Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når babyen beveger seg får jeg ekstremt nedpress, og han dytter og vrir hodet så hardt ned i tissen min at det gjør vondt, kjennes ut som han er på vei ut. Er det i slike tilfeller at vannet går, eller går vannet sånn helt uten videre? Hvordan var det hos dere? :) 

Anonymkode: 8d7b3...dcf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg måtte jordmor ta vannet etter mange timer med rier.

Hadde og nedpress på slutten og de sa på siste kontrollen at baby lå med hodet fint nedi og klar for fødsel :P Så aner ikke om det har noe å si.

Anonymkode: aee7c...aee

Skrevet

Vannet kan gå når som helst, hva som utløser det vet man ikke. Her gikk vannet om natten mens jeg sov. 

Anonymkode: 14896...bb8

Skrevet

Hos meg gikk ikke vannet med første barnet før jormor tok det etter mange timers rier etter igangsettelse. Og med nr 2 gikk vannet ca 2-3 minutter før babyen var ute.. ble igangsatt på denne fødselen også

Gikk lenge å hadde nedpress og hadde en følelse på at babyen ble å komme ut 

Anonymkode: a459f...b9a

Skrevet

Her gikk vannet mens jeg sov, og jeg merket ingenting av det. Våknet av at det var litt fuktig der nede og trodde jeg hadde utflod eller tisset litt på meg (var ikke mye). Da jeg reiste meg opp så kom det plutselig mye mer.

Anonymkode: 337a3...458

Skrevet

Første gangen gikk vannet litt og litt jevnlig frem til fødsel. Andre gangen fosset vannet bare ut slik som man ser på film 😂

Skrevet

Med første måtte vannet tas etter mange timer med rier, i et forsøk på å få fremgang. Hadde vel 5-6 cm på det tidspunktet. Med andre gikk vannet spontant få minutter før barnet var ute. 

Anonymkode: 1d335...f47

Skrevet

Jeg våknet på morgenen av at jeg skjønte noe var på gang. Kan kanskje sammenligne det litt med når du kjenner at mensen kommer, når du tenker «oi, shit, nå kommer den ja!» og går på do.

Rakk å løpe på badet før det sa splosj over hele badegulvet 😅 

Tror kanskje det var det lille kneppet av at fostersekken sprakk jeg våknet av 🤔

Skrevet

Hadde mye nedpress i flere uker, vannet ble tatt første gangen. Andre gangen gikk vannet i en pressrie

Anonymkode: 3fe1e...758

Skrevet

Her gikk ikke vannet før ungen var på vei ut. Hadde vel 7-8 cm åpning når jeg først kjente noe til dette vannet :laugh:

Skrevet

Hadde ikke særlig med nedpress og vannet gikk om natten mens jeg sov i begge mine svangerskap 😄 Hvis jeg skulle gjettet ville jeg tippet at det har med hormoner å gjøre 🤔

Skrevet

Første gang sov jeg. Andre gang gikk det mens jeg slappet av. Begge gangene visste jeg vannet gikk før det kom fossende ut som på film. KNIPP! sa det. Spurte mannen min om han hørte det, men han trodde det var på innsiden av meg. 

Anonymkode: 5e13d...831

Skrevet

Vannet gikk mens jeg lå på sofaen. Kjentes ut som jeg tissa på meg for det var så lite, men da jeg reiste meg kom dere mere. Det gikk ikke på gulvet, men kom meg fort inn på badet og satt meg på do hvor det puljevis.

Tok noen timer før riene ble regelmessige. Omtrent 11 timer etter vannet gikk, kom ungen med haste-ks.

Anonymkode: 7180e...114

• Hjerte 1
Skrevet

Hos meg var det som om noen blåste opp en ballong inn meg til den sprakk, og så fossa det ut.

Anonymkode: 5935a...a87

• Nyttig 1
Skrevet

Har stort sett alltid hatt masse nedpress mot slutten. Men vannet gikk da jeg var på vei til badet. Hadde ingen tegn på forhånd til at vannet skulle gå. Plutselig kjente jeg bare at det rant. Og det rant egentlig 1 times tid bare mer og mer. Alle gangene har vannet kommet før fødselen startet. 

Anonymkode: d66e2...eaa

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde vanvittig nedpress på slutten. Det var rett og slett unehagelig å gå på butikken feks fordi det føltes ut som at ungen var på tur ut. Vannet ble tatt på fødestua 

Anonymkode: c6128...fb1

Skrevet

Det gikk helt uten videre. Begge ganger hørte jeg et slags knepp og så bare fosset det ut. Det var ingen som helst tvil om at det var vannet som gikk. Det fortsetter også å renne helt til babyen er født siden den produserer nytt fostervann kontinuerlig. 

Skrevet

For noen går jo aldri vannet, og babyen kommer ut med inntakt fostersekk. 😅 

Første gang gikk det hjemme. Jeg må ha våknet av det berømte «kneppet», og jeg rakk å ta 2-3 steg på soveromsgulvet før det splosjet ut. 

Andre gangen ble det tatt på sykehuset. Med splosjet i mente ble jeg overrasket over at det bare kom bittelitt - fram til jeg satte meg opp i fødesengen. Da rant det i strie strømmer. 😅

Anonymkode: be99d...7d6

Skrevet

Ta med deg skift hvis du drar hjemmefra. Det kan skje på et blunk hvorsomhelst.

Anonymkode: 0b1c4...d17

Skrevet

På første gikk vannet da de sjekket åpning på sykehuset, men ganske tidlig i prosessen. På nummer to gikk vannet langt uti fødsel etter trussel: hvis ikke vannet går nå, så tar vi det. Da gikk vannet med et plask mens jeg stod oppe. Med tredje sev vannet langsomt ut over flere timer. Merket det først da jeg gikk på do midt på natta.

Og jeg ser mange andre har helt andre opplevelser, så det kan bli hva som helst 😅

Anonymkode: 4be38...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...