Gå til innhold

Dyrke agurk: hva gjør jeg galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sådde flere agurkfrø for 3 uker siden, sørøst vent vindu: ingen tegn til spiring? Råd?

Anonymkode: 5ae55...95a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sådde flere agurkfrø for 3 uker siden, sørøst vent vindu: ingen tegn til spiring? Råd?

Det er veldig vanskelig å si uten mer info.

Men er ikke dette fryktelig tidlig å så agurk? Eller har du oppvarmet og belyst drivhus du kunne satt dem i om de faktisk hadde begynt å vokse for tre uker siden? 

Anonymkode: d1b9f...9ba

• Nyttig 1
Skrevet

Sikkert for vått og kaldt. Agurkfrø har lett for å råtne da. 

Anonymkode: 67ea6...2b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I fjor sådde jeg de og satt de innpakket på badgulvet. Spira som vare det. Var ca på denne tida.

• Nyttig 1
Skrevet

Er ikke det veldig tidlig?

Anonymkode: 82d38...9bd

• Liker 1
Skrevet

Er iallfall ikke noe problem å prøve på nytt. Jeg starter frø til agurkplanter som produserer agurker for sylting ca 1. mai. 

• Nyttig 1
Skrevet

Så tidlig bør du ha plantelys . Men som over sier, god tid for å prøve igjen- så, dekk til og sett de på varmt sted ( badegulv er supert) . Så fort de spirer fjern plasten og sett de lyst i vindu. Gi større Potter når de blir en ca 8 cm . Obs; agurk liner ikke bli våt på beina så vann forsiktig så de ikke rotner fra rota. Sår du nå kan du lage agurkgardin i vinduet- de blir for store før de kan ut i friluft de fleste steder i landet. Og forsiktig med lufting, agurk er svak mht kulde 

lykle til! 

• Nyttig 1
Skrevet

Skal sies når jeg starter frø så legger jeg frøene i et fuktet kaffefilter i en tett boks. Setter frøene i jord når jeg ser de (og hvilke som) spirer. Det tar gjerne 2-3 dager. 

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for gode svar! Skal så igjen og følge rådene 🙏🤞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...