AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Skrevet 23. februar 2024 Jeg er helt sjokket av hygienen til flere sykepleiere! Den ene hoster mer enn den andre- rett i hånda før det skal settes veneflon! Uten antibac! Synes det er ekkelt å si I fra- som en besservisser! I tillegg presterer den ene sykepleieren å hoste på vannglasset mitt, som står godt synlig med sugerør! Hva er det som skjer? Har det blitt så travelt i dette yrket at de ikke tar seg tid til håndhygiene? Jeg ligger her og etter kirurgisk inngrep og er livredd for å bli syk- takket være sykepleierne! Anonymkode: 8fc3f...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #2 Skrevet 23. februar 2024 skriv en RUH Anonymkode: 19201...a35
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #3 Skrevet 23. februar 2024 Møtt på flere sykepleiere som har elendig hygiene og overhodet ikke tenker på smitterisiko. Det er som at de opphøyer seg selv og tror at de vet best uansett hva. Har en sykepleierkollega som til stadighet er syk og allikevel ikke holder avstand, har skikkelig hygiene etc. Skremmende! Anonymkode: 201b9...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #4 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Møtt på flere sykepleiere som har elendig hygiene og overhodet ikke tenker på smitterisiko. Det er som at de opphøyer seg selv og tror at de vet best uansett hva. Har en sykepleierkollega som til stadighet er syk og allikevel ikke holder avstand, har skikkelig hygiene etc. Skremmende! Anonymkode: 201b9...ba2 Nå gjelder vel dette de færreste heldigvis. Så er det vel heldigvis bare så enkelt at man faktisk sier fra og minner folk på det, sykepleier eller ei. De fleste sykepleiere vet godt hva god hygiene er 😉 Anonymkode: 52318...7a1
Fighter83 Skrevet 23. februar 2024 #5 Skrevet 23. februar 2024 Hjelpes! Går an å gi de beskjed om at det er ønskelig at de har på munnbind inne hos deg tenker jeg! Burde ikke ha behov for å gi beskjed men det kan gi dem noe å tygge på.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #6 Skrevet 23. februar 2024 Kan aldri se for meg at dette hadde skjedd på min avdeling ihvertfall. Eller vennelag... Eller på Rema...eller på skolen.... Anonymkode: 2556e...2eb
Forundret.. Skrevet 23. februar 2024 #7 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): skriv en RUH Anonymkode: 19201...a35 RUH? Hvordan gjør en det?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #8 Skrevet 24. februar 2024 Hadde noen som koblet CVK (steril prosedyre) uten sterile hansker. Så ja. Anonymkode: 88f64...03d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #9 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde noen som koblet CVK (steril prosedyre) uten sterile hansker. Så ja. Anonymkode: 88f64...03d Dersom det er snakk om opp/nedkobling av medikament på CVK så er man ikke nødt til å ha sterile hansker. Jeg er ihvertfall vant med å bruke non touch teknikk og da er sterile hansker overflødig. Anonymkode: aee36...38e 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #10 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hadde noen som koblet CVK (steril prosedyre) uten sterile hansker. Så ja. Anonymkode: 88f64...03d Det er ikke en steril prosedyre. Stell av CVK er en steril prosedyre. Anonymkode: 33dac...58c 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #11 Skrevet 24. februar 2024 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke en steril prosedyre. Stell av CVK er en steril prosedyre. Anonymkode: 33dac...58c Ja, jeg ser jeg skrev feil, selv om (steril prosedyre) burde ha hintet til det. Men ja, steril prosedyre uten sterile hansker. 🤦🏼♀️ Anonymkode: 88f64...03d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #12 Skrevet 24. februar 2024 De fleste sykepleiere er verken smarte eller flinke. Det er enkelt å bli sykepleier. Dessverre Anonymkode: 8e9a5...a36
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #13 Skrevet 24. februar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste sykepleiere er verken smarte eller flinke. Det er enkelt å bli sykepleier. Dessverre Anonymkode: 8e9a5...a36 Det var da voldsomt. Det er absolutt ikke min erfaring. Det finnes et og annet råttent eple i alle yrket, og i befolkningen forøvrig. (Som den over også🤭) Anonymkode: f9902...305 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #14 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): De fleste sykepleiere er verken smarte eller flinke. Det er enkelt å bli sykepleier. Dessverre Anonymkode: 8e9a5...a36 Hva faen. Anonymkode: aee36...38e
Peanut Skrevet 24. februar 2024 #15 Skrevet 24. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: De fleste sykepleiere er verken smarte eller flinke. Det er enkelt å bli sykepleier. Dessverre Anonymkode: 8e9a5...a36 Du har god selverfaring skjønner jeg? <_<
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #16 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste sykepleiere er verken smarte eller flinke. Det er enkelt å bli sykepleier. Dessverre Anonymkode: 8e9a5...a36 Haha, den faste sykepleierhateren på KG slår til igjen! Anonymkode: 0eb1a...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #17 Skrevet 24. februar 2024 Min avdøde mann var en del på sykehus og var innlagt på ulike avdelinger. Han var cellegiftpasient og de som behandlet han var både forkjøla og covidsyke, og brukte ikke munnbind fordi de fikk ikke lov av ledelsen, og de skulle gå på jobb selv om de var syke. Han blev heldigvis ikke smittet av de, men senere når han var innlagt på andre avdelinger, var håndhygienen til sykepleierne begredelig. Flere ganger når jeg var til stede og de kom inn med et tomt glass til han, holdt de fingrene inni glasset istedenfor rundt glasset, og de hadde da tatt på flere dørhåndtak før de tok på hans glass. Når de ga han piller kom de også med pillene i hånden sin, som de sikkert ikke hadde vasket siden de tok på mange håndtak og flater. Han kommenterte den dårlige hygienen og da lo de og bagatelliserte det, eller ble sure. 🤮 Anonymkode: f3abf...04d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #18 Skrevet 24. februar 2024 Er ikke så veldig overrasket. Jeg jobber ved en høyskole som utdanner sykepleiere, og hver gang vi skal ha øving der vi simulerer/trener på prosedyrer så stiller studentene med øredobber, lange negler, neglelakk og smykker. Når de får beskjed om å fjerne dette så blir det bråk, hver eneste gang. De skjønner ikke hvorfor de må fjerne dette (leser ikke pensum eller prosedyrer) og argumenterer med at de har sett andre sykepleiere bruke det. Anonymkode: b3bd0...8f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå