AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Skrevet 23. februar 2024 Jeg har prøvd alt snart. Sjampoo fra apotek, vita, lege osv. Det klør og drysser hvitt fra hodebunn og er tørt. Vasker det kun hver tredje dag. Noen andre med samme problem som har funnet en kur? Har og prøvd alt mulig av lotions til hodebunn som skal fukte den men hjelper ikke 😮💨 Anonymkode: 4116b...c63
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #2 Skrevet 23. februar 2024 Her fikk jeg et middel fra hudlege Viste seg jeg hadde både atypisk eksem og psoriasis i hodebunn Så hvis du ikke har vært hos hudlege hadde jeg bedt om det. Fikk her beskjed om å max bruke sjampo 2 ganger i uka for å ikke irritere for mye Anonymkode: 2a5e0...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #3 Skrevet 23. februar 2024 First Price sjampo hjalp meg. Jeg hadde kløe, men ikke flass, "bare" kløende kuler som jeg i desperasjon stadig klorte opp. Viste seg at det var den dyre sjampoen som forårsaket det. Anonymkode: 08a14...814
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #4 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Her fikk jeg et middel fra hudlege Viste seg jeg hadde både atypisk eksem og psoriasis i hodebunn Så hvis du ikke har vært hos hudlege hadde jeg bedt om det. Fikk her beskjed om å max bruke sjampo 2 ganger i uka for å ikke irritere for mye Anonymkode: 2a5e0...5ee Jeg bruker faktisk en sjampoo nå fra apoteket, den skal hjelpe mot eksem, seboreeisk eksem osv og mot kløe og irritasjon i hodebunnen. Men jeg blir værre av denne 🤔 hudlege har sagt jeg har seboreisk eksem før. Men da skulle vel ikke sjampooen gjøre det værre? 🤷♀️ Anonymkode: 4116b...c63
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #5 Skrevet 23. februar 2024 ACO for min del. Jeg mistet halve håret og var rød og irritert i hodebunnen med flass. Brukte en fra ACO, 1 gang i uken. Sov med langt hår i en sokk. Null problemer. Men jeg begynte også med biotin og jerntilskudd. Anonymkode: 3951e...a60
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #6 Skrevet 23. februar 2024 Ikke sikkert det hjelper deg, men jeg sleit med det samme. Eneste som har hjulpet meg er Maria Nila, serien head and heal. bruker både sjampo, balsam og hårkur som jeg bruker i hodebunnen. Brukt den i flere år nå, veldig ålreit serie! Anonymkode: bab11...44f
MariaIsabel Skrevet 23. februar 2024 #7 Skrevet 23. februar 2024 Head and shoulders scalp care hjalp for meg. De har den på Meny. 😊
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #8 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg bruker faktisk en sjampoo nå fra apoteket, den skal hjelpe mot eksem, seboreeisk eksem osv og mot kløe og irritasjon i hodebunnen. Men jeg blir værre av denne 🤔 hudlege har sagt jeg har seboreisk eksem før. Men da skulle vel ikke sjampooen gjøre det værre? 🤷♀️ Anonymkode: 4116b...c63 Jeg kunne ikke bruke den. Ble da være. Så fant ut Bodø salve sjampoen fungerte og en som hetter noe med sensitiv. Så er det en olje fra hudlegen som jeg har i 2 ganger om dagen. Og zyrtec Anonymkode: 2a5e0...5ee
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #9 Skrevet 23. februar 2024 Takk for svar, skal prøve om noen av de produktene hjelper for min hodebunn 🙂 Anonymkode: 4116b...c63
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #10 Skrevet 23. februar 2024 Forsøkt Fungoral, og gjort det skikkelig? Altså latt den virke tiden den skal? Anonymkode: 3bed7...a03
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #11 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har prøvd alt snart. Sjampoo fra apotek, vita, lege osv. Det klør og drysser hvitt fra hodebunn og er tørt. Vasker det kun hver tredje dag. Noen andre med samme problem som har funnet en kur? Har og prøvd alt mulig av lotions til hodebunn som skal fukte den men hjelper ikke 😮💨 Anonymkode: 4116b...c63 Kanskje du naila det i trådtittelen? " Ingen shampoo hjelper" ? Anonymkode: 7cc5d...3b1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #12 Skrevet 23. februar 2024 Du må ha liniment fra lege. Dra til fastlegen å få henvisning til hudlege. Vil tro du irritere hodebunnen mer av å prøve mye forskjellig. Anonymkode: e36d9...ced 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #13 Skrevet 23. februar 2024 Jeg har også seborreisk eksem, fikk Elocon av legen som jeg ikke var så flink å bruke😬 Fungoral og Daxxin sjampo mot psoriasis hjelper veldig, men får litt kløe innimellom. Viktig å la sjampoen virke i 3-5 minutter! Anonymkode: c9a12...ead
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #14 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har også seborreisk eksem, fikk Elocon av legen som jeg ikke var så flink å bruke😬 Fungoral og Daxxin sjampo mot psoriasis hjelper veldig, men får litt kløe innimellom. Viktig å la sjampoen virke i 3-5 minutter! Anonymkode: c9a12...ead Daxxin forverrer kløen hos meg ☹️ er den jeg bruker nå. Står det er for alt mulig som jeg føler jeg har men ble værre. Idag skyllet jeg kun med vann lenge og nå klør ikke hodebunnen så mye. Kanskje det blir det beste for meg 😅 Anonymkode: 4116b...c63
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #15 Skrevet 24. februar 2024 Bio + sjampo, prøv den Anonymkode: 046ee...cd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå