Gå til innhold

Hva er egentlig regler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flytter til en selveier leilighet. Det er systemnøkler for felles dører og for dør til min leilighet. Samme nøkkel kan brukes på søppel rom og fellesbod. jeg føler seg ikke veldig trygg med tanke at «kanskje noen andre» kan åpne mitt dør. Har jeg rett til å bytte lås på dør til min leilighet? Hvor trygg er de systemnøklene? Selger mente at det er ikke mulig for andre å åpne min leilighet og det er veldig trygt. Er det sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Systemnøkler er helt trygt og standard i de fleste leiligheter, med mindre det brukes kode, brikke etc.  Er jo mest dritt for deg selv om du bytter og må drasse rundt på flere nøkler. 

Eneste ulempen er vel at det koster mer å erstatte nøkler som du mister.

Anonymkode: 0f554...ac0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men ingen andre kan åpne din dør vel?

• Liker 3
Skrevet

De kan selvsagt ikke åpne din dør, kun felles arealer (f.eks inngang, søppelrom, felles bod). Systemnøkler er helt vanlig.

Hvordan tror du det hadde utartet seg hvis de andre fikk tilgang til din leilighet? 

Anonymkode: ef322...aaa

• Nyttig 3
Skrevet

Systemnøkler er trygt, sikkert og praktisk. Og dyrt om du mister en nøkkel. 

• Nyttig 2
Skrevet
JuliaKn skrev (15 timer siden):

Jeg flytter til en selveier leilighet. Det er systemnøkler for felles dører og for dør til min leilighet. Samme nøkkel kan brukes på søppel rom og fellesbod. jeg føler seg ikke veldig trygg med tanke at «kanskje noen andre» kan åpne mitt dør. Har jeg rett til å bytte lås på dør til min leilighet? Hvor trygg er de systemnøklene? Selger mente at det er ikke mulig for andre å åpne min leilighet og det er veldig trygt. Er det sant?

Naturligvis kan du bytte lås på din egen dør, ts. Det eneste som da skjer er at du har to sett nøkler å forholde deg til. Det sagt - den eneste grunnen til at «noen andre» kan ha tilgang til din lås er at vedkommende har en for deg ukjent kopi av din nøkkel. 

Hvordan systemnøkler funker bør du uansett benytte denne sjansen til å sette deg inn i. All kunnskap har verdi. All mangel på kunnskap har negativ verdi for egen livskvalitet.

Anonymkode: de809...c7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...