Gine Skrevet 24. februar 2024 #21 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aldri hørt om voksne folk som har marsvin. Anonymkode: 55e56...3be Jeg har marsvin og jeg er voksen. 👍 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #22 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han kan ikke forvente at du betaler for de, og du kan heller ikke forvente at han betaler for flybillettene. Så det kommer an på om du er villig til å betale for flybillettene eller om du vil finne en alternativ løsning. Det blir jo en veldig dyr løsning for deg, så jeg hadde nok prøvd å finne et alternativ. Om du spør noen du kjenner om de er villig til å passe for 1000 kr så er det nok mange som sier ja. Om du er desperat kan du spørre han om han er villig til å dele kostnadene for flybillett, eller si du kan betale f.eks 1000 kr. Men at ellers blir det for dyrt for deg. Om han blir sur, så tenker jeg det er hans problem. Anonymkode: f0c04...a74 1000 kr for daglig å stikke innom i fire uker? Det hadde kun vært aktuelt for naboen vegg-i-vegg, helt uaktuelt om det medfører noe som helst reisetid. Har man dyr må man akseptere å betale ordentlig for pass Anonymkode: 17ad7...599 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #23 Skrevet 24. februar 2024 Har hatt marsvin selv, og det er jo faktisk ganske mye arbeid å holde buret rent. Det er utrolig hvor mye de tisser og bæsjer. Jeg måtte rengjøre hver dag hvis det ikke skulle lukte. Personlig ville jeg ikke hatt en gammel onkel boende hos meg så lenge🙈 Men når man har dyr så bør man forvente å betale andre skikkelig for jobben det er å passe. Det er jo ikke bare «kos og dulling»… Så at du betaler flybilletten synes jeg egentlig er riktig. Anonymkode: b4d4d...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #24 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor? Han har jo ikke råd til flybillettene? Anonymkode: f65c5...45f Han har råd men er litt gnien Ts Anonymkode: 0d47f...152
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #25 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvem av dere har best økonomi? Er han ufør betaler du biletten! Anonymkode: b587a...c51 Jeg er student og lever på studielån og en jobb. Han er minstepensjonist Ts Anonymkode: 0d47f...152
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #26 Skrevet 24. februar 2024 Kan du ikke si at dere kan spleise da? Det koster med pass av dyr. At du tilfeldigvis er heldig og kan bytte med naboen iblant, betyr ikke at andre skal gjøre det gratis. Anonymkode: ebe48...e67
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #27 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 14.00): Jeg har to marsvin i bur som også er ute og beveger seg i huset daglig. Får naboen til å stikke innom og mate de hvis jeg er borte ei helg eller ei uke, men nå skal jeg på feltarbeid i 4 uker til Svalbard Min pensjonerte onkel som bor langt unna sier ofte at han har så lyst å passe marsvinene og blir litt snurt når han hørerat jeg har vært bortreist og noen andre har sett etter de, derfor spurte jeg han om han kunne bo her i huset mens jeg er borte, og han sa ja. Jeg tenkte da at han bor her gratis, bruker så mye strøm han vil (selv om strømregningen kommer til å bli høy fordi han alltid fryser) og kan spise av det jeg har på kjøkkenet. Han ringte meg og sa han hadde sjekket flybilletter, og de var så dyre at han måtte kansellere og hintet om at jeg skulle spandere billettene på han. Det var han som foreslo å passe marsvinene, og jeg aldri bedt han gjøre det ellers. Drar om 9 dager og finner ikke annen pass. Er det ikke frekt å hinte om at jeg skal betale for hans billetter, når han selv ønsker å passe marsvinene? Han tenker jo at han skal få gratis ferie i storbyen og dulle litt med marsvinene i tillegg. Anonymkode: 0d47f...152 Jeg passet katten til en gammel filletante i 2 uker. Bodde der, brukte selvfølgelig strøm som jeg ville, men kjøpte stort sett min egen mat. Jeg var 22 år og bodde enda hjemme hos foreldrene mine på den tiden, så syns bare det var koselig og en herlig frihet. Hadde aldri tenkt tanken en gang at jeg skulle hatt betalt. Var derimot koselig da hun kom hjem med noe godteri fra taxfreen til meg ene gangen☺️ Anonymkode: 3017c...620 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #28 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 14.00): Jeg har to marsvin i bur som også er ute og beveger seg i huset daglig. Får naboen til å stikke innom og mate de hvis jeg er borte ei helg eller ei uke, men nå skal jeg på feltarbeid i 4 uker til Svalbard Min pensjonerte onkel som bor langt unna sier ofte at han har så lyst å passe marsvinene og blir litt snurt når han hørerat jeg har vært bortreist og noen andre har sett etter de, derfor spurte jeg han om han kunne bo her i huset mens jeg er borte, og han sa ja. Jeg tenkte da at han bor her gratis, bruker så mye strøm han vil (selv om strømregningen kommer til å bli høy fordi han alltid fryser) og kan spise av det jeg har på kjøkkenet. Han ringte meg og sa han hadde sjekket flybilletter, og de var så dyre at han måtte kansellere og hintet om at jeg skulle spandere billettene på han. Det var han som foreslo å passe marsvinene, og jeg aldri bedt han gjøre det ellers. Drar om 9 dager og finner ikke annen pass. Er det ikke frekt å hinte om at jeg skal betale for hans billetter, når han selv ønsker å passe marsvinene? Han tenker jo at han skal få gratis ferie i storbyen og dulle litt med marsvinene i tillegg. Anonymkode: 0d47f...152 Åååå leste nå at han hinter om å betale flybillettene. Det hadde jeg ikke giddet altså..Er der ingen kjekke ungdommer eller evt barn i 10-12 årsalderen i nabolaget som hadde elsket den jobben gratis eller for en 200 lapp? Du kan feks henge opp lapp i nærmeste dagligvare og sikre gode referanser hos foreldrene;) Det hadde nok blitt løsningen min. I den alderen er de ofte ekstra dyrekjærlige også er min erfaring. Så de vil nok få,ekstra mye kos og lufteturer. Sikkert mer enn hos voksen passer. Anonymkode: 3017c...620
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #29 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åååå leste nå at han hinter om å betale flybillettene. Det hadde jeg ikke giddet altså..Er der ingen kjekke ungdommer eller evt barn i 10-12 årsalderen i nabolaget som hadde elsket den jobben gratis eller for en 200 lapp? Du kan feks henge opp lapp i nærmeste dagligvare og sikre gode referanser hos foreldrene;) Det hadde nok blitt løsningen min. I den alderen er de ofte ekstra dyrekjærlige også er min erfaring. Så de vil nok få,ekstra mye kos og lufteturer. Sikkert mer enn hos voksen passer. Anonymkode: 3017c...620 Bare ALDRI Finn på å sette marsvinene dine på kennel. De har ikke tilrettelagt for kosete og sosiale gnagere. Og de kan bli vettskremt av all bjeffingen og dyrelydene rundt seg. Dermed kan du risikere å få hjem to stk traumatiserte marsvin. På en kennel i nabolaget vårt ble et marsvin til og med drept av hundene pga dårlig pass og kontroll💔 Anonymkode: 3017c...620
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #30 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 14.15): Ts her Jeg hadde aldri spurt min onkel i Namsos hvis ikke han ofte sender meldinger der han skriver;" Når skal jeg få komme å passe Albert & Herbert? Alle andre får passe de men ikke deres "gammelonkel😉". Da jeg sa ja til tilbudet tenkte jeg at han får sørge for sine utgifter, men bor her gratis og jeg betaler alt i utgifter til marsvinene. Anonymkode: 0d47f...152 Jeg skjønner at du tenkte det, men snakket dere om det? Jeg tenker det er urimelig å gi han ekstra utgifter og at du bør betale flyet. Men når det er skrevet er det urimelig å vente til nå med både avklare dette og bestille flybilletter nå ikke da dere avtalte pass. Tenker du må bare betale og heller aldri be han passe de igjen. Anonymkode: b3a13...422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå