AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Skrevet 24. februar 2024 Har begynt å tenke over dette nylig. Hver gang jeg har en ambisjon om noe karrieremessig så stiller han seg kritisk til tanken og finner alle grunner til at jeg ikke bør gjøre det. Dette er en gjentagende greie, enten det gjelder venner, hobbyer, sosialisering, drømmer, hvis jeg vil ta nye/andre valg i livet for å forbedre min livskvalitet. Blir aldri møtt med et «Så bra! Jeg støtter deg i det du vil», det er alltid en viss skepsis og negativitet rundt det hele. Hvorfor gjør han dette? Får meg til å tvile på alt jeg vil. Anonymkode: eeea6...16a 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #2 Skrevet 24. februar 2024 han er redd for at du skal bli for selvstendig/sterk Anonymkode: 257f4...585 11 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #3 Skrevet 24. februar 2024 Er det slik at du ikke var tvilende tidligere? Anonymkode: cedd8...fe5
Gjest ti10 Skrevet 24. februar 2024 #4 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): han er redd for at du skal bli for selvstendig/sterk Anonymkode: 257f4...585 Dette, og mest sannsynlig kombinert med misunnelse.
Hill83 Skrevet 24. februar 2024 #5 Skrevet 24. februar 2024 1 du kan være en urealistisk drømmer 2 mannen din er en negativ surpomp som ikke evner å skape noe selv derfor tror han ikke du heller klarer det . hvilken av de ? 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #6 Skrevet 24. februar 2024 Hold kjeft eller bytt mann. Anonymkode: 94937...837
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #7 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hold kjeft eller bytt mann. Anonymkode: 94937...837 du har stått opp på feil bein idag ja? Anonymkode: eeea6...16a 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #8 Skrevet 24. februar 2024 Hill83 skrev (Akkurat nå): 1 du kan være en urealistisk drømmer 2 mannen din er en negativ surpomp som ikke evner å skape noe selv derfor tror han ikke du heller klarer det . hvilken av de ? 1, 2 eller 3 han er generelt redd for endring og går derfor automatisk inn for å bevare situasjonen/livet som det er. Skal innrømme at min første tanke var at han enten ikke takler at du får mer status og er redd for at du vil miste respekten for ham. Dette er nok litt påvirket av noen diskusjoner som har vært her inne siste uken. Anonymkode: 86fb3...3e7 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #9 Skrevet 24. februar 2024 Hill83 skrev (2 minutter siden): 1 du kan være en urealistisk drømmer 2 mannen din er en negativ surpomp som ikke evner å skape noe selv derfor tror han ikke du heller klarer det . hvilken av de ? Føler ikke det er urealistisk og at jeg har ambisjoner oppe i himmelen. Det er helt enkle ting. Bare synes det er rart å ikke få mer støtte, tviler på mine evner da? Anonymkode: eeea6...16a 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #10 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor gjør han dette? Får meg til å tvile på alt jeg vil. Anonymkode: eeea6...16a Er hans stemme avgjørende for om du faktisk gjør det ønsker? Stopper du pga han? Han gjør det vel fordi han aldri ville klart det, og du kan jo ikke være enn han og klare det... Han ønsker deg ikke det beste. Han støtter deg ikke. Han er med andre ord en dårlig partner! Anonymkode: d9622...cce
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #11 Skrevet 24. februar 2024 Du har stadig ideer, bestemmer deg og ombestemmer deg, eller angrer på endringer du gjør. Og han er ganske lei av det. Eller han utfordrer, ser en annen side av saken, sørger for at du tenker deg om, sparrer på løsninger (her er jeg og mannen viktige for hverandre). Og du er nærtagende og tar det som kritikk. Anonymkode: 33942...111 2
nordicfox Skrevet 24. februar 2024 #12 Skrevet 24. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du har stadig ideer, bestemmer deg og ombestemmer deg, eller angrer på endringer du gjør. Og han er ganske lei av det. Eller han utfordrer, ser en annen side av saken, sørger for at du tenker deg om, sparrer på løsninger (her er jeg og mannen viktige for hverandre). Og du er nærtagende og tar det som kritikk. Anonymkode: 33942...111 Jeg tenkte også denne tanken, selv om det ikke nødvendigvis er tilfellet. Det vil du kun vite selv TS. Jeg forstår at du gjerne vil ha hans støtte, men du må også innse at det er noe inni deg som holder deg tilbake selv når hans tanker og meninger kan påvirke deg såpass mye. Du kan se på det som en fin læringskurve for hvordan bli mer stødig i deg selv og din egen selvfølelse, slik at du ikke vil begynne å tvile på deg selv uansett hva han (eller noen andre) sier. Du kan ikke endre hans tanker, følelser eller tvil. Men du kan endre ditt eget reaksjonsmønster. Hva om du i stedet for å bli overbevist om at han kanskje har rett, lar det gro som motivasjon i deg til å vise han at han tar feil, at du er fullstendig kapabel til det og at du skal gjøre det bedre enn han forventer?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #13 Skrevet 24. februar 2024 Kanskje du er sånn med nye prosjekter hele tiden som blir blaff. Det er slitsomt. Anonymkode: f7a12...874 1
nordicfox Skrevet 24. februar 2024 #14 Skrevet 24. februar 2024 Jeg glemte å spørre, hvordan er han selv i livet? Er hans mer stagnert og ikke tar noen grep for å utvikle seg osv? Isåfall er det jo godt mulig at sjalusi er en del av det, eller at han er redd for at du skal utvikle deg "over og bort" fra han. Hvis han selv går for sine egne drømmer, tenker jeg at kanskje han ser andre ting som vi ikke har innsikt i, og at han er realistisk, muligens? Det er umulig å svare på uten å vite mer om hvilke planer og drømmer du sikter til. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #15 Skrevet 24. februar 2024 Skal sies at når jeg først har bestemt meg for noe så gjør jeg det. Er ikke en «vinglete» person av natur. Tror grunnen til at jeg lar hans skepsis påvirke meg så mye er fordi jeg vil bli akseptert av han og bryr meg om hans meninger rundt egne livsvalg. Jeg har dessverre ikke kommet dit at jeg klarer å gi f i andres meninger. Jobber kontinuerlig med det Anonymkode: eeea6...16a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #16 Skrevet 24. februar 2024 Er han sånn som er livredd forandringer? Anonymkode: 08737...171
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #17 Skrevet 24. februar 2024 nordicfox skrev (9 minutter siden): Jeg glemte å spørre, hvordan er han selv i livet? Er hans mer stagnert og ikke tar noen grep for å utvikle seg osv? Isåfall er det jo godt mulig at sjalusi er en del av det, eller at han er redd for at du skal utvikle deg "over og bort" fra han. Hvis han selv går for sine egne drømmer, tenker jeg at kanskje han ser andre ting som vi ikke har innsikt i, og at han er realistisk, muligens? Det er umulig å svare på uten å vite mer om hvilke planer og drømmer du sikter til. Han er misfornøyd med hvor han er i livet per nå, men gjør lite for å endre det. Anonymkode: eeea6...16a 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #18 Skrevet 24. februar 2024 Dette er på ingen måte bra. Da jeg møtte min ektemann nr 2, ble han som en mentor for meg. Han heiet på meg, økte selvtilliten min og det førte til et par tiår i lederstillinger som ikke bare kastet godt av seg økonomisk, men viktigst av alt førte til personlig utvikling og tilfredsstillelsen det er. Nå er jeg 60+, har en spesialiststilling og mannen er like støttende til jobb som i fritid. Det har ført oss på de høyeste fjell (bokstavelig talt) og de mest eksotiske reiser der vi har sett verden fra sykkelsetet. Poenget med å fortelle dette er at å ha en støttende mann vs en surpomp av en bremsekloss kan utgjøre en stor forskjell på livskvaliteten nå og i framtida. Jeg tror ikke det er mulig å endre personligheten til mannen, jeg tror du må gjennomføre dine planer og lukke ørene for argumentene fra mannen om hvorfor dette er en dårlig ide. Men det er viktig å vise at du er selvstendig og har gjennomføringsevne. Anonymkode: f4604...65d 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #19 Skrevet 24. februar 2024 Enten er han generelt negativ, eller så har du urealistiske drømmer. Kanskje du sjelden fullfører nye prosjekter? Kanskje koster det mer enn dere har råd til? Kanskje er du ikke flink nok til prosjektet? Kanskje han blir alene med ungene mens du pendler 10 timer til drømmejobben? Anonymkode: 81a9b...da4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #20 Skrevet 24. februar 2024 Jeg har selv en slik familie. Så tilslutt endte jeg med å gjøre det de mente jeg ikke kom til å klare. Det var hardt arbeid i noen år, men jeg fikk det til. Mine nærmeste sa at jeg var for svak til det, ikke hadde peiling, det var dumt valg med tanke på økonomi og at siden de har slitt med kontroll på økonomi så kom jeg til å slite med det og. Jeg startet firma og lærte underveis, gikk kjapt i pluss og levde av firmaet etter 1 år. Anonymkode: d98d3...8a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå