AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Skrevet 23. februar 2024 Vi vet jo alle hvordan de fleste kvinner ser på uføretrygdede menn, vi er som regel bunn slam og nederst på rangstigen hva attraktivitet gjelder. Jeg er selv en mann på 33 år og jeg er i ferd med å bli ufør på grunn av psykiske vansker som har oppstått av å ha hatt en tung oppvekst samt å ha opplevd mye tungt i livet. Selvmord i nær familie, verbal og fysisk mishandling samt udiagnostisert ADHD frem til nylig og en somatisk sykdom fra 12 års alderen som har vært i remisjon i flere år og mest sannsynlig aldri vil blusse opp igjen. Dette har resultert i at jeg aldri har greid å fullføre VGS og også gjort det slik at foruten enkelte deltidsjobber og praksis fra NAV aldri har vært i arbeid. Jeg er endelig medisinert for adhd'en, jeg jobber med å stabilisere psyken min og går i behandling. Har også slitt med rus som et resultat av alt jeg har opplevd men er per i dag rusfri. Dette kommer sikkert til å irritere mange av dere som mener at folk som meg ikke fortjener uføretrygd. Men jeg har tenkt å bruke denne muligheten til å ta meg en utdannelse samtidig som jeg jobber med å få orden på resten av livet mitt (psyke osv), det å slippe å måtte ta opp studielån samt det å ha muligheten til å fullt kunne fokusere på skolen vil gjøre det løpet lettere for meg. Ønsket er å kunne jobbe med ungdom med vanskelig bakgrunn som er i ferd med å havne utfor, da jeg har et hjerte for folk som sliter og mye personlig erfaring rundt slikt. Ut av nysgjerrighet, kunne noen av dere datet en som meg? Eller er uføretrygden fremdeles en dealbreaker? Har ellers mange hobbyer og holder meg aktiv med trening. Anonymkode: a142e...d14 2 12
Rotemor Skrevet 23. februar 2024 #2 Skrevet 23. februar 2024 Du et en mann som har vist masse styrke ved å ta tak i vanskelige ting i livet. Kudos! Det er ingen dealbreaker for meg, kanskje tvert i mot. 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #3 Skrevet 23. februar 2024 Uføretrygd er ingen dealbreaker. Det er personen som teller. Anonymkode: 1d8cd...308 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #4 Skrevet 23. februar 2024 Brutalt ærlig, jeg tror inntekt er det minste problemet. Er du den enkleste å leve med i hverdagen og ha en sunn relasjon til ? Muligens ikke. Stabiliser deg selv og finn ting i livet som fungerer, så kommer resten. Anonymkode: 2b960...d57 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #5 Skrevet 23. februar 2024 Ville gått fint for meg. Men jeg er ufør med rus-og psykiatriske problemer selv, så det spørs vel om jeg hadde vært bra nok? Anonymkode: ba901...58a 1 3 2
imagineme Skrevet 23. februar 2024 #6 Skrevet 23. februar 2024 Rotemor skrev (4 minutter siden): Du et en mann som har vist masse styrke ved å ta tak i vanskelige ting i livet. Kudos! Det er ingen dealbreaker for meg, kanskje tvert i mot. Helt enig! Du er en fyr som bruker uføretrygden som et springbrett til å vokse og bli en fantastisk fyr! Stå på og la ingenting stoppe deg Masse lykke til! 2 2
Janina1 Skrevet 23. februar 2024 #7 Skrevet 23. februar 2024 Det hadde vært helt uaktuelt for min del. Mest med tanke på den emosjonelle bagasjen. 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #8 Skrevet 23. februar 2024 Uføretrygda di er ikke en dealbreaker, det er du som person som gjelder. Jeg har selv hatt en veldig tøff oppvekst og relasjonsvansker pga det, jeg hadde vært litt skeptisk til din evne til å bygge nære sunne relasjoner, derimot. Hadde måtte bli godt kjent. Tok meg noen år i terapi å hanskes med det og bli trygg, så jeg vet det er tøft og mye jobb. Anonymkode: b1118...f0d 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #9 Skrevet 23. februar 2024 Nei. Ufør, psykiske vansker, ADHD mm. Ikke aktuelt for min del. Anonymkode: d1e6a...4db 2 2
imagineme Skrevet 23. februar 2024 #10 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Ufør, psykiske vansker, ADHD mm. Ikke aktuelt for min del. Anonymkode: d1e6a...4db La oss leke med den tanken. Du er på Tinder, treffer verdens mest trivelige, veltalende fyr som gir deg sommerfugler i magen. Dere prater frem og tilbake og tar en kaffe eller sju. Du er så oppoverhalsen betatt at ingenting annet enn neste melding fra han gjelder. 6 måneder inn i exclusive så sier han "jeg har tidligere slitt med rusproblemer og har adhd" - Hva gjør du da? Folk må lære seg å gi seg hen til mennesker - ikke ord. 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #11 Skrevet 23. februar 2024 imagineme skrev (1 minutt siden): La oss leke med den tanken. Du er på Tinder, treffer verdens mest trivelige, veltalende fyr som gir deg sommerfugler i magen. Dere prater frem og tilbake og tar en kaffe eller sju. Du er så oppoverhalsen betatt at ingenting annet enn neste melding fra han gjelder. 6 måneder inn i exclusive så sier han "jeg har tidligere slitt med rusproblemer og har adhd" - Hva gjør du da? Folk må lære seg å gi seg hen til mennesker - ikke ord. Hvis det på 6 mnd ikke har kommet frem noe oppførsel som vitner om det og den fortiden så vil jeg si det er et mirakel.. Anonymkode: b1118...f0d 5
imagineme Skrevet 23. februar 2024 #12 Skrevet 23. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis det på 6 mnd ikke har kommet frem noe oppførsel som vitner om det og den fortiden så vil jeg si det er et mirakel.. Anonymkode: b1118...f0d Akkurat som https://en.wikipedia.org/wiki/John_Wayne_Gacy tenker du? Legger til denne også:https://www.nzherald.co.nz/world/serial-killers-wives-how-did-they-not-know-their-husbands-deadly-secrets/MJOOT7VU5PMHKQQD3J2W4GBOCI/ Med tanke på å "merke at det er noe galt"... Men, klart - det er så mange menneskekjennere her på KG så dette hadde jo så klart aldri skjedd. Endret 23. februar 2024 av imagineme 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #13 Skrevet 23. februar 2024 Hadde nok ikke vært aktuelt for meg. Mye historie med fysisk, psykisk helse og tidligere rus. Blir på en måte litt skremmende da jeg ikke vet hva jeg går til. Vært bedre om du var tilbake i jobb og hadde bearbeidet mye av det som hadde skjedd i livet ditt. Anonymkode: 8d3cf...a10 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #14 Skrevet 23. februar 2024 Hvordan du er, er viktigst. Anonymkode: b5c32...703 2
endo Skrevet 23. februar 2024 #15 Skrevet 23. februar 2024 Nei, men jeg er en hetero mann. Vil bare si jeg beundrer pågangsmotet ditt. Stå på all ære til de som prøver snu livet sitt, jobbe med det og prøve få det bedre 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #16 Skrevet 23. februar 2024 Kvinne 35 her. Du hadde vært fullstendig uaktuell for meg nå. Men om noen år om du har ryddet opp i ting, har fått en utdannelse, bor en plass hvor det er rent og ryddig og du er ute bland folk og ser ordentlig ut - ja kanskje Anonymkode: abac0...452 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #17 Skrevet 23. februar 2024 Som ufør selv reagerer jeg på at du tydeligvis ser det å være ufør som et større problem enn ting som rusproblematikk, psykiak ustabilitet og å ikke ha fullført vgs. Jeg vil ikke date noen som ser ned på min livssituasjon. Anonymkode: e5e13...7af 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #18 Skrevet 23. februar 2024 Du kan jo lage en profil på tinder og skrive at du er uføretrygdet, og se hvor mange likes du får? Hva anonyme personer sier på Internett er jo likegyldig, det er bare ord Anonymkode: 69dda...046
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #19 Skrevet 23. februar 2024 imagineme skrev (53 minutter siden): Akkurat som https://en.wikipedia.org/wiki/John_Wayne_Gacy tenker du? Legger til denne også:https://www.nzherald.co.nz/world/serial-killers-wives-how-did-they-not-know-their-husbands-deadly-secrets/MJOOT7VU5PMHKQQD3J2W4GBOCI/ Med tanke på å "merke at det er noe galt"... Men, klart - det er så mange menneskekjennere her på KG så dette hadde jo så klart aldri skjedd. Tror du de hadde adhd? Anonymkode: b1118...f0d 2
imagineme Skrevet 23. februar 2024 #20 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du de hadde adhd? Anonymkode: b1118...f0d Spiller det noen rolle? Hvis ja - gjerne utbroder 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå