Gå til innhold

Fine plasser å gå tur i Åsane og omegn? Ikke asfalt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått på en ryggsmell, og merker at det blir bedre når jeg går tur, men dårligere når jeg går på asfalt. Bor i Åsane, og sliter med å finne en fin plass å gå en times tur hver dag som ikke er på asfalt. 😔 Tredemølle er enda værre virker det som. Har gått litt i Kanadaskogen, men det er litt langt å kjøre bare for å få gått en tur føler jeg. 😅

Noen forslag fra lokale eller mindre lokale turelskere? 😊 Kan ikke være fjelltur eller fare for å skli eller snuble, for jeg er livredd for en ny prolaps. ❤️

Anonymkode: 38762...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er ikke veldig kjent i Åsane, men Åstveitskogen på Tertnes er jo fin da. Der kan man gå litt forskjellige stier.

Anonymkode: 15186...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Admdir skrev (Akkurat nå):

Rundt Liarvatnet er det veldig fint😊

Skulle til å foreslå dette! Flat grusvei rundt vannet, ca. 3 km tror jeg. Hyggelig og skånsom tur, med parkeringsplass rett ved siden av (bensinstasjonen/coop extra) :) 

Anonymkode: ff6b8...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter Åstveitskogen og Hjortland, stille og rolig. Den gamle postveien bak IKEA er også fin (grusvei). God tur :)

Anonymkode: b7066...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du ikke gå på noen av fjellene? Feks. Rolland til Storsåta, eller geitanuken/ulsetvarden. I Salhus er det fint å gå til høgstefjellet eller tellevikfjellet. Du går fra Baugtveit.

Anonymkode: 9288c...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går en turvei som er grus parallelt med asfaltveien innover mot Hjortland (tar av veien mot Flaktveit ved Li), den er relativt slakk. Evt kan du kjøre helt opp til parkeringsplassen på Hjortland. Der går en lang grusvei innovermed varierende stigning. 

Ellers er det en parkeringsplass ved starten på den gamle postveien, kjører inn bak Ikea eller fra Nyborg (alt etter hvor du kommer fra), der går det en grusvei oppover. Litt bratt i starten om du er utrent, men bare å gå rolig, det flater litt mer ut lenger oppe, og kjempefin utsikt over Åsane oppover lia. 

Liavatnet er vel den enkleste ruten å rusle, gikk mye der med barnevogn for en del år tilbake. 

Litt usikker på hvor mye asfalt det er, men er jo fine turveier i Eidsvåg også, ned mot badeplassen. Du også kan gå opp bak Eidsvåg kirke i retning Munkebotn på kjerrevei/grusvei, der kan du gå helt til Fløyen om du orker og vil. 

Det er forresten fint å gå innover langs Svartediket, om du vil ut av Åsane og går lei av grusveien i Kanadaskogen, da kan du gå helt opp til Rundemanen på grusvei, om du føler for det. Evt gå grusveien innover mot Isdalen, fint det også.  Usikker på hvor  parkeringen er her (men vet det skal være), jeg tar bussen og går av ved Årstadveien, da er det fem min på asfalt før grusveien starter. 

Anonymkode: f34c8...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...