Gå til innhold

Hvilke blomster kan man sette ut i potte allerede nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal style en leilighet for salg, og trenger noen blomster/planter i potter på terrassen.

Det er et arvet rekkehus i Oslo, og jeg bor ikke i samme by, så jeg har ikke mulighet til å ta de inn, de må stå ute fra neste uke og tre uker fremover.

Er det noen som vet hva slags blomster/planter som kunne overlevd å stå ute nå, med fare for litt frost på nettene?

Anonymkode: f01d2...9e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårlyng

Anonymkode: 0c7f1...0b9

• Nyttig 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Vårlyng

Anonymkode: 0c7f1...0b9

Takk for tipset! 🙂

Tror du/dere andre at mange vil synes at det er gammelmodig med lyng? Vil veldig gjerne appellere til unge kjøpere.

• Liker 1
Skrevet

Snøklokke kanskje.

Anonymkode: f1247...e3a

• Liker 1
Skrevet

Krokus? Hvis de har kommet i butikkene  Er meldt mildt framover.

Anonymkode: d789a...7ef

• Liker 1
Skrevet

Primula eller påskelilje🥰

Anonymkode: 4aae5...d2f

• Liker 3
Skrevet

I stedet for/tillegg til blomster, hva med noen vintergrønt som buksbom? Synest det er så flott med fine runde buksbom i potter.

Anonymkode: 5886a...541

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 11.30):

Jeg skal style en leilighet for salg, og trenger noen blomster/planter i potter på terrassen.

Det er et arvet rekkehus i Oslo, og jeg bor ikke i samme by, så jeg har ikke mulighet til å ta de inn, de må stå ute fra neste uke og tre uker fremover.

Er det noen som vet hva slags blomster/planter som kunne overlevd å stå ute nå, med fare for litt frost på nettene?

Det er få faktiske blomstrende planter som tåler å stå ute minus grader men Stemorsblomster klarer seg ganske bra til og med mens det enda er frost. Men jeg kan ikke garantere at de klarer seg hvis det er minusgrader hele døgnet over lenger tid.

Jeg har min erfaring med Stemorsblomster på vinteren i Stavanger. Oslo faller i klimasone 2 og 3 mens klimaet i Stavanger er mildere og faller i sone 1, det er den mildeste klimasonen vi har i Norge (det er ikke like kalde vintere, og ikke like varme sommere). Jeg vet ikke hvordan været i Oslo skal være fremover nå men når det kun er frost på natten er Stemorsblomster er godt valg! 

Anonymkode: 71b1d...848

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 11.51):

Takk for tipset! 🙂

Tror du/dere andre at mange vil synes at det er gammelmodig med lyng? Vil veldig gjerne appellere til unge kjøpere.

hva legger du i unge kjøpere?

Jeg har selv hatt vårlyng siden jeg startet med planter i slutten av 20årene, og det har alle venninner også.

Anonymkode: a6ad0...960

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I stedet for/tillegg til blomster, hva med noen vintergrønt som buksbom? Synest det er så flott med fine runde buksbom i potter.

Anonymkode: 5886a...541

Enig😍 Jeg har boksbom i potter, men måtte ta dem vekk i garasjen nå, så vårsola ikke tar dem🥶 Håper og satser på at de vil klare seg.

Anonymkode: 7d150...a7b

Skrevet

Se hva blomsterbutikkene har stående ute nå. Og husk at du gjerne må tilvenne om de har stått inne. 

Anonymkode: 5a293...7d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 11.51):

Takk for tipset! 🙂

Skjønner deg godt. Lyng er litt kjærring. Julerose er et godt alternativ. 

Anonymkode: df1f9...c8b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...