AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Skrevet 23. februar 2024 Har noen andre hatt langvarige mellomblødninger? Hvor lenge? Vet du årsaken? Jeg er nå på 3. uken med en svak mellomblødning, ikke behov for bind. Har litt murring nede i magen innimellom og noen ganger smerte som sterke menssmerter. Før dette så hadde jeg ikke mensen på ca. 2 måneder, normalt har jeg veldig stabil syklus og har aldri før hatt mellomblødning. Jeg var for en måned siden å tok celleprøve. Dvs en HPV virus test, de ser jo ikke etter celleforandringer lengre. Den var fin. Ikke påvist virus. Jeg er 40 år og tenkte først at dette kanskje var begynnende tidlig overgangsalder, men min mor kom sent i overgangsalderen og jeg har i tillegg ingen andre tegn. Før jul hadde jeg corona for første gang. Kan dette ha tuklet litt? Vet at mange fikk syklusforstyrrelser ved vaksinen, meg selv inkludert, og at det er rapportert kortvarige syklusforandinger ved corana, men så lange mellomblødninger? Jeg har vært å tappet litt blod på legesenteret og venter på svar, men hva de egentlig sjekker vet jeg ikke. Skulle jo ha spurt. Er det noen andre som har hatt så langvarig mellomblødning? Anonymkode: eb9f2...97b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #2 Skrevet 24. februar 2024 Jeg hadde ikke mensen pga p-piller, men fikk blødninger som varte i en måned og tok da kontakt med gynekolog. Var såpass at jeg måtte bruke små tamponger eller innlegg, og ga seg aldri. Pga mistankte om kreft tok gynekologen celleprøve/HPV-prøve og pipelleprøve som viste en polypp i livmoren som ga blødning. Den var heldigvis ikke farlig, men måtte opereres ut i narkose. Min mor fikk samme symptomene, men det var etter overgangsalderen, og hos henne var det kreft. Så hvis ikke det gir seg ville jeg tatt en tur til gyn så du får ultralyd og litt ekstra prøver, sånn for sikkerhets skyld. Anonymkode: e8087...92f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #3 Skrevet 24. februar 2024 Takk for svar. Håper det går bra med moren din! Jeg går ikke på prevensjon og jeg er heller ikke gravid. Siden jeg ikke har så lyst å vente så tror jeg at jeg spanderer på meg en time hos gynekolog neste uke. Var så smertefullt når hun tok den hpv prøven. Tenker en gyn. er litt flinkere. Kan alltids ringe legekontoret først å spørre om en henvisning da. Det koster jo litt med time hos gyn. Googler meg frem til at uvanlige blødninger alltid må sjekkes for å utelukke kreft og ha det der hengene over meg orker jeg ikke. Anonymkode: eb9f2...97b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #4 Skrevet 24. februar 2024 Covid infeksjon kan gi menstruasjonsforstytrelser. Det har ikke fått samme fokuset, som etter vaksinen. Men studier peker på at det er vel så hyppig. Men blødningsforstyrrelser, som vedvarer utover to til tre perioder, bør undersøkes av lege. Da det er mange årsaker til dette. Anonymkode: e1ed5...aad
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #5 Skrevet 24. februar 2024 Uff nå fikk jeg plutselig en styrtblødning her.. Har blødd ut et bind på to timer. Så mye pleier jeg aldri å blø. Kjenner jeg ikke syns dette er noe greit. 🙈 Men godt at det skjer på en lørdag og ikke mens jeg er på jobb. Anonymkode: eb9f2...97b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #6 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uff nå fikk jeg plutselig en styrtblødning her.. Har blødd ut et bind på to timer. Så mye pleier jeg aldri å blø. Kjenner jeg ikke syns dette er noe greit. 🙈 Men godt at det skjer på en lørdag og ikke mens jeg er på jobb. Anonymkode: eb9f2...97b Om du ikke har hatt normal menstruasjon på nærmere 3 måneder (om jeg forstår tidslinjen rett her), så kanskje du har fått mensen nå? Mellomblødningene begynte like etter test hos lege? Og da hadde du ikke hatt mensen på 2 måneder? Hva sa legen om uteblivende menstruasjon da? Ja, infeksjoner kan forstyrre syklusen. Det har jeg opplevd selv mange år før korona. Det tok den gang et halvår ca før syklusen var normal igjen. Man skal likevel utelukke andre og mer alvorlige årsaker, som jeg selv også gjorde den gangen, så om mellomblødningene fortsetter så bør du jo få en undersøkelse hos gynekolog med ultralyd. Anonymkode: 13238...0c0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #7 Skrevet 24. februar 2024 Du har rett i at infeksjoner, både influensa, Covid og andre vanlige kan gi menstruasjonskluss. Var det etter coviden i desember du fikk mens-forstyrrelsene? Da ville jeg tenkt det var det. Når det er sagt så er det jo relativt vanlig med menstruasjonsforstyrrelser i løpet av livet enten det er pga infeksjoner eller hormonkluss. Såpass vanlig at det, at det tok nærmere 3 år før forskerne ville innrømme at menstruasjonsforstyrrelser kunne være en bivirkning av vaksinen😝 Selv om over 30 000 norske kvinner meldte inn denne bivirkningen og noen som alvorlig bivirkning. Tviler ikke på at vaksine + infeksjoner i ettertid kan skape mer kluss. Spikeproteinet sitter jo ganske lenge igjen i kroppen. Uansett må du jo få sjekket opp dette hos legen. Kreft syns jeg du skal slå vekk tanken fra. Det e den mest uvanlige og sjeldneste årsaken til mellomblødninger, så det må du ikke tro det er. Men derfor skal du også få avkreftet dette hos legen;) Så kan du slappe av. Anonymkode: 150c6...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå