AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #21 Del Skrevet 23. februar 2024 Vanskelig å gi praktiske råd siden du ikke sier noe om hva som gjør det uutholdelig. Ellers tenker jeg at det handler om å gi seg selv følelsen av å ikke være fanget. Jeg må bo 3 og en halv måned til med vedkommende jeg bor med nå, der det har toppet seg en konfliktsituasjon. Jeg identifiserte hva som var det største problemet, og det var at jeg følte meg fanget. Derfor må jeg få følelser av å ikke være fanget. Det jeg gjør for dette er å ta kontroll på alt annet i livet mitt. Vise meg selv at jeg er en aktør. Altså trener jeg regelmessig, jeg har null konflikter i andre situasjoner, jeg står opp for meg selv, jeg følger opp søvn, studie, jobb, osv. Anonymkode: 74e05...8ea 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #22 Del Skrevet 23. februar 2024 Jobb mer overtid, tren mye, legg deg tidlig. Anonymkode: 44ed7...f75 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #23 Del Skrevet 23. februar 2024 Du kan si litt mer men ikke alt. Er det samlivsbrudd? Anonymkode: df311...f4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Goldenretriever Skrevet 23. februar 2024 #24 Del Skrevet 23. februar 2024 Lager en kalender å telle ned på for meg selv. Jobber overtid/får en ekstrajobb for mindre tid hjemme og bedre råd når jeg flytter ut. Lever billigst mulig og tar to netter på hotell innimellom for to netter og en hel dag «fri» alene. Besøker venner og familie mer enn vanlig. Har gode rutiner på å få ryddet/vasket/laget mat for flere måltider når den andre personen er ute av huset. Da kan du holde deg mest mulig for deg selv når hen er hjemme (håper du har eget rom og det ikke er eks-partner). Prøv å finne måter du kommer deg ut raskere på likevel. Står det på økonomi, kontakt banken for råd og der etter Nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #25 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du aldri selv stått i en livskrise det du desperat søker etter råd selv om du vet det er vanskelig å gi råd? Anonymkode: 23977...ec0 Det er jo ikke så mange andre løsninger enn å flytte ut eller holde ut. Anonymkode: 5a51e...8b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #26 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke så mange andre løsninger enn å flytte ut eller holde ut. Anonymkode: 5a51e...8b8 Og være minst mulig hjemme, hvis du ikke kan flytte ut. Anonymkode: 5a51e...8b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #27 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og du liker å være troll på nettet? Situasjonen er så spesiell at hvis noen som kjente meg leste dette, ville de med en gang forstå hvem det var. Og jeg vil jo selvsagt ikke at noen i mitt eller hans nettverk skal vite hva jeg skriver her. Anonymkode: 23977...ec0 Det man gjør da, er å dikte opp en situasjon der gjenkjennelige ting er endret,, men den grunnleggende problemstillingen man vil ha svar på er lik. Du trenger ikke forklare foranledningen f eks, men mer spesifikt hva problemet er. Er vedkommende ubehagelig mot deg, er det en liten leilighet med bare et soverom og en stue, er det noe som er høylytt, er det andre i hussranden (kollektiv? barn?), har du ikke venner eller familie i nørheten, er du bundet av jobb så du ikke kan ta ut ferie eller ha hjemmekontor fra f eks barndomshjemmer…. Anonymkode: 62eeb...6e0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #28 Del Skrevet 24. februar 2024 Reis mest mulig bort, på besøk hos venner og slekt, på ferieturer eller weekendturer, eller bare et hotellrom i byn for og få en pause. Sist jeg gikk gjennom en krise så flyttet jeg hjem til min mor i noen uker og jobbet derfra. Vær generelt minst mulig hjemme, få deg en ny hobby eller tren eller gå på italiensk-kurs. Sitt på biblioteket og les alle bøkene de har. Jobb mer. Spis alle måltider ute. Gitt at dere ikke har barn, da.. Kan dere dele av hjemmet og ha hver deres sone på en måte, lukke hverandre ute litt? Om begge ikke tåler trynet på hverandre, går det an å koordinere litt kanskje på når dere er hjemme? Sånn på lørdag er du ute og spiller padel og spiser med venninner etterpå, på søndag er han borte hele dagen og du har huset for deg selv. Ellers så er det vel bare å distrahere seg selv.. start prosessen med å flytte ut, klargjør boligen for salg (om dere skal selge), se på leiligheter, begynn og rydd og selg unna ting på Finn, noe kan du vel allerede også begynne å pakke ned i esker og sette på lager eller i boden. Tell ned og gled deg til dette er overstått. Anonymkode: bf539...656 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #29 Del Skrevet 24. februar 2024 Dersom du/dere har leiekontrakt - får ikke du/dere fremleie til noen andre? Eller skal dere selge? Hvorfor ikke selge nå? Blir litt mange spørsmål dersom du ikke gir mer informasjon, slik at vi får muligheten til å hjelpe deg. Anonymkode: f7b2c...89c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #30 Del Skrevet 24. februar 2024 Krisesenteret Anonymkode: aedc6...cb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #31 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jobb mer overtid, tren mye, legg deg tidlig. støtter. Beste råd Anonymkode: 819f3...32f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #32 Del Skrevet 24. februar 2024 Da hadde jeg vært minst mulig hjemme, hadde dratt på trening, bibliotek, venner, kino osv. Og i helgene hadde jeg besøkt familie eller venner hvis mulig. Gjerne tatt meg en ferie også. Da jeg måtte bo med ex mannen etter brudd, så reiste jeg på en 2 ukers ferie til utlandet, og det var helt magisk og få den pausen der. Anonymkode: 6e787...ed2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #33 Del Skrevet 24. februar 2024 Hvis du frykter for din egen sikkerhet så bør du ta kontakt med krisesenter. Hvis det er økonomi som er grunnen til at du må vente et halvt år så får du finne deg gratis hobbyer og besøke venner masse. Har du barn som holder deg til hjemmet så kan du kanskje invitere andre mye på besøk. Svaret avhenger av hvilke begrensninger du har. Anonymkode: 57fb7...cf7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #34 Del Skrevet 24. februar 2024 Den eneste situasjonen jeg kan se for meg hvor man ikke kan flytte, er at man mangler permanent oppholdstillatelse/er her på familiegjenforening. Alle andre situasjoner kan løses, særlig når det er vold i bildet. Anonymkode: c5bc9...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #35 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 16.54): Hva gjør man? Har altså en sluttdato, men ikke mulig å flytte før den tid. Det bare er sånn og spørsmål om det blir ikke besvart. Anonymkode: 23977...ec0 Jeg pleide å låse meg inn på badet og hadde par pils der og kosa meg gløgg. Anonymkode: 2a67d...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #36 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg pleide å låse meg inn på badet og hadde par pils der og kosa meg gløgg. Anonymkode: 2a67d...e86 Glemte å nevne at jeg var på jobb,besøk og overnattinger så mye det lot seg gjøre. Anonymkode: 2a67d...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #37 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jobb mer overtid, tren mye, legg deg tidlig. Anonymkode: 44ed7...f75 Dette vill jeg gjort om jeg hadde hatt muligheten. Så har du skaffet deg et lass med penger og en godt trent kropp når du drar derfra, klar til å ta fatt på nye eventyr. Anonymkode: 27777...d42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 24. februar 2024 #38 Del Skrevet 24. februar 2024 Jeg måtte holde ut å bo 6 mnd med eks. Det tok meg 8 mnd før jeg flyttet ut av felleshuset. Man setter livet på pause liksom. Slitsomt, men jeg brukte tiden på å handle inn møbler og ting til meg selv, sånn kunne jeg ha alt klart når jeg skulle flytte og få begynt å leve så for som mulig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusapalooza Skrevet 25. februar 2024 #39 Del Skrevet 25. februar 2024 Du finner på ting utenfor hjemmet så ofte du kan, og trekker deg tilbake med musikk/pc med headset når du er hjemme. Her gikk det i trening, besøke venner og familie og se på serier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #40 Del Skrevet 9. april 2024 Ts her igjen, situasjonen endret seg plutselig så jeg fikk kommet meg vekk på en veldig god måte. Dere hadde helt rett, kunne ikke bo med vedkommende. Lærte noe veldig viktig av dette samboerforholdet som jeg ser går igjen i mange andre tråder her: En mann kan virkelig forandre seg negativt etter at man har flyttet sammen med vedkommende, og man bør virkelig tenke seg om før man får barn sammen..... Gjelder nok like mye kvinner også. Men han jeg bodde sammen var rett og slett slem. Unner ingen en sånn situasjon, og tenk å ha barn sammen i tillegg 🤯 Anonymkode: 23977...ec0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå