Gå til innhold

Fjerne livmorslimhinne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvis man skal gjøre det hos privat gynekolog hva koster det? 

Tok det opp hos gynekolog og hun ville bare sette inn hormonspiral på meg,men jeg ønsker å fjerne livmorslimhinne. 

Anonymkode: 396fe...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må ha litt bakgrunn om hvorfor ...

Anonymkode: be2fb...6e8

Skrevet

Jeg har spurt om å få fjernet livmor pga mye smerter og blødninger fikk avslag enda jeg er snart 40. Fikk høre -kan jo være du vil ha flere barn🙈 nei jeg er ferdig har 2 som går videregående 

Anonymkode: 762e7...c58

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må ha litt bakgrunn om hvorfor ...

Jeg sliter med kraftige blødninger, veldig mye klumper i 3 dager i blodet. Noen ganger må jeg spise mye jern for å opprettholde energien. Jeg blir veldig slapp,sliten, er ofte på do, får veldig ondt ved eggløsning, ondt ved før og ved menstruasjon, har uregelmessig menstruasjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har spurt om å få fjernet livmor pga mye smerter og blødninger fikk avslag enda jeg er snart 40. Fikk høre -kan jo være du vil ha flere barn🙈 nei jeg er ferdig har 2 som går videregående 

Oyda jada skjønner jeg godt du er ferdig med barn🙊 Men ikke fjerne livmor men livmorslimhinne, det ønsker jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oyda jada skjønner jeg godt du er ferdig med barn🙊 Men ikke fjerne livmor men livmorslimhinne, det ønsker jeg. 

Den vil jo bare bygge seg opp neste syklus, så hvorfor vil du fjerne den?

Anonymkode: ba121...6ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For meg virket som begge deler var lik 0. Skjønner ikke hvorfor vi ikke ska kunne bestemme selv når en går med store smerter og blødninger. At en ikke ska kunne få hjelp.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den vil jo bare bygge seg opp neste syklus, så hvorfor vil du fjerne den?

Anonymkode: ba121...6ad

Har lest at de som har fjernet den er uten smerter og kan leve nesten et mensen fritt liv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Veldig rart. Jeg har fått påvist adonemyose og ble anbefalt å fjerne livmor for å få vekk smertene. Skal først prøve å fjerne slimhinnen, men de mente det mest sannsynlig ikke ville hjelpe. 

jeg skal sterilisere meg i forbindelse med endometrioseutredning

jeg er 36 år gammel og de maset ikke noe om jeg skal ha flere barn

HUSK: fjerning av slimhinne er ikke sikker prevensjon selvom det er vanskeligere å bli gravid. Du er heller ikke garantert å bli kvitt smertene eller blødningene

Anonymkode: 0c044...52a

Skrevet

Noen som vet hva det koster hos privat gynekolog?

Skrevet

For all del prøv å brenne/fjerne slimhinnene først.  Jeg har fjernet livmoren og det de ikke snakker om er bivirkninger deretter.  Fikk ødelagt sexlivet mitt på et måte da når de fjernet livmoren fjerner eller ødelegger de ofte nervene som tilfører følelser til den delen av kroppen.  Da er sex helt annerledes og jeg har det VELDIG vanskelig å ha orgasme.  Dette er noe de ikke diskuterer til oss kvinner.   I tillegg, sier de "ja ja, det ikke gjøre noe med hormoner da vi la være å fjerne eggstokkene", men problemet er at eggstokkene ofte slutter å virke fordi blod tilførsel direkte til de er ødelagt.  Da går du over i en tidlig overgangsalders, og lykke til å finne en lege som vil skrive ut resept på hrt - samt at det koster et haug av penger da ingenting er dekket på blå resept.  

Skrevet

Har du blitt henvist til sykehuset? Eller en selvstendig gynekolog?  Vil spørre fastlegen å sende henvisning til sykehuset, det er der de anbefalt fjerning av livmoren min, og der jeg fikk godkjent operasjon.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har du blitt henvist til sykehuset? Eller en selvstendig gynekolog?  Vil spørre fastlegen å sende henvisning til sykehuset, det er der de anbefalt fjerning av livmoren min, og der jeg fikk godkjent operasjon.  

Var hos gynekolog men hun ville bare sette inn en hormonspiral, ikke fjerne livmorslimhinne:( Jeg vil beholde min livmor men fjerne slimhinnen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

For all del prøv å brenne/fjerne slimhinnene først.  Jeg har fjernet livmoren og det de ikke snakker om er bivirkninger deretter.  Fikk ødelagt sexlivet mitt på et måte da når de fjernet livmoren fjerner eller ødelegger de ofte nervene som tilfører følelser til den delen av kroppen.  Da er sex helt annerledes og jeg har det VELDIG vanskelig å ha orgasme.  Dette er noe de ikke diskuterer til oss kvinner.   I tillegg, sier de "ja ja, det ikke gjøre noe med hormoner da vi la være å fjerne eggstokkene", men problemet er at eggstokkene ofte slutter å virke fordi blod tilførsel direkte til de er ødelagt.  Da går du over i en tidlig overgangsalders, og lykke til å finne en lege som vil skrive ut resept på hrt - samt at det koster et haug av penger da ingenting er dekket på blå resept.  

Sex er helt ødelagt uannsett, jeg har ikke hatt sex på værtfall 10 år, for jeg får vondt av det. Det kjennes ut som at noen ødelegger meg innvendig. 

Skrevet

Jeg fikk fjerne slimhinnen pga lange blødninger for 13 år siden. Har vært helt uten smerter og ikke blødd en dråpe siden. 

Fikk henvisning av fastlege til gynekolog som undersøkte og henviste videre for inngrep. Ble gjort på dagkirurgi under lett narkose.

Før det gjøres bør en prøve alt. Jeg hadde allerede prøvd både hormoner og hormonspiral, så slapp unna den delen. Men er du uenig med vurderingen kan du jo bare prøve en annen gynekolog, med henvisning kunne iallfall jeg bestille slik selv.

Å ta det privat tror jeg blir veldig dyrt da du må i narkose.

Anonymkode: 08361...139

Skrevet

Fikk fjernet min for to år siden. Har ikke angret et sekund og har ikke blødd en dråpe siden. Før var det flere uker på rad jeg ikke kunne gå ut døra pga blødninger, blødde ut tre hormonspiraler og hadde tomme jernlagere....

Men jeg ble henvist av fastlegen da, har ikke gjort det privat.

Anonymkode: 1127c...0a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...