Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en glansvask i går. Står på pakken at den skal vare i 6-8 uker.

Kjøpte en kjølig farge, men ser dessverre at håret har MYE rødskjær i dagslys :( Jeg er kjempelei meg og angrer veldig.

Har noen tips til hvordan jeg kan få fargen til å fade ut kjappest mulig? Og stemmer det virkelig at fargen forsvinner helt etter 6-8 uker? Jeg er virkelig fortvilet og hater å ha en hårfarge som virkelig ikke kler meg. 

Anonymkode: 963ee...0e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken farge brukte du? Bruk head and shoulders shampo 

Skrevet

Nei det går ikke helt vekk særlig ikke med rød toner i 

Skrevet

Jeg brukte nr 600 dark blonde.

• Nyttig 1
Skrevet

Veldig spesielt å kalle det for glansvask hvis det ikke forsvinner etter x antall uker :( 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Veldig spesielt å kalle det for glansvask hvis det ikke forsvinner etter x antall uker :( 

Tja, jeg har samme fargen i håret mitt, etter 3 år sitter den enda fast i endene på håret mitt, må bare vente til jeg kan klippe det vekk.. brukte brun farge fra de da

Anonymkode: d0e5e...87e

Skrevet

Det kan løses, i allefall midlertidig, ved å bruke en farge som har toner på andre enden av fargeskalaen. Dvs rødt, da må du korrigere med grønt. Høres rart ut, men slik er det. 
Mener du da må gå for noe som har Ash/askefarge. Spør de ansatte på f.eks Vita og sjekk fargekartet. 
Ellers; anbefaler selvsagt å gå til frisør om du ser deg råd til det. 

Anonymkode: b07bf...bb2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tja, jeg har samme fargen i håret mitt, etter 3 år sitter den enda fast i endene på håret mitt, må bare vente til jeg kan klippe det vekk.. brukte brun farge fra de da

Hvis håret og endene er slitt vil fargen sitte godt ja. Jeg har studert litt på youtube rundt hjemmefarging, og det er en grunn til at man bør gå til frisør. Alt avhenger av ditt hår, hva som er ditt utgangspunkt. Så det som er suksess på en venninne kan bli tårer og anger for en selv. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Leit å høre. Da er det som en permanent farge da.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan løses, i allefall midlertidig, ved å bruke en farge som har toner på andre enden av fargeskalaen. Dvs rødt, da må du korrigere med grønt. Høres rart ut, men slik er det. 
Mener du da må gå for noe som har Ash/askefarge. Spør de ansatte på f.eks Vita og sjekk fargekartet. 
Ellers; anbefaler selvsagt å gå til frisør om du ser deg råd til det. 

Takk for svar. Jeg kommer aldri til å tørre å farge håret selv igjen. Tror frisør er den eneste som kan hjelpe meg nå😅

Skrevet

Har sett noen videoer på YT om å blande head and shoulders og knust C-vitamin. Noen som har testet dette?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Jeg kommer aldri til å tørre å farge håret selv igjen. Tror frisør er den eneste som kan hjelpe meg nå😅

Om det er noen trøst har veldig mange gått på en smell med hjemmefarge. Det blir jo også ofte bra, for det selges jo masse av dette. Ofte har folk gått på en smell, men så funnet det som fungerer for dem. Men det er en risiko i forhold til frisør.

Du kan jo prøve med «ash brown» e.l. Koster ikke mer enn en hundrelapp. Funker ikke dette så gå til frisøren 😉 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om det er noen trøst har veldig mange gått på en smell med hjemmefarge. Det blir jo også ofte bra, for det selges jo masse av dette. Ofte har folk gått på en smell, men så funnet det som fungerer for dem. Men det er en risiko i forhold til frisør.

Du kan jo prøve med «ash brown» e.l. Koster ikke mer enn en hundrelapp. Funker ikke dette så gå til frisøren 😉 

Takk for trøst, det hjelper😄

Jeg har vasket håret med head and shoulders et par ganger i dag og fargen slapp faktisk litt.
Ash brown er fargen jeg gjerne vil ha, men det får bli fra frisør og ikke butikkfarge, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...