AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Skrevet 23. februar 2024 Er det ikke sånn at kjærester bør ha lyst til å hjelpe hverandre? Gjøre dagene lettere for hverandre ved å tilby hjelp når det behøves? Nå er det ikke mye jeg hjelper han med da, men det er fordi han foreløpig ikke har trengt hjelp til noe. Jeg har sagt noen ganger at han må si fra hvis det er noe jeg kan hjelpe han med. Men nå er vi mest hos meg da. Jeg lager som regel middag, med mindre vi en sjelden gang lager sammen. Jeg vasker alltid opp, han bemerker at «jeg sitter bare her jeg», og jeg svarer «ja det gjør du visst», men han gidder ikke tilby å hjelpe. Jeg har en del kroniske muskelsmerter og diverse andre ting, og sliter litt med tunge løft og enkelte gjøremål. Jeg har bedt om hjelp til et par ting, ting som er fort gjort men som innebærer litt tungt løft/ litt tung bæring ned til bosset f.eks, og løfte en tung kasse på plass i ei hylle i boden. Sånne ting. Han svarer litt sløvt at det kan han sikkert hjelpe med etterhvert, men så blir det aldri. Han vet også om et par ting jeg må få ordnet som også innebærer et litt tungt løft, som jeg ikke har spurt om hjelp til. Han tilbyr heller ikke, selv om han vet det er ting som er vondt for meg å gjøre, og for han er det null problem. Han er sterk og har ingen helseutfordringer eller lignende. Jeg syns dette er så sløvt! Blir så skuffet! Men så kan man liksom ikke si noe heller. Trodde friske, sterke menn gjerne ville hjelpe kjæresten sin med sånne ting, jeg? Anonymkode: 2fb7e...050 2
Sansx Skrevet 23. februar 2024 #2 Skrevet 23. februar 2024 Selvfølgelig kan du si noe. Si det rett ut. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #3 Skrevet 23. februar 2024 Har ikke du opprettet x-antall tråder om dette tidligere? Anonymkode: c8ef4...263 14 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #4 Skrevet 23. februar 2024 La meg hjelpe deg... - jeg bare sitter her jeg (god og mett) - du det ser jeg, men jeg er sliten etter middagen jeg laget til oss og trenger hjelp med oppvasken. - kan du komme bort hit og hjelpe meg og flytte denne esken dit/hit mens jeg lager middag? - husker du det jeg spurte deg om du kunne hjelpe meg med, som du sa ja til, tror du vi kan gjøre det i dag? Så spiser vi en god middag etterpå? Faen ass, klar konsis kommunikasjon og svarer han alltid nei og alt faller på deg så hiv søpla ut. Anonymkode: bfdc2...22b 14 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #5 Skrevet 23. februar 2024 Hvorfor er du fremdeles sammen med denne mannen? Anonymkode: c9a85...71b 6
Bombasi Skrevet 23. februar 2024 #6 Skrevet 23. februar 2024 Synes det er et særdeles dårlig tegn at denne mannen ikke har øynene for oppgaver som må gjøres og har mer respekt for deg. En særlig gentleman er han iallfall ikke. Virker som om at han er en mann som du må be om alt, og typisk nok innfrir han bare på halvparten, der du må mase og mase og mase. En liten mammagutt med dårlig kvinnesyn. Er du sikker på at du vil dele livet med dette? 6 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #7 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har ikke du opprettet x-antall tråder om dette tidligere? Anonymkode: c8ef4...263 Nei? Anonymkode: 2fb7e...050 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #8 Skrevet 23. februar 2024 Sansx skrev (13 minutter siden): Selvfølgelig kan du si noe. Si det rett ut. Jeg får prøve å bli mer direkte ja. Anonymkode: 2fb7e...050 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #9 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): La meg hjelpe deg... - jeg bare sitter her jeg (god og mett) - du det ser jeg, men jeg er sliten etter middagen jeg laget til oss og trenger hjelp med oppvasken. - kan du komme bort hit og hjelpe meg og flytte denne esken dit/hit mens jeg lager middag? - husker du det jeg spurte deg om du kunne hjelpe meg med, som du sa ja til, tror du vi kan gjøre det i dag? Så spiser vi en god middag etterpå? Faen ass, klar konsis kommunikasjon og svarer han alltid nei og alt faller på deg så hiv søpla ut. Anonymkode: bfdc2...22b Jeg får teste og se om det hjelper😆 Anonymkode: 2fb7e...050 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #10 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor er du fremdeles sammen med denne mannen? Anonymkode: c9a85...71b Bombasi skrev (5 minutter siden): Synes det er et særdeles dårlig tegn at denne mannen ikke har øynene for oppgaver som må gjøres og har mer respekt for deg. En særlig gentleman er han iallfall ikke. Virker som om at han er en mann som du må be om alt, og typisk nok innfrir han bare på halvparten, der du må mase og mase og mase. En liten mammagutt med dårlig kvinnesyn. Er du sikker på at du vil dele livet med dette? Gode spørsmål.. Anonymkode: 2fb7e...050
Bombasi Skrevet 23. februar 2024 #11 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gode spørsmål.. Anonymkode: 2fb7e...050 Og svaret er?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #12 Skrevet 23. februar 2024 Bombasi skrev (Akkurat nå): Og svaret er? Jeg er ikke klar til å gi opp, må prøve å snakke om dette og si fra mer først, tror jeg. Jeg blir bare så oppgitt, måtte få ut frustrasjon her. Anonymkode: 2fb7e...050 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #13 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke klar til å gi opp, må prøve å snakke om dette og si fra mer først, tror jeg. Jeg blir bare så oppgitt, måtte få ut frustrasjon her. Anonymkode: 2fb7e...050 Finn deg en kjæreste som ser deg rett og slett. Det gjør ikke denne bedagelige sløve mannen. Anonymkode: 46cc8...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #14 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke klar til å gi opp, må prøve å snakke om dette og si fra mer først, tror jeg. Jeg blir bare så oppgitt, måtte få ut frustrasjon her. Anonymkode: 2fb7e...050 Ja men hvis det ikke hjelper med helt klar kommunikasjon som foreslås over her, så må du innse at du har prøvd alt og gå videre. Anonymkode: bfdc2...22b 1
Bombasi Skrevet 23. februar 2024 #15 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er ikke klar til å gi opp, må prøve å snakke om dette og si fra mer først, tror jeg. Jeg blir bare så oppgitt, måtte få ut frustrasjon her. Anonymkode: 2fb7e...050 Okei. Men da må du ty til direkte kommunikasjon (som nevnt) der du legger premisser og setter grenser. Hvis du har dette i deg kan det være håp, om han tar innover seg hva som kreves. Hvis ikke, så har du vel strengt tatt prøvd. Men ja, det slik han behandler deg er ikke greit. Du er ikke moren hannes. Han må se og forstå sin plass i forholdet med tilhørende ansvar og oppgaver. Er egentlig utrolig at du må lære han det. Mye av det du skrev inngår i normal folkeskikk, men det falt han visst ikke naturlig. 3 1
petterm Skrevet 23. februar 2024 #16 Skrevet 23. februar 2024 Det er ganske spesielt når han vet du har helseutfordringer at han ikke er mere på hugget for å hjelpe deg.. Kjærester hjelper hverandre! Håper han tar hintet når du ber om hjelp, men jeg er redd han rett og slett er for lat til å hjelpe! 2
Kermit2 Skrevet 23. februar 2024 #17 Skrevet 23. februar 2024 Du finner ut hva slags type han er når du konfronterer han med det, og uansett vil tiden vise. Det er kjipt når du har helseutfordringer og hele tiden må bli minnet på det fordi du må be om hjelp. Når han attpåtil ikke trår til så forverrer han situasjonen. Det burde ikke engang ha vært et tema. Det beste er en partner med innstillingen: Dette gjør vi sammen.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #18 Skrevet 23. februar 2024 petterm skrev (1 time siden): Det er ganske spesielt når han vet du har helseutfordringer at han ikke er mere på hugget for å hjelpe deg.. Kjærester hjelper hverandre! Håper han tar hintet når du ber om hjelp, men jeg er redd han rett og slett er for lat til å hjelpe! Jeg er redd han er for lat jeg også. Når jeg ikke har spurt direkte om hjelp, men kanskje sagt at jeg må få ordnet det og det, men at jeg stadig utsetter det fordi det er så tungt for meg, så sier han bare «åja». Kjenner det knyter seg i magen når han ikke tilbyr seg å hjelpe i sånne situasjoner. Det er virkelig ikke ofte jeg spør eller tar opp sånt, og det er ikke de store greierne heller. Anonymkode: 2fb7e...050 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #19 Skrevet 23. februar 2024 Kermit2 skrev (58 minutter siden): Du finner ut hva slags type han er når du konfronterer han med det, og uansett vil tiden vise. Det er kjipt når du har helseutfordringer og hele tiden må bli minnet på det fordi du må be om hjelp. Når han attpåtil ikke trår til så forverrer han situasjonen. Det burde ikke engang ha vært et tema. Det beste er en partner med innstillingen: Dette gjør vi sammen. Enig, tiden vil vise. Takk for forståelse til både deg og dere andre her, da er det ikke meg det er noe galt med som blir skuffet hele tiden pga disse situasjonene. Anonymkode: 2fb7e...050 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #20 Skrevet 23. februar 2024 Ta plassen der han pleier å sitte som et hint. Anonymkode: 7d6dd...fb9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå