AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #21 Del Skrevet 23. februar 2024 9 minutter siden, Hareena said: Her spiller mange faktorer inn. Hvor gammel du er, hvilken kompetanse har du, hvor etterspurt er din arbeidskraft i markedet, hvordan er din finansielle situasjon, hvor godt kan du dokumentere argumenter for at du skal beholde en stilling i bedriften framfor andre. Hvis du har vært ansatt i kun tre måneder, har de nok brukt ansiennitetsprinsippet som er allment akseptert i norsk arbeidsliv. Å hyre inn advokat vil neppe gi deg annet enn store utgifter. Uten å kjenne detaljene, ville jeg nok tenkt at det er best å akseptere og ved neste ansettelsesforhold strakts melde meg inn i fagbevegelsen. Det er viktig å merke seg at hvis du aksepterer, sier du fra deg muligheten til å gå til søksmål. Tenker også at det kan bli dyrt. Om jeg velger å gå den legale veien, så kan jeg jo ende opp med å måtte betale for virksomhetens omkostninger til advokat. Anonymkode: 3e5e6...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #22 Del Skrevet 23. februar 2024 Men 3 mnd etterlønn etter 3 mnd ansettelse er ikke dårlig. Det kan bli dyrt å gå til sak og tape. Hvis de kan dokumentere omorganisering, du er sist ansatt og de gir deg etterlønn så er det ikke så mye mer å hente. Men mye å tape.. Anonymkode: aacd3...7d1 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #23 Del Skrevet 23. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så du får like lang etterlønn som hele ansettelseforholdet? Vel, om du skal gå til sak, hvor mye har du råd til å tape? Når du er helt nyansatt så skal det mye til før du får medhold i "trynefaktor". Anonymkode: 61087...408 Ja. Kan være de ikke likte det lille de så. Har iallefall ikke fått klage på noe jeg har gjort. Tvert i mot Anonymkode: 3e5e6...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #24 Del Skrevet 23. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men 3 mnd etterlønn etter 3 mnd ansettelse er ikke dårlig. Det kan bli dyrt å gå til sak og tape. Hvis de kan dokumentere omorganisering, du er sist ansatt og de gir deg etterlønn så er det ikke så mye mer å hente. Men mye å tape.. Anonymkode: aacd3...7d1 Takk Anonymkode: 3e5e6...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #25 Del Skrevet 23. februar 2024 15 minutter siden, endo said: 3mnd? Hvor lenge er prøveperioden? Du har antagelig kortest ansettelse. Ta sluttpakken og spar advokat pengene Jeg hadde ingen prøveperiode. Noen har kortere ansettelse enn meg, men vi jobber ulikt. Jeg med vitenskap og kollegaen med markedsføringen Anonymkode: 3e5e6...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #26 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja. Kan være de ikke likte det lille de så. Har iallefall ikke fått klage på noe jeg har gjort. Tvert i mot Anonymkode: 3e5e6...e2c Så hvorfor tror du det er trynefaktor? Hvilke tilbakemeldinger har du fått, eller oppførsel har du registrerer som styrker din side av saken? Hvilke argumenter har du for at de foretar en ulovlig oppsigelse? Anonymkode: 61087...408 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #27 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fast ansatt. Har ikke prøvetid. Fikk 3 mnd etterlønn Anonymkode: 3e5e6...e2c Da tror jeg ikke du får noen bedre avtale desverre. Ville spart advokatutgifter å begynt å søke jobber. Anonymkode: a2b5b...109 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #28 Del Skrevet 23. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så hvorfor tror du det er trynefaktor? Hvilke tilbakemeldinger har du fått, eller oppførsel har du registrerer som styrker din side av saken? Hvilke argumenter har du for at de foretar en ulovlig oppsigelse? Anonymkode: 61087...408 ingen tilbakemeldinger, kun gode. Saken deres virker merkelig. Kom spontant i et firma som legger langsiktige strategier. Jeg er den eneste som kjenner til denne endringen blant de ansatte. Ikke særlige store endringer i organogrammet, bortsett fra meg. Anonymkode: 3e5e6...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #29 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ingen tilbakemeldinger, kun gode. Saken deres virker merkelig. Kom spontant i et firma som legger langsiktige strategier. Jeg er den eneste som kjenner til denne endringen blant de ansatte. Ikke særlige store endringer i organogrammet, bortsett fra meg. Anonymkode: 3e5e6...e2c Men hva er argumentet ditt, utenom at du som helt nyansatt uten særlig kjennskap til arbeidsplassen synes det er merkelig? Du må ha argumenter for hvorfor du mener de endrer og fjerner din stilling for å kvitte seg med deg, hvis du skal få gjennomslag for ulovlig oppsigelse. Anonymkode: 61087...408 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #30 Del Skrevet 23. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva er argumentet ditt, utenom at du som helt nyansatt uten særlig kjennskap til arbeidsplassen synes det er merkelig? Du må ha argumenter for hvorfor du mener de endrer og fjerner din stilling for å kvitte seg med deg, hvis du skal få gjennomslag for ulovlig oppsigelse. Anonymkode: 61087...408 Takk. De sa senest for et par uker siden at de ville satse på det området jeg jobber med, samtidig at de har jobbet med omorganiseringen siden januar. En del som ikke gir mening Anonymkode: 3e5e6...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #31 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk. De sa senest for et par uker siden at de ville satse på det området jeg jobber med, samtidig at de har jobbet med omorganiseringen siden januar. En del som ikke gir mening Anonymkode: 3e5e6...e2c Det kan være mange ting, men 3 måneders etterlønn når du kun har vært der 3 måneder er helt ok. Bruk krefter på å søke nye jobber isteden. Anonymkode: 9f3a8...dfd 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. februar 2024 #32 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk. De sa senest for et par uker siden at de ville satse på det området jeg jobber med, samtidig at de har jobbet med omorganiseringen siden januar. En del som ikke gir mening Anonymkode: 3e5e6...e2c Bare legg det i fra deg. Du har fått et godt tilbud og kan nå se deg etter ny jobb. Do it. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #33 Del Skrevet 23. februar 2024 Å gå til sak kan koste deg mye penger. Du har kun vært ansatt 3 måneder, den sluttpakken er ok i forhold til perioden du var ansatt. Advokat koster minst 1000 kr timen, de fakturer for alt, selv om de snakker med deg i tlf i 5 minutter. Ikke ta det for gitt at du evnt vinner en sak eller firmaet betaler. Her hadde jeg takket ja til sluttpakken og forlatt bedriften i stillhet uten noen bråk. Det vil sannsynligvis koste det mer enn det smaker. Sannsynligvis vil en advokat råde deg til og ta sluttpakken. Det er noe annet hvis du hadde vært ansatt i flere år. Selv om man går videre med saken så havner den nok ikke i en rett, i tillegg kan dette dra ut i flere måneder. Er det verd det? Anonymkode: 94da0...b56 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #34 Del Skrevet 23. februar 2024 Jeg trodde du hadde vært ansatt der lenge. Men 3 mnd? Det er ingenting. Antakelig tjener du penger med sluttpakke fordi de ikke har forstått poenget med å ha prøvetid i kontrakten.. Anonymkode: 5b475...6a1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #35 Del Skrevet 23. februar 2024 Takk ja til tilbudet og gå videre. Høres helt klart ut som en bra avtale. Anonymkode: 47506...a49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #36 Del Skrevet 23. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Å gå til sak kan koste deg mye penger. Du har kun vært ansatt 3 måneder, den sluttpakken er ok i forhold til perioden du var ansatt. Advokat koster minst 1000 kr timen, de fakturer for alt, selv om de snakker med deg i tlf i 5 minutter. Ikke ta det for gitt at du evnt vinner en sak eller firmaet betaler. Her hadde jeg takket ja til sluttpakken og forlatt bedriften i stillhet uten noen bråk. Det vil sannsynligvis koste det mer enn det smaker. Sannsynligvis vil en advokat råde deg til og ta sluttpakken. Det er noe annet hvis du hadde vært ansatt i flere år. Selv om man går videre med saken så havner den nok ikke i en rett, i tillegg kan dette dra ut i flere måneder. Er det verd det? Anonymkode: 94da0...b56 Ja, det er veldig heldig for meg at der ikke er prøvetid. Ringte til advokat, det var 2800 kr/t. Det er sant, man etterlater også noe bråk bak seg ved å gå til sak. Takk. Anonymkode: 3e5e6...e2c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #37 Del Skrevet 23. februar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg trodde du hadde vært ansatt der lenge. Men 3 mnd? Det er ingenting. Antakelig tjener du penger med sluttpakke fordi de ikke har forstått poenget med å ha prøvetid i kontrakten.. Anonymkode: 5b475...6a1 Tre måneder er ekstra ille, føler jeg. Er redd det tar tid å få jobb, særlig nå med en slik kort ansettelse på CV. Veldig glad de "glemte" prøvetid. Burde gått en varsellampe hos meg før jeg signerte, var mye feil og mangler de måtte rette opp før jeg signerte. Har lært Anonymkode: 3e5e6...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #38 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det er veldig heldig for meg at der ikke er prøvetid. Ringte til advokat, det var 2800 kr/t. Det er sant, man etterlater også noe bråk bak seg ved å gå til sak. Takk. Anonymkode: 3e5e6...e2c 2800,- pr påbegynte time regner jeg med. Du bør forvente minst 2-3 timer kun for at de skal sette seg inn i saken, lese arbeidskontrakt, sluttavtale etc. Og så alle timene på eventuell dialog med arbeidsgiver. Husk at selv lese/besvare relativt enkle e-poster faktureres. De fleste advokater krever forskuddsbetaling på 10-20 timer før de starter på saken, og så får man eventuelt tilbake overskudd. Anonymkode: 61087...408 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #39 Del Skrevet 23. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: 2800,- pr påbegynte time regner jeg med. Du bør forvente minst 2-3 timer kun for at de skal sette seg inn i saken, lese arbeidskontrakt, sluttavtale etc. Og så alle timene på eventuell dialog med arbeidsgiver. Husk at selv lese/besvare relativt enkle e-poster faktureres. De fleste advokater krever forskuddsbetaling på 10-20 timer før de starter på saken, og så får man eventuelt tilbake overskudd. Anonymkode: 61087...408 Takk. Ja, per påbegynte time. Forskuddsbetaling var på 3 timer, de regnet med 10-15 timer på saken.. Anonymkode: 3e5e6...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #40 Del Skrevet 23. februar 2024 3 mnd etterlønn er ganske bra når du har vært ansatt i bare 3 mnd. tror ikke du har noe å vinne på å gå til sak. Anonymkode: cabb0...aa1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå