Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1: Hvilket musikk liker du å høre på? (sjanger/artist)
2: Hvilket musikk misliker du mest?
3: Hvilket sjangre/stiler kunne du tenkt deg Norge produserte mer av?

Det var alt

Skrevet

1: Indierock. Death Cab for Cutie akkurat nå.

2: Techno.

3: Mer rock, mindre platt listepop.

Skrevet
DeLorean skrev (10 minutter siden):

mindre platt listepop.

Den sier jeg meg enig i haha

• Liker 1
Skrevet

Hører mest på rock. Depeche Mode er favoritten. 

Liker minst danseband og sånn type musikk som blant annet Staysman og Freddy kallas lager.

Mer alternativ rock. 

• Liker 1
Skrevet
Freyja Valkyrie skrev (28 minutter siden):

Hører mest på rock. Depeche Mode er favoritten. 

Liker minst danseband og sånn type musikk som blant annet Staysman og Freddy kallas lager.

Mer alternativ rock. 

Mye bra alternativ rock der ute!

Skrevet

1. Umulig å gi noe entydig svar. Klassisk prog er min ungdoms musikk, og jeg blir aldri lei av tidlig Genesis, King Crimson, Van der Graaf Generator, Jethro Tull … Så er det "kunstmusikken", eller det folk med et enda mer misvisende uttrykk kaller "klassisk". Beethoven er nok favoritten (så originalt😄), men jeg elsker også renessansemusikk, barokk, senromantikk, modernisme. Likevel er det gresk musikk jeg hører mest på, og da er det alt fra rebetiko og kretisk folkemusikk til Hadjidakis og Ioannidis.

2. Wienervals. Jeg oppfatter det som et ekstremt spissborgerlig og selvgodt kulturelt fenomen, og det eneste stedet det passer, er i Kubricks 2001: A Space Odyssey.

3. Folk må få lage musikk i den sjangeren de ønsker så lenge de brenner for det de gjør og ikke først og fremst er kommerse. Skjønt jeg forstår godt at også musikere trenger penger til å betale regningene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...