Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg fikk lyst til å dra på øyhopping i Hellas i sommer! Føler det var en hit på 90 tallet og tidlig 2000 tallet men må jo være like gøy fremdeles :-)

Er det noen som har tips i den anledning? Er det best å reise til Athen og ta det derfra? Hvilke øyer er lette å kombinere? Bør man bestille båtbilletter lang tid i forkant?

Skrevet

Athen er et veldig godt utgangspunkt for øyhopping dersom du skal til Kykladene eller de saroniske øyer utenfor Athen. Dersom du skal til dodekaneserne så ville jeg startet på Rhodos eller Kos. Jeg anbefaler øyene utenfor Athen, de er undervurderte synes jeg og veldig enkle å kombinere. Anbefaler Aegina, Spetses, Hydra og Poros. Sifnos er også en favoritt hos meg. Den ligger i Kykladene, men bare to timers båttur fra Athen.  Bestiller båtbillett stort sett dagen før såfremt du ikke reiser i august. Da er det mye folk og greit å være tidlig ute med bestilling selv om det som regel går bra likevel. Jeg har vært mye i Hellas og nå kjente jeg at jeg fikk akutt Hellas lengsel igjen. Vi skal egentlig til Italia i sommer, men vi får se😁

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...