Gå til innhold

Pappa innrømte at det var meg stemor ikke greide å leve med😬

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MariaIsabel skrev (11 timer siden):

Men om noen ikke liker sønnen min, så liker ikke jeg dem, og jeg kan ihvertfall ikke elske dem og ønske å tilbringe livet med dem

Det er vel ingen som har sagt at det er det som er grunnen? Faren til ts har så vidt jeg kan se, ikke sagt: «Hun likte/liker deg ikke»

Det finnes mange mennesker jeg liker og til og med er glad i, men som jeg ikke kunne tenke meg å bo sammen med.

Anonymkode: 2ff8b...5bf

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen barn er kjipe, men noen barn kan ha det kjipt og oppføre seg deretter. Jeg hsr en kjæreste som har to tenåringsbarn som jeh ikke ønsker å bo med. Barna er hyggelige og greie, men det blir automatisk til at jeg setter alle andres behov først når jeg er rundt dem, og ønsker å ha muligheten til å dra hjem av og til 

Anonymkode: add15...d39

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (11 timer siden):

Du vet jo ikke hvordan hun tenkte, så hvilket grunnlag har du for å si det? TS vet jo ikke hva som egentlig var problemet. Hva om stemoren tålrr lyd eller parfyme dårlig? Kan jo være hva som helst.

Ja, da blir det fort et problem når samboeren får seg barnebarn igjen. Poenget er at uavhengig av grunn, tåler fars kjæreste ts så lite at hun ikke kunne bo med faren. Hun har åpenbart heller ikke lagt særlig innsats i å få et forhold til ts.

Så ja, jeg har så absolutt grunnlag for å skrive at jeg aldri kunne valgt en mann som tålte barnet mitt så lite. 

Anonymkode: b8df2...684

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra løsning, om det føltes som et problem med dere to under samme tak. 

Men helt idiotisk av faren din å si det til deg. Klart du har tveeggede følelser om det nå. Og det burde han skjønt, og da spart deg for.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt barn jeg ikke kunne bodd med. Selvfølgelig har disse barna vært helt normale barn, men de har hatt personligheter som har kræsjet totalt med min egen. Vi har alle kjemi med andre mennesker. Og noen barn får man bare ikke kjemi med uten at det er noe galt av den grunn. En slik situasjon kan jeg tenke meg at stemoren din sto i. Hun ønsket å få det til, prøvde i to år, men kjente at dette ikke var rett for noen av de involverte og tok ansvaret for det.

Jeg vil si at dette var en svært klok avgjørelse og et riktig valg. Mye bedre enn at hun hadde blitt boende, og så hadde dere endt opp med å gnage hverandre i stykker. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (10 timer siden):

Det står ingen steder at stemor ikke elsker mannen og datteren. Det står heller ingen steder at hun ikke har tatt i mot barnet med åpne armer. Det betyr derimot ikke at man nødvendigvis klarer eller må leve sammen. Man kan allikevel være særboere, av respekt for barnet.

Jo det står jo at stemor og TS har hat lite kontakt etter hun flyttet ut... Det er selfølgelig ikke oppskriften på et godt forhold og slutte og omgås hverandre. Om stemor og far ønsket å flytte sammen på et senere tidspunktet burde de jo hat samvær slik at TS kunne bli klmræfrotabel med stemor. Hvor kjekt blir det for TS og komme hjem på besøk til en dame som ikke ønsketbog bo med henne eller ha mye samvær? 

Kan jo håpe at de bare er veldig klønete og ikke forstår hvordan deboppfates, men jeg forstår uanset at det er trist for TS!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du kan jo virke som en relativt slitsom person som presset faren din på dette. Hva godt tenkte du skulle komme ut av den informasjonen?

Anonymkode: 40468...bc5

Det er da helt naturlig og lure på! TS er vel så voksen at hun tar en samtale når hun lurer på noe, isteden for å gå og gruble og være usiker. Så hadde hun kansje trod at faren ville ha en bedre forklaring og ønske om å lege tilrette for et bedre forhold mellom datteren og kjæresten sin...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør om ting du ikke vil ha svaret på! 

Tenkte du at den informasjonen var smart å presse ut av faren din?

Anonymkode: b98cc...355

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei for det er bedre og gå og lure og være usiker? Alt blir lettere om man bare ikke snaker om det?

Jeg tenker det er smart og legge til rette for gode forhold mellom steforeldre og barn. At nye partnere inkluderer seg i barnas liv og at man forklarer barna (På en forståelig og barnevennlig måte) hva som skjer i forholdet, slik at barna ikke blir gående og lure....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (7 minutter siden):

Jo det står jo at stemor og TS har hat lite kontakt etter hun flyttet ut... Det er selfølgelig ikke oppskriften på et godt forhold og slutte og omgås hverandre. Om stemor og far ønsket å flytte sammen på et senere tidspunktet burde de jo hat samvær slik at TS kunne bli klmræfrotabel med stemor. Hvor kjekt blir det for TS og komme hjem på besøk til en dame som ikke ønsketbog bo med henne eller ha mye samvær? 

Kan jo håpe at de bare er veldig klønete og ikke forstår hvordan deboppfates, men jeg forstår uanset at det er trist for TS!

Men dette skriver ts lite om, hun har sin oppfatning av verden. Men, man kan altså elske noen uten å tilbringe mye tid med dem. Følelsene til stemor vet vi faktisk ingenting om, bare barnets tolkning av dem. 

For alt vi vet kan det ha vært en mamma på utsiden som har gjort livet vanskelig for stemor, som igjen har gjort at hun har trukket seg unna. 

Uansett, dette spiller egentlig ingen rolle. Ts er voksen, nå er det på tide ar far og stemor faktisk får leve livet sammen. Hadde stemor mislikt ts så mye som hun hevder, hadde stemor trukket seg helt vekk.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Som du kan se av svarene ts gir så er hun enormt selvmedlidende. Noe sier meg at at hun har blitt overbeskyttet mot all kritikk i hele sitt liv, og når det først skjer i voksen alder så slår det helt feil ut. 

Det å beskytte alle yngre mot all som kan være litt ondt er ingen hjelp, det er tvert i mot det omvendte du oppnår. 

Anonymkode: 70c7c...a04

Så du tolker alt dette ut i fra noen få setninger? Eller dikter er vel heller rette ord. Jeg forstår ikke hvorfor KG altid skal ta TS, man leser tre inleg og så kan man plutselig fastslå hvilken oppdragelse personen har fått.... Kan ikke folk holde sine nedlatende teorier for seg selv!!!!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (15 minutter siden):

Så du tolker alt dette ut i fra noen få setninger? Eller dikter er vel heller rette ord. Jeg forstår ikke hvorfor KG altid skal ta TS, man leser tre inleg og så kan man plutselig fastslå hvilken oppdragelse personen har fått.... Kan ikke folk holde sine nedlatende teorier for seg selv!!!!

Problemet er at ts ikke stilte noen oppfølgingsspørsmål til sin far. Så nå er hun tydeligvis bare stuck med en forestilling om at «stemor» er en fæl person som mislikte det barnet hun var, uten å vite om dette er et faktum eller ei. Så man kan jo si at ts også dikter i vei.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (1 time siden):

Jeg har møtt barn jeg ikke kunne bodd med. Selvfølgelig har disse barna vært helt normale barn, men de har hatt personligheter som har kræsjet totalt med min egen. Vi har alle kjemi med andre mennesker. Og noen barn får man bare ikke kjemi med uten at det er noe galt av den grunn. En slik situasjon kan jeg tenke meg at stemoren din sto i. Hun ønsket å få det til, prøvde i to år, men kjente at dette ikke var rett for noen av de involverte og tok ansvaret for det.

Jeg vil si at dette var en svært klok avgjørelse og et riktig valg. Mye bedre enn at hun hadde blitt boende, og så hadde dere endt opp med å gnage hverandre i stykker. 

Jeg ville aldri vært sammen med noen som ikke hadde kjemi med sønnen min. Både av hensyn til sønnen min, og fordi jeg ikke vil ha en partner som er så langt unna meg i tanker, følelser og prioriteringer. 

Stefar til sønnen min prioriterer sønnen min like mye som meg, og ser på ham på samme måten som meg. Jeg ville som mor, aldri valgt en mann som ikke kunne gi sønnen min tilsvarende samme kjærlighet som meg selv. 

Om han hadde sagt han ikke taklet sønnen min, ville jeg jo fått fullstendig avsmak for ham, og absolutt ikke ønsket å dele livet mitt med ham, selv etter at sønnen min hadde flyttet ut.

Jeg ser jeg er i mindretall, og har sett like tendenser i andre tråder, hvor folk snakker om at det kun er biologiske foreldre som har alt ansvar med sin egen unge, og at steforeldre hverken har noe de skulle sagt i oppdragelse, noe ansvar for å ta vare på barna hverken fysisk, emosjonelt eller økonomisk. Det er direkte forkastelig. Velger man å få inn i en familie, så får man bli et fullverdig medlem av den familien, med alt det innebærer. Velger man som alenemor- eller far, å ta en ny partner inn i livet sitt, så må man sørge for at den personen kommer godt overens med barna, og er villig til å bli med i en familie, ikke bare et forhold mellom to voksne.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nivået av victim-blaming og antallet onde stemødre i denne tråden er helt insane.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (13 minutter siden):

Nivået av victim-blaming og antallet onde stemødre i denne tråden er helt insane.

Hvorfor ser du på ts som et offer?

Hilsen en som aldri har vært noens stemor.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor ser du på ts som et offer?

Hilsen en som aldri har vært noens stemor.

Hun var et barn og føler at hennes stemor ikke likte henne siden hennes far sa rett ut at stemor flytta ut pga henne... Hva hadde du følt om du far sa det til deg om du hadde en stemor?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alle som trives med barn, ikke ta det personlig:) 

Anonymkode: e7b08...f40

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Hun var et barn og føler at hennes stemor ikke likte henne siden hennes far sa rett ut at stemor flytta ut pga henne... Hva hadde du følt om du far sa det til deg om du hadde en stemor?

Jeg hadde stilt min far flere spørsmål. Så vidt jeg kan lese i denne tråden, stilte ikke ts noen flere spørsmål. Faren sa det var på grunn av henne, og ts lot det være med det.

Hvis jeg først skulle begynt å grave i noe slikt, ville jeg fulgt det opp med flere spørsmål om hvorfor stemoren følte det slik osv.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa faren din at stemor synes du er en jævelunge? Eller tenker du at det må jo være sånn siden hun flyttet ut pga deg?

Når man flytter sammen med andres barn for første gang, så ANER man ikke hva man går til! Når man kun er kjærster og alt er flott, så tenker man at stemorrollen sikkert kommer til å bli fantastisk.

Men foreldre har mye tid på seg til å venne seg til ungene. Helt siden de var baby. Steforeldre blir kastet inn i familien som har sine etablerte rutiner. Hva skal hun gjøre? Leve etter deres rutiner? Eller skal alle tilpasse seg den nye tilværelsen? Har ikke stemor barn fra før, så blir det enda vanskeligere. Hun lurer kanskje på hvorfor det ikke bare er å gjøre sånn og sånn, når far vet etter 10 års erfaring at det er ikke så lett.

Dette kan være veldig vanskelig for henne å takle. Kanskje så vanskelig at hun bestemmer seg for å flytte ut. Fordi hun ikke taklet å være stemor. For deg, ja. Men hadde nok vært like vanskelig om det hadde vært et annet barn. Det er ikke fordi du er en jævelunge, men fordi hun ikke følte seg skikket til å være stemor. Selv om hun på forhånd trodde det ville gå greit.

Anonymkode: 900f6...78b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår at man kan føle seg som et offer dersom man som 10-åring hadde fått vite at stemor flytter pga en, men hvordan er man et offer når man får vite det etter mange år, og har levd lykkelig uvitende om dette? Ts er ikke et barn mer. Hva «stemor» syntes om henne som 10-åring burde jo være totalt irrelevant for henne nå.

Ja, ts føler at stemor ikke liker henne, men har ikke stilt flere spørsmål for å finne ut om dette var den faktiske årsaken. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...