Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 Jeg skal bestille meg Bher fra Bravissimo og lurer på hvilken bhstr jeg egentlig har. Jeg har sett slike sjemaer som som det står hvilken str man har ut i fra hvor mange cm forskjell det er fra ribbena til over puppene.. Noen som har linker??
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 Hvis du googler "bra size" finner du en rekke sånne kalkulatorer. Jeg har testet flere av dem, resultatet er forskjellig på omtrent samtlige, og jeg kan med hånden på hjertet si at INGEN har klart å gi meg rett størrelse!! Hvis du leser litt på fitting advice hos Bravissimo, får du bedre råd enn de kalkulatorene kan gi. Det beste er å gå å få proff hjelp og få prøvet mange størrelser, f.eks hos LaLina i Oslo. Når du vet hva som passer deg kan du handle på nett alt du orker....
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 Jeg har ikke mulighet til å komme meg til Oslo med det første.. eller til en bra BH butikk.. Jeg vet at jeg skal ha 70 rundt ribbena, og at F er for lite.. Jeg skal ha FF eller G.. Det er det ikke så enkelt å finne i nærbutikken for å si det sånn..Jeg tenker jeg bestiller to forskjellige i to forskjellige str fra Bravissimo, så får jeg forhåpentligvis noe som passer ordentlig.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 Oki. Da har du nesten samme str. som meg og da kan jeg nesten garantere deg at sånne kalkulatorer bare gjør deg mer forvirret... Så da tror jeg du har en fin plan med å bestille to forskjellige størrelser, og så sende tilbake den som ikke passer. Du får jo igjen pengene for selve BH'en når du returnerer, men å få igjen MVA'en er en mer komplisert prosess som ihvertfall ikke jeg har giddet bry meg med når jeg har gjort tilsvarende. Om det er noen hjelp kan jeg si at det er litt forskjell på om du bestiller balconette eller full-cup bh. Jeg bruker F i denne, men FF i alle andre balconette fra Freya og Fantasie. Panache har jeg prøvd å kjøpe tre ganger, men formen passer tydligvis ikke til meg... Dessuten vil jeg gjerne tipse deg om at Figleaves også har mye fint, mye av det samme som Bravissimo, men lavere shippingkostnader Jeg har gode erfaringer fra begge butikkene. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 Tusen takk for svar! Jeg skal sjekke ut den linken Har du eller noen andre her greie på Bh er (i min str ca 70FF) som IKKE inneholder polastan? Tilsvarer en 70FF 32FF? Det virket nesten ikke da jeg fikk svar fra "BH- kalkulatorene". Eksempel på str jeg fikk beskjed om at jeg skulle passe: 36D, 34DD, 36H, 34E, 34F, 75G...
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #6 Skrevet 2. februar 2006 forresten så ser de BHene fra panache litt "håpløse" ut i formen iforhold til min kropp, takk for det tipset og !!
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #8 Skrevet 2. februar 2006 Har du eller noen andre her greie på Bh er (i min str ca 70FF) som IKKE inneholder polastan? ← Polastan har jeg aldri hørt om, men mener du kanskje elastan? isåfall ser det ut som om denne ikke inneholder det. Du finner sikkert flere, men det er litt jobb å lese på alle... (Hvorfor ikke elastan, forresten? Allergi??) Om det ikke er et must at den er uten visse stoffer, vil jeg gjerne anbefale deg denne. Jada, helt enig i at den ikke er særlig spenstig og sexy, men som hverdagsundertøy er den supergod å ha på, ingen sømmer synes gjennom klær, sitter som et skudd og gir flott fasong og veldig god støtte! Jeg har både hvit, rosa og sort.....
Gjest gjest 0 Skrevet 2. februar 2006 #9 Skrevet 2. februar 2006 Et tips! Det er lov å tenke selv når man skal få hjelp til å finne størrelser. Jeg har ei i klassen min som bruker 75 F (eller FF... litt usikker) Vel det er det hun har fått beskjed om. Jenta er ganske kraftig (mye kraftigere enn meg som bruker 80D) og brystene hennes blir klemt inntil kroppen og delt i to midt på (ikke i mellom puppene men selve puppen) I følge undertøysbutikken var det den størrelsen hun skulle bruke, men det ser absolutt ikke behagelig eller pent ut! Hun får enorme valker på ryggen og det må være fryktelig ubehagelig med en bh som gnager seg så langt inn i ryggen og sidene, og som gir henne 4 pupper som ser ut som om de henger nedover magen, og ikke to store som er pent løftet...
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #10 Skrevet 2. februar 2006 Nei, det er polastan, det heter hvertfall det på etellerannet språk.. Det brukes gjerne i sømmen på litt "dyrt" undertøy, særlig i strech- kanter. Det er så lite av det, under èn prosent og da trenger man ikke føre det opp på den vaskelappen.. Men jeg merker det hvis jeg har på meg et plagg/ BH hvor det er brukt, huden blir illsint iløpet av to minutter.. Allergisk- JA! Hehe spenstig og sexy er IKKE et krav jeg gidder å stille...
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #11 Skrevet 2. februar 2006 Vampyra: Ja, vet om sånne jenter som får 4pupper.. Noen av dem tror at puppene deres ser mindre ut hvis de bruker mindre cup -str.. Joda, de blir mindre, men de formerer seg.. Jeg er har litt flesk bakpå ryggen, og det blir merker bak, men bruker jeg èn str større rundt ribbeina så sklir den opp bak og den sitter ikke særlig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå