Gå til innhold

Influensa i flere uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått influensa og det har vart i 2 uker nå. Jeg trodde jeg var på vei til å bli bedre etter 1 uke, men så ble jeg værre igjen. Klarer meg greit med smertestillende innabords men begynner å bli ganske utslitt.. vanlig å være sjuk så lenge?

Anonymkode: 8b211...3a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7-10 dager er vel det vanlige, men korona kan vare et par uker, influensa også

Skrevet

Korona er det nok ikke så det er ingen vits i at du tar koronatest.

Anonymkode: 36b63...d79

Skrevet
Loff77 skrev (8 minutter siden):

7-10 dager er vel det vanlige, men korona kan vare et par uker, influensa også

Det er ikke korona, jeg har testet meg. Ts

Skrevet

God bedring ❤️

Her er både mann og barn syke 2.uken på rad. En skikkelig stygg hoste og vondt i kroppen på begge to. Så det er flere som har det slik, uten at jeg vet om det er vanlig eller ei. 

Anonymkode: 90cbe...3fd

Skrevet

Mange som sliter med det samme nå, og som tester negativt både på korona og influensa.

Anonymkode: 0bf1f...be6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

God bedring ❤️

Her er både mann og barn syke 2.uken på rad. En skikkelig stygg hoste og vondt i kroppen på begge to. Så det er flere som har det slik, uten at jeg vet om det er vanlig eller ei. 

Anonymkode: 90cbe...3fd

Tusen takk, god bedring til dine også ❤️

Samme jeg sliter med. Fryser og svetter om hverandre og kjenner at det begynner å ta tak i bihulene nå også. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange som sliter med det samme nå, og som tester negativt både på korona og influensa.

Anonymkode: 0bf1f...be6

Så rart. Men litt godt å høre at det er fler som opplever det samme, blir jo litt bekymra når det varer så lenge. Ts

Skrevet

Samme her. Var syk i en snau uke, følte meg bedre, og så smalt det til i bihulene, og har slitt med formen i over 3 uker totalt. Har testet negativt på pcr, altså alle de vanligste virusene🤷‍♀️

Anonymkode: 7303d...474

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Samme her. Var syk i en snau uke, følte meg bedre, og så smalt det til i bihulene, og har slitt med formen i over 3 uker totalt. Har testet negativt på pcr, altså alle de vanligste virusene🤷‍♀️

Jøss, så rart. Og spesielt at du har akkurat samme sykdomsforløp som meg 😳 synes også det er rart at jeg er den eneste av fire stk her hjemme som har blitt syk. De andre ble smittet av det samme (vi vet hvem som smittet oss) men de var bare forkjøla noen dager. Gjorde du noen spesielle tiltak for å bli bedre, eller gikk det bare over av seg selv? Ts

Skrevet

Ja, men varer det mye lenger nå, er det nok snakk om bakteriell sekundærinfeksjon som gjerne kommer i kjølvannet av virusinfeksjoner som influensa. Noe også bihulebetennelse tyder på. God bedring!

Anonymkode: 0c18e...684

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg blir som regel alltid syk i opp mot tre uker, enten det er forkjølelse, influensa eller korona. Er jeg heldig slipper jeg unna med to.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, men varer det mye lenger nå, er det nok snakk om bakteriell sekundærinfeksjon som gjerne kommer i kjølvannet av virusinfeksjoner som influensa. Noe også bihulebetennelse tyder på. God bedring!

Trenger man behandling for det, eller kan jeg bare vente på at det går over av seg selv? Takk ❤️ ts

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger man behandling for det, eller kan jeg bare vente på at det går over av seg selv? Takk ❤️ ts

Jeg sliter mye med bihulebetennelser, men det går over av seg selv. Paracet hjelper bra på smertene. Men hvis det setter seg i lungene og feberen vedvarer drar jeg alltid til legen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jøss, så rart. Og spesielt at du har akkurat samme sykdomsforløp som meg 😳 synes også det er rart at jeg er den eneste av fire stk her hjemme som har blitt syk. De andre ble smittet av det samme (vi vet hvem som smittet oss) men de var bare forkjøla noen dager. Gjorde du noen spesielle tiltak for å bli bedre, eller gikk det bare over av seg selv? Ts

Her ble mannen smittet etter 2 uker, men har ikke vært like dårlig. Kan jo ikke være sikker heller. Har bhg-barn som bare har snørret litt. Kan også nevne at jeg var ekstremt utmattet noen dager, aldri opplevd lignende. Pleier å miste smak og lukt 1-2 dager ved forkjølelse, men nå har den kommet og gått i 3 uker, det er også uvanlig. Men altså ikke corona. 

Gjorde ingenting, men er bedre nå. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg sliter mye med bihulebetennelser, men det går over av seg selv. Paracet hjelper bra på smertene. Men hvis det setter seg i lungene og feberen vedvarer drar jeg alltid til legen.

En ting til: otrivin og drikk masse vann! Det kan hjelpe med å åpne opp nesegangen, og gjøre slimet tynnere så du får tømt bihulene 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for svar 😊 krysser fingrene for at det går over av seg selv. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her ble mannen smittet etter 2 uker, men har ikke vært like dårlig. Kan jo ikke være sikker heller. Har bhg-barn som bare har snørret litt. Kan også nevne at jeg var ekstremt utmattet noen dager, aldri opplevd lignende. Pleier å miste smak og lukt 1-2 dager ved forkjølelse, men nå har den kommet og gått i 3 uker, det er også uvanlig. Men altså ikke corona. 

Gjorde ingenting, men er bedre nå. 

Nei det er sant, men her var det mann og barn som var i kontakt med noen som var syke. Mannen ble ikke smitta, barna ble bare litt forkjøla og jeg har som sagt vært syk i 2 uker. Går inn i 3. uka nå 🤧 jeg har også mistet smaks og luktesans, spesielt luktesansen er jo heelt borte. Veldig spesielt! Jeg har kronisk utmattelse fra før av så er jo helt i knestående nå etter denne runden og verre blir det når alt er over.. kjenner jeg gruer meg.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En ting til: otrivin og drikk masse vann! Det kan hjelpe med å åpne opp nesegangen, og gjøre slimet tynnere så du får tømt bihulene 😊

Takk for tips 🥰 ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2024 den 0.28):

Har fått influensa og det har vart i 2 uker nå. Jeg trodde jeg var på vei til å bli bedre etter 1 uke, men så ble jeg værre igjen. Klarer meg greit med smertestillende innabords men begynner å bli ganske utslitt.. vanlig å være sjuk så lenge?

Her varte influensa i 2,5 uke og vet det var influensa, ble testet på sykehuset.
God bedring, håper det snart snur for deg 🤞🏻

Anonymkode: 58be6...cb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...