Gå til innhold

Jeg ble fadet ut og blokkert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en som jeg kjente fra før av og trodde var verdens redeligste mann.

Vi datet i 4 måneder. Han love-bombet meg i begynnelsen, men det skjønte jeg først senere. Han mente at vi klaffet så godt og han ville så mye. Jeg trodde at han var oppriktig interessert i å innlede et forhold.

"Forholdet" endte med at han begynte å ta mindre kontakt, for så uten forklaring å blokkere meg på snapchat, men ikke på facebook. Jeg mistenker at han har truffet en annen.

Hva gjør jeg nå? Skal jeg konfrontere han med det jeg syns er dårlig oppførsel eller bør jeg la det være?  Skal jeg blokkere han på facebook? Vi har vært venner der i årevis, og jeg er skikkelig skuffet over hvordan ting ble og at han ikke kunne gi meg en ordentlig avslutning.

Anonymkode: 6c7d3...9d7

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi datet i 4 måneder. Han love-bombet meg i begynnelsen, men det skjønte jeg først senere. Han mente at vi klaffet så godt og han ville så mye. Jeg trodde at han var oppriktig interessert i å innlede et forhold.

"Forholdet" endte med at han begynte å ta mindre kontakt, for så uten forklaring å blokkere meg på snapchat, men ikke på facebook. Jeg mistenker at han har truffet en annen.

Hva gjør jeg nå? Skal jeg konfrontere han med det jeg syns er dårlig oppførsel eller bør jeg la det være?  Skal jeg blokkere han på facebook? Vi har vært venner der i årevis, og jeg er skikkelig skuffet over hvordan ting ble og at han ikke kunne gi meg en ordentlig avslutning.

Hvorfor skriver du ikke til han?

Anonymkode: b506a...af8

• Liker 1
Skrevet

Ikke konfronter, gå videre. 

Anonymkode: 75c69...d8a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Nope, let it go - og hvis han tar opp igjen kontakten drit i han! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Kjipt, men dette er ofte en indikasjon på hvordan denne personen ville taklet situasjoner med deg i fremtiden..

La det gå…

Hilsen en som ghoster innemellom…

Anonymkode: 0eddc...63f

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du skal si noe. Ikke full konfrontasjon med sinne, men fortelle ham at du er skuffet over måten han avsluttet det på.

Skrevet

Utrolig feigt av han. La det gå, hev deg over, og vær glad du slipper å komme i konflikter med ham igjen.

Anonymkode: aae3b...3df

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det handler ikke om deg, men om at den personen er redd for konforntasjonen med deg..

Ofte for det at den som ghoster, tenker at den ikke tørr si det som det er, for det at den er redd for konfrontasjonen, eller for det at personen har lovet for mye, og ser at den ikke vil kunne opprettholde det som den har lovet i lovebombing perioden!

trust me!! Det handler om oss som ghoster..

Kontakter du personen, så vil det ikke ende med kontakt igjen, som du tenker..

Vi er for skadet/traumatiserte at vi enten skammer oss, ellers gir vi blaffen! 

Så blir folk ghostet; MOVE ON og vær glad for at dere unngikk ghosteren!!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjipt, men dette er ofte en indikasjon på hvordan denne personen ville taklet situasjoner med deg i fremtiden..

La det gå…

Hilsen en som ghoster innemellom…

Kan jeg spørre hva grunnen til at du ghoster er ?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utrolig feigt av han. La det gå, hev deg over, og vær glad du slipper å komme i konflikter med ham igjen.

Anonymkode: aae3b...3df

100% Enig!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om deg, men om at den personen er redd for konforntasjonen med deg..

Ofte for det at den som ghoster, tenker at den ikke tørr si det som det er, for det at den er redd for konfrontasjonen, eller for det at personen har lovet for mye, og ser at den ikke vil kunne opprettholde det som den har lovet i lovebombing perioden!

trust me!! Det handler om oss som ghoster..

Kontakter du personen, så vil det ikke ende med kontakt igjen, som du tenker..

Vi er for skadet/traumatiserte at vi enten skammer oss, ellers gir vi blaffen! 

Så blir folk ghostet; MOVE ON og vær glad for at dere unngikk ghosteren!!

Men hvorfor gir en ghoster blaffen i en som han har kjent i månedsvis? Har han ikke samvittighet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre hva grunnen til at du ghoster er ?

Jeg er feig🤦‍♀️ Jeg haaaaaater konfrontasjoner, og er people pleaser, og er andrenalin junkie🤦‍♀️

Jeg går i terapi, og har forbydd meg selv å date i overskuelig fremtid!! 

Jeg er forøvrig Kvinne

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor gir en ghoster blaffen i en som han har kjent i månedsvis? Har han ikke samvittighet?

Ikke på den måten som du tenker..

Skammen hans er større enn empatien for deg

• Nyttig 2
Skrevet

Eller så var du bare tidsfordriv😟

Du gav han den bekreftelsen han trengte i en periode.. 

Det høres så sykt hjerterått ut, men dessverre er det sånn for mange😢

Det er usselt, slemt, feigt og dritt oppførsel… Derfor ; MOVE ON!! 
Og vær glad for at du ble ghostet nå, og ikke senere…..❤️

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde faktisk akkurat det samme for to år siden!

Jeg orket ikke konfrontere han, men var veldig ærlig til våre felles bekjente om hvorfor de ikke lengre så oss sammen... "jeg var tydeligvis ikke bra nok for han, og ikke verdt en avsluttende melding engang, så jeg aner faktisk ikke hvorfor han ikke ville mer"

Anonymkode: 3efef...49f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva innebar datingen dere hadde i 4  måneder? Hva gjorde dere sammen? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 20.56):

La det ligge! Det kommer ikke noe godt ut av at du konfronterer han med noe som helst. Det eneste som kommer ut av det at det setter deg selv i dårlig lys. Ja blokker i alle sosiale media og aldr ta kontakt med vedkommende noen gang igjen. Det viser at du har en moralsk standard og står opp for deg selv. Total blokkering og taushet.  Noen er bare slik, de tørr ikke ta den praten om at man ikke er tilstrekkelig interessert og fader ut i stedet. Det viser en karaktersvakhet som du skal veldig glad for at du slipper å ha i noe forhold.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Slett han på Facebook. Og ignorer når du treffer på han. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Først og fremst; Det er ikke deg, det er han! For en feiging!

Jeg er derimot ikke helt enig i at du bare skal «heve» deg over dette. Det er jo ikke sikkert du er den første han gjør dette mot. Noen må sette han på plass. Ikke sikkert noen andre har gjort det før heller.

Jeg var nylig i en liknende situasjon. Fyren var vag og unnvikende, men vi møttes, var intime og jeg trodde han var en god venn (vi var ikke sammen). Det viste seg at han slet med å fortelle at han hadde begynt å prate med ei annen som han trodde det kunne bli noe mer seriøst med. Han hevdet at dette var ei han hadde blitt kjent med halvannen uke etter at jeg var hos han sist. På den tiden skulle det da altså ut fra hans forklaring ha blomstret såpass mye at han velger å vrake det meg og han hadde sammen til fordel for dette nye. Bullshit! Vi hadde kjent hverandre nesten 2 år. Jeg skjønte at han løy. Han har kun ønsket å «skåne» meg mest mulig, vært redd for konfrontasjon, helt til han sikkert fikk krav fra motparten.

Nei takk, sånt orker jeg ikke ha i livet mitt. Jeg trenger en som kan være tøff og direkte nok. Men jeg takker for lærdommen. Ikke la han slippe unna med det. La han få konfrontasjonen, og få kjenne på hva han har utsatt deg for. Voksen drittunge må også lære, og ta støyten for sine handlinger. Trenger ikke være aggressivt, men legg frem hva du føler i «jeg» perspektiv. Og så kutter du han ut med hva «du trenger i livet ditt». Jeg hadde så slettet han fra FB.

Lykke til 😊

Anonymkode: 38304...d33

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg noe om det og vært takknemlig for at du slapp unna denne illusjonisten. Ta lærdom av det til neste gang og hold igjen følelsene dine frem til du faktisk ser at han er en seriøs og skikkelig fyr. 4 måneder er lenge, men hvor mye ble du egentlig kjent med han før du involverte deg intimt med han? 

Anonymkode: f5a78...b98

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...