Gå til innhold

Date noen som leser Fantomet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere det er tøft, og vitner om en manns styrke at han har hodeskallering og ser opp til Ånden som går, med hesten Hero, hunden Ulv, alltid trofaste Sala og tvillingene Kit og Heloise, og har som motto å være "hard mot de harde"?

Eller er det bedre med menn som leser andre tegneserier, som den maskuline cowboyhelten Tex Willer?

2238640-19.jpeg

57103TexWiller665Deutstotte-1.jpg

Anonymkode: c0091...cfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Foretrekker menn som leser Asterix og Eon.

Anonymkode: fb3c6...007

Asterix er kul nok, men Obelix er neppe et sunnhetsforbilde, og tegneserien glorifiserer vold mot uskyldige da romerne som måtte avtjene militærtjeneste ikke kunne nekte dette, noe som betyr at soldatene som Asterix og Obelix elsker å slå ned er mennesker som ikke hadde noe annet valg enn å gå inn i militæret.

Dessuten er det mye rasisme i Asterix; landsbyen er bebodd av bare hvite, og folk med en annen hudfarge fremstilles som sjørøveren Baba.

asterix-baba-logo-C054A79CFC-seeklogo.co

Fantomet - derimot; bare se på musklene på overkroppen; han må vel være selve symbolet på en ekte alfahann.

Anonymkode: c0091...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott med alle som i det hele tatt leser. 

Hva med Sølvpilen? 

Anonymkode: 0cf8d...b1f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært skeptisk til en mann som forventet at hans valg av tegneserier var noe jeg engasjerte meg i... Ideelt sett ønsker jeg meg en mann som leser mer enn bare tegneserier, men hans preferanser på området har ingen betydning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lest litt i bladene hans, men ikke tenkt så alvor mye over det, ammet enn at dette er en ting han liker som han kanskje også liker ananas.

Anonymkode: c0430...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vel bare hatt noe imot det om det var en helt idiotisk tegneserie med teit humor eller budskap.. men da hadde man nok merket det uten å egentlig komme inn på emnet.. Kommer ikke på noen eksempler, er ikke så inni tegneserier nå til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si dere damer er ganske sprøe. Tror dere menn eller gutter leser Asterix, Tex Willer eller Fantomet pga maskulinitet eller fordi negre er slaver. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg leste tegneserier i barn og ungdom, men det var mest pga at det var det vi kunne lese ved matbordet den gangen. Hva er så felles med disse ovenfornevnte seriene, jo, alle tok part i de svakeste. Tex Willer tok part i indianere eller andre urettferdighet, det samme med Fantomet. Dette gjelder Asterix også, der de sloss mot den romerske okkupanten. Så får det så være at Fantomet er en tøffing, samme med Tex og Obelix med trylledrikken. Sett dere å se litt tegneserier før dere prater alt mulig tull om alfahannen og fordommer mot negre. Dere er jo helt på vidda. Forøvrig , har dere lest Pyton, hvis ikke, så anbefales det for dere, men tror ikke dere kommer dere igjennom denne blekka, til det er dere for politisk korrekte.

Endret av Diry72
ekstra info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes dere det er tøft, og vitner om en manns styrke at han har hodeskallering og ser opp til Ånden som går, med hesten Hero, hunden Ulv, alltid trofaste Sala og tvillingene Kit og Heloise, og har som motto å være "hard mot de harde"?

Det er bare i skoleferier at man er sammenlikningen med en manns styrke med hvilken tegneserie han leser 😂

Anonymkode: ee81b...ea3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare i skoleferier at man er sammenlikningen med en manns styrke med hvilken tegneserie han leser 😂

*Ser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

*Ser

Du vet at du kan gå inn og endre teksten hvis du ønsker å redigere noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diry72 skrev (1 minutt siden):

Du vet at du kan gå inn og endre teksten hvis du ønsker å redigere noe

Du kan ikke det som anonym.

Anonymkode: c0430...a1a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei. Om han leser Romantikk og Tuppen og Lillemor bør alarmen gå, uavhengig av ferie.

Anonymkode: a12d7...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...