Gå til innhold

Jobb i dnb - finansrådgiver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på å søke på jobb som finansrådgiver i dnb. 

Er det noen som jobber som finansrådgiver i dnb? Ønsker å høre om lønn, og hva dere har? 
Jeg har bachelor utdannelse + noen år til, lang erfaring men fra annen type jobb, hvis det skal ha noe å si. 

Fornøyd med jobben, goder, alt som kan  nevnes. Positivt og negativt :) 

Anonymkode: 956bc...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan det nok være et stort spenn. Kjenner en som hadde 550 000,- med Master i 2022. Jobbet mot privatmarkedet. Og en annen med Master som har 650 000,- nå. Bonus kommer i tillegg. 

Anonymkode: 9531e...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fått tilbud om 580.000, usikker på om dette er godt eller dårlig tilbud. 
Venter på mer informasjon om evt «goder», så kan komme tilbake til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 
Har ingen utdannelse innen finans/økonomi, men mange års erfaring fra annen bransje. Erfaring fra å jobbe med mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk tilbud om 540 000kr da jeg var ferdig med Bachleor. Fikk forhandlet det opp til 650 000kr. Det er ikke vanlig, men er fullt mulig å få til. Hadde lite erfaring fra før. Fikk beskjed om 20-25% mer med master. Nå er jeg snart ferdig med master og kommer da til å øke en del. Så du må være flink til å forhandle dersom du får tilbud. 

Anonymkode: 392f9...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her. 
Har ingen utdannelse innen finans/økonomi, men mange års erfaring fra annen bransje. Erfaring fra å jobbe med mennesker. 

Da tror jeg ikke det er noen vits for deg å søke. DNB ansetter ikke folk uten utdannelse sålenge de heller ikke har mange års erfaring fra bransjen (mange jobbet seg oppover uten utdanning før, det er det slutt på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her. 

Du vet at en finansrådgiver jobber med å gi økonomiske råd? Det hjelper lite med erfaring med mennesker når du ikke Jar kunnskap om det du skal gi råd om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts.   
Spør hva lønn og vilkår/goder er, ikke om jeg er kvalifisert for jobben :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk tilbud om 540 000kr da jeg var ferdig med Bachleor. Fikk forhandlet det opp til 650 000kr. Det er ikke vanlig, men er fullt mulig å få til. Hadde lite erfaring fra før. Fikk beskjed om 20-25% mer med master. Nå er jeg snart ferdig med master og kommer da til å øke en del. Så du må være flink til å forhandle dersom du får tilbud. 

Hvor bachelor og master har/får du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvor bachelor og master har/får du? 

Bachleor i økonomi og ledelse, master som siviløkonom. 

Goder er telefon, overtid (jeg ser på det som en gode, mulighet for å jobbe overtid når alt har blitt så dyrt), 2-3 dager hjemmekontor, billig lunch, god kaffe, kaker/bakst/frukt daglig gratis, parkering, mulighet for å vokse internt, kursing etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

finansrådgiver jobber med å gi økonomiske råd - nei, det jobber med å selge bankens produkter.

Anonymkode: c6119...fbb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nettopp fått tilbud om 580.000, usikker på om dette er godt eller dårlig tilbud. 
Venter på mer informasjon om evt «goder», så kan komme tilbake til det. 

Det er dårlig. Jeg jobber I en annen bank som finansrådgiver og har 630k nå før lønnsoppgjør + bonus og jeg har ikke utdanning. 

Anonymkode: c0c82...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

finansrådgiver jobber med å gi økonomiske råd - nei, det jobber med å selge bankens produkter.

Anonymkode: c6119...fbb

Tja, hvis du kontakter banken for å få tilbud på boliglån så er det naturligvis noen som må gjøre den jobben 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c0c82...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i dnb og har en del høyere lønn enn det som er nevnt over. Av goder er det ansattrente på boliglån, veldig god pensjon og forsikringer gjennom arbeidsgiver, rabatt på alle skadeforsikringer. De har kuttet ut de fleste personlige bonuser, og konsernbonusen er bare rundt 30 000.

Anonymkode: 76714...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber i dnb og har en del høyere lønn enn det som er nevnt over. Av goder er det ansattrente på boliglån, veldig god pensjon og forsikringer gjennom arbeidsgiver, rabatt på alle skadeforsikringer. De har kuttet ut de fleste personlige bonuser, og konsernbonusen er bare rundt 30 000.

Anonymkode: 76714...610

Hvor mye høyere lønn har du? Og er det spesiell grunn til det? Utdannelse, erfaring etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...