AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Skrevet 24. februar 2024 Fikk omgangssyken på mandag. Vært kjempedårlig hele uken, men torsdag klarte jeg å sitte oppreist i sofaen igjen. Oppkast sluttet tirsdag, diaré var over på torsdag. Men har fortsatt mye magekramper og ekstrem kvalme. Mye sulten, men med én gang jeg spiser så blir jeg uvel. Det jeg lurer på er når det er innafor å gå på jobb igjen? Har en vakt i morgen og etter boken kan jeg jobbe da det er over 48 timer siden sist runde, men er jeg fortsatt smittsom når jeg er kvalm og dårlig? Jobber med sårbare mennesker innen helse. Anonymkode: 38e03...1ed
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #2 Skrevet 24. februar 2024 Spørsmålet er vel enkelt: Føler du deg frisk? Med slike plager du beskriver ville jeg tenkt nei. Vent med jobb. Sakset fra FHI: «Vanligvis kan du vende tilbake til skole eller jobb når du føler deg frisk igjen. Barn i barnehage, personer som håndterer mat (for eksempel storkjøkken, kantine, restaurant e.l.) og helsepersonell bør ikke vende tilbake til barnehage eller arbeid før 48 timer etter at oppkast og diaré har gitt seg.» Anonymkode: ff34b...173
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #3 Skrevet 24. februar 2024 Vent til du føler deg frisk og som normal igjen. Lurt å lytte til kroppen. En heftig runde med omgangssyken kan sitte lenger i enn hva man tror.🙂Bli hjemme er nok lurt. Anonymkode: bb5b2...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå