AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Skrevet 23. februar 2024 Har fått tykkere tånegler og ser ut som det er neglesopp. Funker noe av det man får kjøpt reseptfritt på apoteket eller bør man en tur til lege? Anonymkode: ca83e...4b2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #2 Skrevet 23. februar 2024 Har prøvd noe pensel-opplegg fra apoteket, men klarte ikke (gadd ikke) å bruke det så lenge at det hadde effekt. Har sikkert sammenheng med at jeg har hørt at det ikke funker 🙃Jeg prøver meg på te-tre olje nå, den ene neglen har blitt mye bedre - så kanskje det er liv laga. Orker ikke å ta sopp-kur tabeletter i ett år. Anonymkode: 83c84...660
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #3 Skrevet 23. februar 2024 For meg hjalp det å dynke neglene i alkohol (sprit) daglig. Anonymkode: 92107...7f3
Kaisada Skrevet 23. februar 2024 #4 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har fått tykkere tånegler og ser ut som det er neglesopp. Funker noe av det man får kjøpt reseptfritt på apoteket eller bør man en tur til lege? Anonymkode: ca83e...4b2 ja, loceryl er av den bedre sorten, men viktig med langvarig og nøye behandling. og kaste filene til å file neglen ned etter en gangs bruk. Sokker bør enten kastes, eller kokes jevnlig, så du ikke smitter deg selv gang på gang, (eller andre som f.eks låner sokker). Sko bør fryses og behandles med soppdrepende spray. (Scholl har en fot/sko-spray mot sopp). Det finnes også fotbad med soppdrepende midler som kan brukes. Uv-behandling kan også prøves, eller tablettkur. Felles for alle måtene, er å være omhyggelig med å forhindre reinfeksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå