emlilua Skrevet 23. februar #1 Del Skrevet 23. februar Hei Jeg vet ikke helt hvor jeg skal skrive for å få tips og råd rundt dette, så jeg prøver meg her. Jeg er litt i tenkeboksen og vurderer å skaffe meg enten en campervan eller en microcamper (liten "campingvogn"). (soveplass på hjul ) Kjører over 2400km i løpet av året for å reise til og fra hytta vår i Nord-Norge, men jeg er lite interessert i å ta inn på hytte hver gang jeg er på tur. Telt blir for klamt at jeg ikke orker å sove i det. Nå har jeg også skaffet meg hund etter flere år uten, og ønsket om å komme seg ut på flere turer har blitt enda større. Tanken er derfor ei litta "hytte" på hjul, hvor jeg har en god soveplass og en del oppbevaring tilgjengelig. Jeg har pdd. en stor stasjonsvogn hvor jeg kan sove baki, men i lengden så er ikke det optimalt. Det er ikke et alternativ å bytte ut bilen min med en kassebil; jeg er alt for glad i bilen min til det. Det må i så fall være at jeg har to biler. Bilen eller hengeren skal brukes i ferier og helgeturer / dagsturer, men jeg kan se for meg at det fort blir mye mas hvis jeg alltid må koble på en henger for å dra på tur. Blir kanskje ikke like mye brukt? Med bil så vil jeg jo få forsikringskostnader, EU-kontroller og når det etter hvert ryker deler. Det kommer til å skje en eller annen gang uansett. Dette "slipper" jeg jo med en henger, og det er ikke like stort problem å sette fra seg en henger igjennom vinteren som en bil. Jeg har hele tiden falt litt mot henger nettopp på grunn av dette, men så liker jeg også muligheten for å bare parkere og gå bak i senga. En bil må dog fikses mye mer enn en microcamper med tanke på isolering osv., microcamperen kommer ferdig isolert og du kan slenge inn en seng og være ferdig med den. Den er også lett nok til at jeg kan trekke den på B-sertifikat (egenvekt 250kg). Håper noen har pros&cons med campervan, og gjerne også microcamper eller en liten campingvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå