Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 Et rent praktisk spørsmål - hvordan komme seg i kirken usett men i tide? Skal bli fulgt opp kirkegulvet av far. Når vet vi når vi skal gå inn..? Og dette med frisør og sånn - tar dere på kjolen etterpå? Hjemme? Eller hos frisøren? Jeg tenker ikke å sette opp håret så veldig, bare få det frisert og halveis oppsatt. Ønsker heller ikke så mye sminke, vil se naturlig ut (men pen, selvfølgelig ). Noen som har erfaring med å la venninner sminke seg? Må jo være mye hyggeligere enn at en fremmed gjør det. En annen ting - skal gifte meg ca 20 min utenfor oslo, men ville gjerne gått til min faste frisør her. For mye styr eller OK, tror dere? Har tenkt på om det er lurt å holde seg hjemme hos mine foreldre og gå til lokalfrisøren... hmm.. Glad for tips fra erfarne bruder..
Gjest Markblomsten Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 Nå kan ikke jeg karakteriseres som erfaren brud siden det først er til sommeren jeg gifter meg, men prøver meg på noen svar her likevel;) Slik jeg har forstått det så er det en kirketjener som åpner kirkedørene når alt er klart og musikken begynner. For å komme i tide men usett, så er det vel bare å komme presis, da skal gjestene være inne i kirken og dørene lukket. Jeg lurer mer på hvordan forloveren min skal få parkert og komme seg inn i kirken før meg, uten at jeg må vente leeenge... Jeg skal bruke frisør 3 mil unna vielsene, og ser egnetlig ikke på dette som noe problem annet enn at man må legge inn kjøretiden i tidsplanen. Kjolen kommer jeg nok også til å ta på i frisørsalongen slik at man får litt hjelp fra noen erfarne. Nå skal jeg sminkes hos frisøren også da, så kjekt med alt på en plass.
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 Jeg giftet meg i fjor sommer og gjorde som følger: Dro hjem og skiftet etter frisøren siden jeg bor rett i nærheten. Mye mere praktisk å skifte hjemme dersom man har mulighet for det. Ellers er det mange frisørsalonger som har eget rom hvor bruden kan skifte etter at hun har stelt hår og eventuelt sminke. Husk å ha på en skjorte når du steller håret slik at du slipper å trekke noe over hodet når du er ferdig. Da jeg kom hjem tok vi oss tid til en matbit. Viktig å spise og drikke litt denne dagen. Det er en lang dag og det tar gjerne litt tid før maten endelig står på bordet. Ha med en vannflaske i bilen så du har litt å leske deg på under fotograferingen. Vi gjorde det slik at faren min som skulle følge meg opp kirkegulvet kom hjem til meg og vi ble hentet av sjåføren vår for dagen slik at vi ankom kirken sammen. Da vi kom var alle gjestnee på plass inne i kirken så du må nesten bare prøve å time dette godt slik at du ikke kommer for tidlig. Hvis du har en fast frisør du gjerne vil bruke så syns jeg ikke 20 min høres mye ut å reise til og fra. Når det gjelder sminke så kan du også få en prøvetime på dette hos frisøren. Hvis du tror du kan legge fin, naturlig sminke selv så gjør du det. Men øv deg slik at du slipper å kløne for mye på bryllupsdagen. Jeg sminket meg selv og ble så fornøyd så. Lykke til.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 Takk for tilbakemeldinger Kjekt å diskutere dette med andre bruder, kan bli litt mye for virkelighetens venninner å høre på bryllupsmas.. Ang. frisøren - det dumme er at salongen ligger på Egertorget, så det er ikke så lett å komme til med bil - men det lar seg vel fikse. Høres hyggelig ut å være hjemme først og ta seg en matbit. Så nå tenker jeg planen bli som følger: Gå til frisør i byen sammen med min forlover (jeg bor i Oslo, nær sentrum) Bli hentet av pappa Dra hjem til mine foreldre og spise litt Ta på sminke Ta på kjolen (som har blitt levert der dagen før) Ta med buketten, som er blit levert eller hentet av mamma Dra til kirken Og leve lykkelig ever after.. Andre som vil dele tanker rundt det praktiske?
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 Høres ut som en bra plan! Jeg må si at det var litt humor da jeg var ferdig hos frisøren. Gikk jo i olsbukse og oppsatt hår med tiara og slør inne på kjøpesenteret.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #6 Skrevet 2. februar 2006 Vi kjørte ganske tidlig til kirken, for jeg ville jo ikke være altfor sen, og vi var ganske oppspilte både jeg, pappa og forloveren min. Ettersom vi var tidlig ute, stoppet vi i en sidevei der ingen av gjestene våre ville komme og ventet der. Et par minutter før klokka 15 kjørte vi bort til kirken. Kirkeklokkene begynte å slå og vi gikk til døra. Forloveren min ble sendt inn først. Da hun var på plass, åpnet kirketjeneren døra for oss og pappa og jeg gikk inn. Kirketjeneren ga også tegn til organisten slik at musikken startet på riktig tidspunkt.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 2. februar 2006 #7 Skrevet 2. februar 2006 Vittig, Heidi! Det blir nok litt samme greia for meg på vei over Egertorvet, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå