet vi bruker. Har høyttrykksspyler og kost til den. Er egentlig en ganske grei jobb, litt tungt i armene her vi bor, da vi har 2,5 etasjers hus og må bruke forlenger og stige (eventuelt leie stillas, men det gjør vi kun når vi maler). Jeg hjalp ei venninne å male for noen år siden, hun hadde "husvask" såpa, kost beregna på utvendig vask og vanlig vannslange. Gikk helt greit, det også. Litt mer arbeid å få bort skitten, høyttrykkspyler letter arbeidet en del. Jeg ville aldri betalt 6000 for det. Anonymkode: 1037d...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #12 Del Skrevet 24. februar 2024 Hvor bor dere som trenger å vaske hus utvendig? Vi har et hvitt hus, aldri behøvd å vaske det utvendig.. Bor landlig på innlandet Anonymkode: 0c8e7...29f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #13 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvor bor dere som trenger å vaske hus utvendig? Vi har et hvitt hus, aldri behøvd å vaske det utvendig.. Bor landlig på innlandet Anonymkode: 0c8e7...29f Vaske hus bør man gjøre, uansett hvor man bor. Google om du er usikker på hvorfor Anonymkode: 7f066...bc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #14 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvor bor dere som trenger å vaske hus utvendig? Vi har et hvitt hus, aldri behøvd å vaske det utvendig.. Bor landlig på innlandet Anonymkode: 0c8e7...29f Må jo vaske. Nå bor vi på nordvestlandet da. Selv flere hundre meter fra fjorden blir veggene på sjøsida dekket av salt når det er storm. Men det er mye annet som må vaskes av. Fugleskitt, døde innsekter, forurensning fra vei (bor langt unna trafikkert vei, men likevel). Anonymkode: 54fba...59d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #15 Del Skrevet 24. februar 2024 Det går ganske fort å gjøre selv. Jeg bruker det lengste teleskop skaftet fra Jordan. Da greier jeg å skrubbe bordene fra bakke til tak uten å gå opp i stige. Jeg sparer utrolig mye tid på det. Anonymkode: 0066c...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #16 Del Skrevet 24. februar 2024 Det anbefales å ikke bruke høytrykkspyler på hus. Bruk vannslange. Anonymkode: 014db...838 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #17 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor bor dere som trenger å vaske hus utvendig? Vi har et hvitt hus, aldri behøvd å vaske det utvendig.. Bor landlig på innlandet Anonymkode: 0c8e7...29f Alle bør vaske husene utvendig en gang i blant. Langs sjøen - en gang i året (pga salt). I innlandet sikkert sjeldnere, men alle hus bør vaskes… Anonymkode: 0186f...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 24. februar 2024 #18 Del Skrevet 24. februar 2024 Bare kjøpe noen koster, husvasksåpe og ha ei bøtte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 24. februar 2024 #19 Del Skrevet 24. februar 2024 Nå skal borettslaget male alt til sommeren. Bare lufter noen tanker her. Jeg synes ikke 6000 er dyrt. Du tar vare på boligen din. Det koster å eie en bolig. Vedlikehold. Jeg gruer meg til sommeren. Jeg må fjerne alt rundt boligen. Fjerne alt av ting utvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeg lurerpå Skrevet 24. februar 2024 #20 Del Skrevet 24. februar 2024 Vær klar over at du skal ikke bruke høytrykkspuler på husvask. Dette fprdi det presser vann inn i kkedningen. Så maler/beuse man utenpå kkedning som er fuktig inni, og du har grobunn for råte. Jwg kjøpte på Jula en vaskekost som en fester hageslangen i. Spray på husvask med lavtrykksprøyte. La stå, og spyl av med hageslangen,evt børste festet til hageslangen. Men ikke bruk høytrykkspyleren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå