Sander33 Skrevet 24. februar 2024 #1 Del Skrevet 24. februar 2024 (endret) I går slettet jeg Facebook! Er så glad! Var bare negativ energi og klaging der. Er så happy! Vært der siden 2009.. drittsted. facebook gir meg ingenting… Stolt av meg selv💪 Flere med Facebook-exit? Endret 19. juli 2024 av Sander33 Ortografi 6 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 24. februar 2024 #2 Del Skrevet 24. februar 2024 Facebook kan være både positivt og negativt på mange måter, ingen tvil om det, men jeg kjenner meg ikke igjen i at det bare er negativ energi og klaging der. Hvis det er det du opplever, tror jeg det har mer med kontaktene dine å gjøre enn selve facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #3 Del Skrevet 24. februar 2024 Facebook er min hovedarena for FB. Chatter med venner gjennom Messenger, gjør avtaler med familie gjennom lukket familiegruppe eller chat, får med meg hva som skjer av arrangementer i lokalmiljøet, ser kurs jeg ønsker å gå, avtaler fellesopplegg med venner, diskuterer i faggrupper osv. Anonymkode: 07e9c...21c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #4 Del Skrevet 24. februar 2024 Fb bruker jeg stort sett til arrangementer og holde oversikt over bursdager. Slette Snapchat og TikTok er noe jeg tror vil være en utfordring. Anonymkode: 33d13...f9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #5 Del Skrevet 24. februar 2024 Sander33 skrev (13 minutter siden): I går slettet jeg Facebook! Er så glad! Var bare negativ energi og klaging der. Er så happy! Vert der siden 2009.. dritt sted. facebook gir meg ingenting… Stolt av meg selv💪 Flere med Facebook-exit? Men hvorfor er du på Kg da..? Gjør det i det skjulte ikke søk bekreftelse på at du ikke lenger trenger bekreftelse 😛 Anonymkode: a18ff...b7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #6 Del Skrevet 24. februar 2024 Flott at du har gjort det; gratulerer. Selv har jeg ikke behov for å slette Facebook, da jeg aldri har vært der - personvernmessig er Facebook en veritabel tragedie som tråkker på alt som heter privatliv, så det er synd at ikke flere gjør som du, og avslutter forholdet til Mark Zuckerberg. - Brian Anonymkode: 789b3...4f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #7 Del Skrevet 24. februar 2024 Det er maaannge år siden siden FB ble slettet.Savner ikke 1 sek. Anonymkode: f0366...998 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #8 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor er du på Kg da..? Gjør det i det skjulte ikke søk bekreftelse på at du ikke lenger trenger bekreftelse 😛 Anonymkode: a18ff...b7e For hver bruker Facebook mister, er det en gledens dag for hele menneskeheten, så det er all grunn til å gratulere; forhåpentligvis blir flere inspirert til å gjøre det samme. - Brian Anonymkode: 789b3...4f6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #9 Del Skrevet 24. februar 2024 Minst 10 år for seint, så veldig modig er det jo ikke Anonymkode: 90ab0...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #10 Del Skrevet 24. februar 2024 Informasjon om ting ungene (og jeg) er med på er der inne, men jeg poster nesten aldri noe. Jeg får med meg litt av livet til noen der inne, og ser noen reels hvis jeg vil le litt, men mannen tar nesten helt avstand og åpner Facebook en gang i uka ca. Hvis man lar seg rive med følelsesmessig er det bedre å holde avstand (det var det mannen min også klagde på), og det er nok lurt å ikke støtte de store amerikanske datainnsamlerne mer enn nødvendig. Anonymkode: cf28a...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #11 Del Skrevet 24. februar 2024 For enkelte er det sikkert rett, det er bra. For meg er det uaktuelt. Jeg ville mistet stedet der jeg raskt har god oversikt over aktiviteter i nærmiljøet, om idrettsetaten har kjørt opp skilløyper, jeg kunne ikke lenger bestilt på Rekoringen, jeg ville mistet oversikten over når det var kaisalg av fisk/skalldyr fra kai, når det var bondens marked, og når det er bynatt. Hva andre gjør og legger ut bryr meg egentlig ingenting. Så at det også finnes der plager meg ikke. Anonymkode: 25142...57f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #12 Del Skrevet 24. februar 2024 Aldri vært på facebook, men blir jo sett på som en raring av alle som har livet sitt der. Anonymkode: c59a2...6f5 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #13 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Minst 10 år for seint, så veldig modig er det jo ikke Anonymkode: 90ab0...105 Et mål på overtd i en fotballkamp er fortsatt et tellende mål. Nå håper jeg bare at TS og andre også etter hvert kutter ut Windows og begynner å bruke Linux. - Brian Anonymkode: 789b3...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #14 Del Skrevet 24. februar 2024 Om du ønsker å ungå negativ energi på nettet er det vel et paradoks at du er på kg🤪 Folk får gjøra som de vil, men det er litt rart å opprette tråder og forvente applaus liksom? Jeg er skjeldent på fb selv, poster aldri noe og synes fb ikke er det helt store men jeg like some generelt. Får mye posetivt ut av det. Synes folk gjør vel mye ramalama ut av at de ikke liker some. Det blir hva du gjør det til. Og mange bruker some feil, at bruken er feil er ikke some sin skyld men din egen. Men gjør hva du vil. Live and let live Anonymkode: bb00e...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #15 Del Skrevet 24. februar 2024 Kan ikke slette facebook, foreldregruppene for skolen er bare på facebook, FAU er bare der, fritidsaktivitetene til barna er der, frivillige verv er der... Sletter jeg blir det bare masse ekstraarbeid. Har profil uten å levere ut noe som helst privat, og bruker det mest bare til det jeg nevnte. Hender jeg blar nedover, men alle jeg kjenner er slik som meg, så svært lite utenom reklame å se😅 Anonymkode: c7ac7...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #16 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Aldri vært på facebook, men blir jo sett på som en raring av alle som har livet sitt der. Anonymkode: c59a2...6f5 Jeg synes det er sært at mannen ikke er på. Ikke fordi noen av oss skal leve livet sitt der. Men fordi han stadig låner min telefon for å sjekke feeden på hva som skjer i byen, på fjellet, og av lokale arrangement. Anonymkode: 25142...57f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 24. februar 2024 #17 Del Skrevet 24. februar 2024 Gratulerer! Jeg har mye praktiske greier knyttet til FB, arrangementer for eksempel. Er mye info der jeg ellers ville gått glipp av hvis jeg hadde slettet det. Men jeg er ekstremt mye mindre aktiv der enn før. Gremmes litt når disse minnene kommer opp og jeg ser hva jeg har postet før. Mye svada og mye sånne kryptiske statuser, kun for å få kommentarer og likes. Jeg tror ikke jeg har postet der på flere måneder, og de gangene jeg poster, er det deling av salgsannonser osv. Mange av mine kontakter bruker FB som en politisk plattform, og det har jeg også gjort tidligere. Men så fant jeg ut at jeg ikke bryr meg om hva andre skriver, så da bryr sikkert ingen andre seg om hva jeg skriver heller. Og folk som driver og klager i hvert et innlegg de poster, er det bare å fjerne fra lista. Når det er sagt, hadde det ikke vært for at det er mye praktisk info jeg ville gått glipp av hvis jeg slettet FB, hadde jeg nok gjort det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #18 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har profil uten å levere ut noe som helst privat, og bruker det mest bare til det jeg nevnte. Hender jeg blar nedover, men alle jeg kjenner er slik som meg, så svært lite utenom reklame å se😅 Anonymkode: c7ac7...f61 Samme her. Må skrolle ganske langt ned før jeg finner noe privat. Og da er det gjerne Stine som legger ut at dattera selger fastelavensboller for idrettslaget. Folk bruker jo kun facebook til praktiske ting nå, så ser ikke hvordan det kan være så slitsomt å være på. Anonymkode: 25142...57f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 24. februar 2024 #19 Del Skrevet 24. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er sært at mannen ikke er på. Ikke fordi noen av oss skal leve livet sitt der. Men fordi han stadig låner min telefon for å sjekke feeden på hva som skjer i byen, på fjellet, og av lokale arrangement. Anonymkode: 25142...57f Sånn er det her også. Ikke mannen min, men faren min. Han sjekker moren min sin facebookfeed, spør oss ungene om vi ikke kan stikke innom den og den gruppa for å sjekke noe, osv 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syngemann Skrevet 24. februar 2024 #20 Del Skrevet 24. februar 2024 Facebook for meg er en kontakt-katalog som gjør meg mer i kontakt med familie og folk jeg ikke har så mye kontakt med. Er lettere å ta kontakt her. Samt at jeg er med i et par grupper som er faktabasert og har gode diskusjoner i kommentarfelter. Stort sett klarer jeg å la vær å scrolle, men har kastet bort noen timer på det. Stryrer unna bekreftelses-greiene, både de FB legger opp til og folka. Hadde jeg vært fanget av det ville jeg vurdert å slette FB. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå