AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Del Skrevet 23. februar 2024 … og de dessverre viser seg å være noe helt annet når man leser dem som voksen. Det kan selvsagt handle om mange ting - kvalitet, rape culture, problematiske holdinger til svake grupper etc. For min del er det en slags sorg å lese En by som Alice, av Nevil Shute på nytt som voksen. En av de vakreste kjærlighetshistoriene jeg vet om, og som har mye på hjertet. Jeg elsker fremdeles kjærlighetshistorien, men boka er så fryktelig rasistisk at jeg på noen sider nesten får vondt i øynene. 🤯 Det er rett og slett vanskelig å overse, selv om jeg forsøker å si til meg selv at boka speiler sin samtid. Flere som har hatt lignende opplevelser? Anonymkode: e73a6...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 23. februar 2024 #2 Del Skrevet 23. februar 2024 Jeg syns bobsy barna var spennende og fine når jeg var 12 år. Leste 1 nå og syns det var kjedelig Mens hardy guttene, og Roald dal, og Astri lindgren bøkene syns jeg fortsatt flere var fine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå