AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Del Skrevet 24. februar 2024 Når en gjest skal ankomme, hva er det som avgjør om denne gjesten får en såkalt vip-oppgradering? Anonymkode: 3ec8e...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #2 Del Skrevet 25. februar 2024 Nå jobber jeg ikke på hotell, men min mann reiser mye og har ulike medlemsskap i hotellkjedene. Han blir alltid oppgradert, kan få rom uansett om det er fullt, og har opparbeidet seg livslange medlemsskap på høyeste nivå. Alltid gøy å sjekke inn på hotell når han har bestilt, mange hotell har skjulte perler de kaller for suiter eller deluxe. Jeg får alltid bare «de vanlige» rommene. Anonymkode: 547ba...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #3 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Nå jobber jeg ikke på hotell, men min mann reiser mye og har ulike medlemsskap i hotellkjedene. Han blir alltid oppgradert, kan få rom uansett om det er fullt, og har opparbeidet seg livslange medlemsskap på høyeste nivå. Alltid gøy å sjekke inn på hotell når han har bestilt, mange hotell har skjulte perler de kaller for suiter eller deluxe. Jeg får alltid bare «de vanlige» rommene. Anonymkode: 547ba...ee2 Men er det kun fordi man er medlem? Er medlem hos scandic og clarion. Har opplevd en gang at jeg ble oppgradert. Reiser ikke så veldig mye. Bare nysgjerrig på hva som avgjør om man blir oppgradert eller blir plukket ut til såkalt vip-gjest. Anonymkode: 3ec8e...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #4 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men er det kun fordi man er medlem? Er medlem hos scandic og clarion. Har opplevd en gang at jeg ble oppgradert. Reiser ikke så veldig mye. Bare nysgjerrig på hva som avgjør om man blir oppgradert eller blir plukket ut til såkalt vip-gjest. Anonymkode: 3ec8e...cd9 Medlem, og at han har mellom 100-150 hotellovernattinger i året. Noen steder reserverer de hans favorittrom når han booker, eller legger av mat om han kommer senere enn klokka 21 og hotellet tilbyr varm kveldsmat. Når jeg tenker meg om, så ser jeg nå at jeg selv får superior rom når jeg bor på Thon, selv om jeg bare har rundt 10 overnattinger hos dem i året. Så kanskje jeg upgrades? Regelmessighet er nok avgjørende for om du oppgraderes, altså hvor mye penger du legger igjen. Anonymkode: 547ba...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #5 Del Skrevet 25. februar 2024 Min prioritering for oppgradering er: -Medlem med mange overnattinger i kjeden, høyeste medlemsnivå og mange overnattinger til oss. -Medlem med mange overnattinger i kjeden, høyeste medlemsnivå, etter det prioriteres nest høyes medlemsnivå. -De som er veldig hyggelige. -De som betaler mest -Der jeg har få større romtyper tilgjengelig oppgraderer jeg heller de so er to personer framfor en, også når det står mellom 2 vip medlemmer. -De som ikke reiser mye i jobben, dvs de får aldri høye medlemsnivå men bor til oss med jevne mellomrom. Alt er selvsagt avhengig av tilgjengelighet. Vi har veldig mange stamgjester og er i hovedsak rettet mot forretningsmarkedet i ukedagene. Det er enklere å oppgradere den som skal bo en natt og ikke den som skal bo flere netter. Mange skal bo mandag- fredag og da er det dumt å oppgradere for en hel arbeidsuke og på den måten "låse" rommet. I utgangspunktet ønsker vi å selge rommet til fullpris. Er forsiktig med å oppgradere en i et firma når det er flere i samme firma som skal bo med samme medlemsnivå. Om jeg oppgradere den nyeste ansatte i stedet for sjefen så blir det sutring. En ting jeg misliker er de som kommer inn døra og begynner å bruke navnet mitt for å skape en "relasjon" og tror jeg da skal oppgradere de. Altså har jeg aldri møtt deg før - IKKE bruk navnet mitt. Liker heller ikke når folk ber om et fint rom. Alle vil ha det fineste rommet. Irriterer meg når folk skrive i kommentarfeltet på bestillinger at de gjerne vil bli oppgradert, og ikke er vip-medlem eller på noen helst annen måte stamgjest. Anonymkode: 3014d...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå