AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Del Skrevet 23. februar 2024 Jeg trodde hensikten var å lukte godt og ikke stinke? Stinke gjør du definitivt når du tømmer en flaske parfyme hver gang du går ut døren. Det hjelper heller ikke å dekke over andre kroppslukter, for det er ikke mulig. Anonymkode: 7efaf...edd 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 24. februar 2024 #2 Del Skrevet 24. februar 2024 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #3 Del Skrevet 24. februar 2024 Ja, dette lurer jeg på og. Jeg er allergisk mot parfyme. Og noen ganger så kommer det noen på bussen, hvor det innen 30 sekunder stinker parfyme til helt bakerst på bussen, selv om personen står fremme hos sjåføren. Jeg må jo bare gå av bussen. Og jeg fatter ikke hva sånne mennesker tenker. For da stinker det. Og jeg pleier og kunne ta offentlig transport, da de fleste er fornuftige og bruker små mengder parfyme. Anonymkode: 61d2f...7b8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #4 Del Skrevet 24. februar 2024 egen luktesans blir bedøvet jo lenger man bruker parfyme. .. som med alkoholen. Man starter i det små, og må øke mer og mer etterhvert for å oppnå samme effekten Anonymkode: d2f10...81e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #5 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): egen luktesans blir bedøvet jo lenger man bruker parfyme. .. som med alkoholen. Man starter i det små, og må øke mer og mer etterhvert for å oppnå samme effekten Anonymkode: d2f10...81e Det er det som er helt utrolig. Jeg bruker parfyme selv, men grensa mi er alltid på en sprut som skal vare hele dagen noe det også gjør selv om jeg ikke kjenner det selv. Andre kjenner likevel lukten. Anonymkode: 7efaf...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #6 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): egen luktesans blir bedøvet jo lenger man bruker parfyme. .. som med alkoholen. Man starter i det små, og må øke mer og mer etterhvert for å oppnå samme effekten Anonymkode: d2f10...81e Snodig, jeg er i 40-årene og fortsatt fornøyd med én sprut parfyme til fest, og er som regel fornøyd med ett glass vin til maten. Men vet at det finnes mer ekstreme tilfeller 😂 Anonymkode: cacef...bfc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 24. februar 2024 #7 Del Skrevet 24. februar 2024 Jeg skjønner ikke at sånne folk ikke forstår at folk er forskjellige. Hva mennesker liker av parfymelukt er svært individuelt og man risikerer jo at minst 50% av de som lukter parfymen din synes den er vond. Derfor er det best at bare de man virkelig er nær lukter lukten fordi vi ofte liker lukten av folk vi er glade i, eller lærer å like lukten over tid. Mors parfyme kan trigge en følelse av omsorg og kjærlighet for barna hennes, men for alle andre kan det være en lukt som trigger helt andre og negative følelser. Det holder med én sprut av parfyme, helst under klærne også, så det ikke blir så fremtredende. Jeg var på fullbooket restaurant forrige uke der en dame med en parfyme jeg hater stinket opp hele lokalet. Fordi det var fullt kunne vi ikke flytte oss og måltidet ble totalt ødelagt. Ta hensyn!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #8 Del Skrevet 24. februar 2024 Her i huset måtte vi fortelle sønnen vår noe grunnleggende rundt bruken av parfyme. Én sprut på halsen, det var nok. Men han sprutet på seg etter at han var påkledd. Utenpå jakken. Så hver morgen fikk den jakken påfyll. Til slutt måtte vi rense jakken, og vaske jakkene den hang ved siden av. Hele huset stinket til slutt. Ung mann, dyr parfyme er tydeligvis status. Da skal man lukte det og. Har en tanke om at det ikke bare gjelder han. Anonymkode: fce9a...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #9 Del Skrevet 24. februar 2024 Jeg er veldig interessert i parfyme selv om jeg ikke bruker det så ofte. Leser på parfymeforum at folk sprayer 3-5 sprut. Det er helt vanvittig synes jeg. Selv den svakeste parfyme lukter med én. Jeg sprayer ofte i lufta og går igjennom. Anonymkode: 0810d...25d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 24. februar 2024 #10 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg sprayer ofte i lufta og går igjennom. Anonymkode: 0810d...25d Jeg og 🙋♀️ Bruker bare lette, friske dufter da jeg får migrene av tunge parfymer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #11 Del Skrevet 26. februar 2024 Har vært heldig å funnet noen av min favoritt-parfymer som roll-on. Da lukter det ikke sterkt for andre, man må komme helt innpå, men jeg lukter det fortsatt gjennom dagen. Er i tillegg enkelt å ta med i veska å påføre mer om man ønsker det. Synd jeg ikke finner flere parfymer i slik roll-on-flaske! Men jeg tror jeg vet hvorfor - man ender opp med å bruke sååå mye mindre og dermed kjøper man ikke like ofte... Anonymkode: 82a70...024 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #12 Del Skrevet 29. februar 2024 Jeg har riktignok migrene som gjør at jeg blir intenst kvalm og får anfall - men mannen min og venninner reagerer og på endel andre. Vi har en nabo som en kan lukte en hel etasje opp, og heisen STINKER. Hun er supersøt og hyggelig - men jeg fatter ikke at samboeren hennes klarer å bo i det. Hun registrerer det nok ikke selv helt og dynker. Åh det er så ille å bli sittende på kollektiv med andre som bruker parfyme…. Og til de som gir F: jeg kan jo også gi faen - og kaste opp på deg fremfor å gå ut av T-banen på et stopp jeg ikke skulle av på. Til nå har jeg jo bare gått av, men burde egentlig vise i praksis hva som faktisk er konsekvensen. Anonymkode: e22c6...2cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå