AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Skrevet 24. februar 2024 Vi har vært sammen 7 mnd. Sammen møtte vi vennene mine for første gang. Det var forrige helg i sosial setting med litt alkohol. Han er en god mann slik jeg kjenner han. Veldig oppriktig og kjærlig mot meg, og jeg følte jeg kunne stole på denne mannen. Men han flørtet så åpenlyst med venninnene mine. Kroppsberøring og kommentarer. Han var helt tilsynelatende oppslukt. Holdt de og strøk de på kroppen når han pratet med de. Sånn av og på. Selv om jeg satt rett ved siden av. Jeg ble ganske ukomfortabel og jeg la merke til at venninnene mine også ble det. Jeg fikk lyst å bare gå. Magefølelsen sier meg jeg ikke kan stole på han. Og det er leit. Når jeg tok det opp med han dagen etter, så flirte han det av seg og sa jeg overreagerte. Føler meg dum. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg liker ikke sånn oppførsel og føler meg lite respektert. Anonymkode: 4939c...6b5 4
Pippi Lotta Skrevet 24. februar 2024 #2 Skrevet 24. februar 2024 Synes det er et veldig rødt flag, spesielt når han ler av det etterpå. Da er det jo ikke det at han ikke forstår ham er ubehagelig, for han synes det er greit selv om du informerer han om at det ikke er det. Jeg har hat en venniner med en slik mann, det er kjempe ubehagelig!!! Man vill ikke være uhøflig og bli sur på kjæresten til vennina, men man ønsker jo ikke å bli flørtet med eller tatt på heller!!! Det er så vanskelig å sette grenser i slike "grå soner". Jeg ente opp med og bare ungå de når hun var sammen med han, heldigvis varte de ikke mer en et år og nå er vi like gode venniner som før. Så det enne er at det er respektløst oven for deg men det andre er jo at det er respektløst ovenfor venninne dine også! Jeg synes du må reflektere over hvordan det vil påvirke ditt sosiale liv. Vill du være i et forhold hvor venninnene dine synes mannen din er ekel? Hvor de kommer opp med unnskyldninger for å slippe å invitere deg og mannen på vennemidag eller fest? Hvor venninne dine snaker sammen om hvor ubehagelig han er og sammenligner historier om hvor respektløst han oppfører seg? Det var det som skjede med vennina mi det åre hun hadde en slik mann. Jeg tror også slike menesker har mye høyere sjanse for å være utro. Når de er så desperate for oppmerksomhet at de ikke greier å behandle kjærestens venniner bra en gang, så mister de helt kontroll når de tror de har sjansen på noen. Mannen til vennina mi var ikke bare utro men han viste seg til slut å være i stand til å tråke skikelig på andre sinne grenser (overgrep). Så jeg synes det er kjempe rødt flag! Uanset om typen din ikke forstår hvordan oppførselen hans påvirker deg å vennene dine eller om han ikke bryr seg, så tenker jeg det er et tegn på at han mangler noe som fort kan få han til å gjøre være ting en å stryke på en ukomfortabel dame. 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #3 Skrevet 24. februar 2024 Jeg skjønner at det er vanskelig for en ikke-flørter å forstå en flørter. En ikke-flørter vil tro det betyr at han vil ha dem mens en flørter vil tenke han er hyggelig og oppmerksom. Hvis han derimot aldri flørter med noen andre enn én spesiell venninne, ville jeg blitt skeptisk. Anonymkode: d730d...20b 3
Loff77 Skrevet 24. februar 2024 #4 Skrevet 24. februar 2024 Har du spørt venninnene hvordan de opplevde det? 1
ennivk Skrevet 24. februar 2024 #5 Skrevet 24. februar 2024 Var han slik da du møtte ham? Var han en som flørtet med deg, var helt oppslukt og strøk deg på kroppen? Kanskje han bare er slik med alle når han drikker alkohol. Litt typisk at de egenskapene vi synes er fint og sjarmerende med en ny partner er det vi ønsker å endre når vi har etablert et forhold. Du har valgt denne mannen. Du må enten godta at han er slik eller finne en annen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #6 Skrevet 24. februar 2024 Ts her. Han flørtet sånn med meg også når vi møttes ja, men da trodde jeg det var fordi han var oppriktig interessert i meg. Ikke at han var sånn mot alle. Jeg kan også flørte litt, men går aldri over til fysisk berøring. Trodde det var en selvfølge å vise respekt når man er i et forhold jeg. Oppriktig takk for fine svar. Jeg må bare ta meg tid til å tenke hva jeg gjør med dette. Vil heller ikke at venner skal syns han er ekkel. Jeg hadde nok syns det selv, om noen av typene deres oppførte seg slik mot meg Anonymkode: 4939c...6b5 1 1
ennivk Skrevet 24. februar 2024 #7 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Trodde det var en selvfølge å vise respekt når man er i et forhold Hvis han er en person som liker å være nær og ta på andre mennesker når han kommuniserer med dem, er det ikke sikkert at han ser på det som respektløst overfor deg. Noen mennesker bare er slik. Hvis slik oppførsel er ubehagelig for deg og oppleves respektløst, er det lurt å snakke med ham om det. 1 1
Rosa Dartle Skrevet 24. februar 2024 #8 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner at det er vanskelig for en ikke-flørter å forstå en flørter. En ikke-flørter vil tro det betyr at han vil ha dem mens en flørter vil tenke han er hyggelig og oppmerksom. Hvis han derimot aldri flørter med noen andre enn én spesiell venninne, ville jeg blitt skeptisk. Anonymkode: d730d...20b Jeg er sammen med en flørter og sjarmerende mann som er flørter med alle, både unge og gamle. Men han tar ikke på folk, holder ikke på dem og stryker på dem. Det er over en grense. 2 2
svartkatt Skrevet 24. februar 2024 #9 Skrevet 24. februar 2024 Hadde vel sett det an.. hvordan han er neste gang med de samme eller andre damer.. 1 1
911 Skrevet 24. februar 2024 #10 Skrevet 24. februar 2024 Hun jeg er gift med er veldig utadvendt og kan oppfattes som litt flørtende. Synes det bare er fint at hun lett kommer i kontakt med folk. Det kommer også meg til gode som er mer tilbakeholden 🙂
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #11 Skrevet 24. februar 2024 svartkatt skrev (2 timer siden): Hadde vel sett det an.. hvordan han er neste gang med de samme eller andre damer.. Jeg skal la tvilen komme til gode denne gang og følge rådet ditt. Se hvordan han er neste gang..kanskje han har tatt det til seg da? Jeg håper det, for nå har jeg sagt hvor grensa mi er og at jeg ikke syns noe om fysisk berøring. Har han respekt for meg, så vet han til neste gang at han ikke skal gjøre dette igjen. Jeg liker han så godt på mange områder, så håpte liksom ikke dette skulle bli et problem. TS Anonymkode: 4939c...6b5
exictence Skrevet 24. februar 2024 #12 Skrevet 24. februar 2024 Jeg ville tenke at han ville gjøre et godt inntrykk på venninnene dine. Flørting er greit, men berøring av stryking er ikke greit i det hele tatt. Rart han lo av det da du tok det opp. Er han en stor sjarmør? 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #13 Skrevet 24. februar 2024 exictence skrev (1 minutt siden): Jeg ville tenke at han ville gjøre et godt inntrykk på venninnene dine. Flørting er greit, men berøring av stryking er ikke greit i det hele tatt. Rart han lo av det da du tok det opp. Er han en stor sjarmør? Jeg vil ikke si at han er stor sjarmør, men han er utadvendt og har lett for å bli likt, bli kjent med mennesker. Flink med ord. Ja, han lo på en slik måte at han skjønte ikke hvorfor jeg reagerte. "Jeg var nå bare hyggelig" sier han med humoristisk tone, mens jeg satt der gråtkvalt. Han ble ikke sur, var helt vanlig etterpå som at det ikke er noe sak å bli lei seg for. Og da følte jeg meg dum som tok det opp. Men det har satt tankene i gang hos meg da. Hvordan han er når jeg ikke er til stede med alkohol i blodet. TS Anonymkode: 4939c...6b5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #14 Skrevet 24. februar 2024 Jeg blir nesten litt trist av å lese dette. Tenk hvor selvfølgelig det er for menn å avfeie at de fremstår invaderende selv om de ikke mener å være det. Og trist hvordan vi kvinner velger alle andre strategier enn å fortelle menn at de er ubehagelige. Unngåelse og andre forsiktige strategier for at ikke mannen som beføler dem skal bli ukomfortabel. Din kjæreste er en av årsakene til #metoo. Han mener jo ikke å være intim! Anonymkode: 7e40a...66e 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #15 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): han lo på en slik måte at han skjønte ikke hvorfor jeg reagerte. første steg til å få deg til å tvile på degselv og egen magefølelse. Anonymkode: 768e3...f0f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå