Gå til innhold

Til deg som røyker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen har rett og slett ikke lyst til å slutte å røyke. Så der er det neppe mye som kan få dem til å slutte.

Så har man dem som sitter litt på gjerdet, som tenker på å slutte, men som ikke klarer det. Der skal det kanskje en liten ulykke til, eller store helseutfordringer til for å klare det.

Endret av frivis
Skrevet

Liker at det blir vanskeligere å vanskeligere å STARTE Å RØYKE. De som allerede røyker går det ikke an å snakke til. Til slutt vokser det opp generasjoner som bare har hørt om røyk, men aldri opplevet det. 

Litt som jeg hører om 2 verdenskrig. Aldri opplevd det. Men hørte den eksisterte 1940-45.

Anonymkode: b39dd...a4f

Skrevet

Jeg vet om folk som har selv valgt å dø for røyken. Folk som har fått beskjed om at man klarte å bekjempe kreften nå, men at de måtte slutte å røyke hvis de skulle holde seg kreftfri. Så sluttet de ikke å røyke, og fikk kreft som ikke kunne behandles. Jeg tror at noen har det veldig vanskelig med seg selv og så er røykinga en del av det eneste de greier å bruke for å mestre stress etc og så kan de bare ikke slutte med det pga det.

Anonymkode: 40088...40c

Skrevet

En jeg vet om sluttet med en gang han fikk kreft og ville dø om han ikke sluttet.

Skrevet

Hvorfor ikke hjelpe folk å slutte, fremfor å enda mer kriminalisere det? 

Anonymkode: 66e47...ed8

Skrevet

Hver gang jeg har vært på sykehuset (sist i forrige uke på barselbesøk) så ser jeg pasienter med diverse apparat tilknyttet kroppen som er ute og skjelver mens de tar dype magedrag av røyken. Skjønner fort at det er en avhengighet som er ekstrem sterk. Noen klarer det bare ikke. Da er det bedre som en nevner her at vi fokuserer sterkere på forebygging og gjør det vanskelig å starte. 

Tenker litt det samme med overvekt egentlig. Vi fokuser alle midler på å gjøre det vanskelig å begynne å røyke, vi bør fokusere like sterkt på å forebygge at folk blir overvektige i stedet for å kjøre dem på medisiner når vekten blir uhåndterlig. 

Anonymkode: 0dd68...953

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...