AnonymBruker Skrevet 6. mars #21 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg får ikke spist bare animalsk hele tiden, av sosiale grunner. Men gjorde det i tre uker, og har aldri hatt det bedre. Når jeg bestemmer maten selv går det stort sett i egg og kjøttdeig fordi det er billig og merkelig like godt enda selv om jeg har spist det hver dag i mer enn tre år. Kjøper bacon i bit/skalker fordi det er litt billigere. Sparer på fettet og kan fint spise en skje smør eller baconfett hvis jeg er litt fysen. Finner jeg billig kjøtt kjøper jeg det. Samme hvor seigt det er blir det alltid godt etter mange timer i ovnen på lav temperatur. Koker kraft av og til. Lever i ny og ne, men tror ikke det er noe vi i utgangspunktet trenger å spise mye/ofte. Anonymkode: e2c57...e62 Rart det der. Mener ikke å være negativ i tråden, men jeg blir fort lei uansett. Hadde egg og bacon til frokost i en periode og var sikker på jeg aldri skulle bli lei, men når man har spist det daglig i noen måneder blir man faktisk det. I hvert fall jeg Anonymkode: 942e9...784 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #22 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rart det der. Mener ikke å være negativ i tråden, men jeg blir fort lei uansett. Hadde egg og bacon til frokost i en periode og var sikker på jeg aldri skulle bli lei, men når man har spist det daglig i noen måneder blir man faktisk det. I hvert fall jeg Anonymkode: 942e9...784 Man blir jo litt lei i starten, og så går det over. Jeg trodde også jeg skulle bli lei, men jo lengre tid jeg spiser sunn mat, jo mer lyst får jeg på denne sunne maten. Selv om jeg spiser ca det samme dag ut og dag inn. Det har gått fra en slags avhengighet til å bli det mat bør være; næring. Jeg har fortsatt måltid som jeg virkelig nyter, men jeg trenger ikke å nyte maten hele tiden. Kroppen er veldig fornøyd med at det er god næring. Anonymkode: 99fcc...b70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #23 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor lenge har du spist slik? Blir ikke du lei? Og merker du noen fordeler med dette? Jeg kjenner en som har vært på strikt carnivore i over 6 måneder og han har blitt rimelig lei kjøtt og er inne i en kyllingperiode nå. Når det gjelder effekter av kostholdet virker det ikke som han har hatt noen enorm gevinst for å si det slik, men han tror jo på det. Anonymkode: 942e9...784 De fleste effektene er ting du ikke ser, men som han nok føler. At fordøyelsen fungerer bedre, at han ikke fiser, at han ikke hikker, at tankene har blitt klarere, at han har mer energi, mer stabil energi, at han sover bedre, at han ikke våkner opp sulten, at han ikke har småvondt lenger, at han restituerer fortere fra trening, at sår gror fortere osv. Anonymkode: 99fcc...b70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #24 Del Skrevet 6. mars 59 minutter siden, AnonymBruker said: Man blir jo litt lei i starten, og så går det over. Jeg trodde også jeg skulle bli lei, men jo lengre tid jeg spiser sunn mat, jo mer lyst får jeg på denne sunne maten. Selv om jeg spiser ca det samme dag ut og dag inn. Det har gått fra en slags avhengighet til å bli det mat bør være; næring. Jeg har fortsatt måltid som jeg virkelig nyter, men jeg trenger ikke å nyte maten hele tiden. Kroppen er veldig fornøyd med at det er god næring. Anonymkode: 99fcc...b70 Tror det er noe i det med at man etter hvert blir sulten på det man faktisk trenger. Har sett flere som forteller om at de får veldig lyst på lever i perioder, og så får de helt avsmak på det en stund. Det gir mening siden lever er ekstremt næringsrikt men også kan gi for mye av enkelte næringsstoffer hvis man spiser for mye. Og helt enig i at mat ikke trenger å være så voldsomt variert og spennende hele tiden. I dag blir vi jo helt fortvila hvis vi får servert samme middag to dager på en uke. Anonymkode: e2c57...e62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #25 Del Skrevet 6. mars Kjenner en som er ufør pga ME. Først var hen vegetarianer, så gikk hen over til en slags husmannskost bestående av beinkraft, fermenterte grønnsaker, upasteurisert melk fra bonden, upasteriserte oster og smør, samt at alt skulle være økologisk. Nå spiser hen carnivore, men er like forbannet: ME syk. Men mest av alt, så virker det som hen er på spekteret og har fått oppheng i mat. Synd da denne personen også har barn, som tror at det er farlig å spise en tyggegummibit. Så vet ikke om det er så sunt med dietter. Det viktigste er vel å spise variert, unngå ferdigmat, kjøpe gode råvarer, samt lage maten selv fra bunnen av Anonymkode: 3a269...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #26 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kjenner en som er ufør pga ME. Først var hen vegetarianer, så gikk hen over til en slags husmannskost bestående av beinkraft, fermenterte grønnsaker, upasteurisert melk fra bonden, upasteriserte oster og smør, samt at alt skulle være økologisk. Nå spiser hen carnivore, men er like forbannet: ME syk. Men mest av alt, så virker det som hen er på spekteret og har fått oppheng i mat. Synd da denne personen også har barn, som tror at det er farlig å spise en tyggegummibit. Så vet ikke om det er så sunt med dietter. Det viktigste er vel å spise variert, unngå ferdigmat, kjøpe gode råvarer, samt lage maten selv fra bunnen av Anonymkode: 3a269...bfb Carnivore er ikke en kortvarig diett. Det er et sunt kosthold man kan leve med hele livet. Er man besatt av kosthold, så er man besatt av kosthold. Det er personen og ikke kostholdet sin feil. Carnivore kurerer ikke alt, men det er mange "ukurerbare" sykdommer som folk rapporterer at kostholdet har kurert. Over 1000 suksess-historier her. Anonymkode: 99fcc...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #27 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Carnivore er ikke en kortvarig diett. Det er et sunt kosthold man kan leve med hele livet. Er man besatt av kosthold, så er man besatt av kosthold. Det er personen og ikke kostholdet sin feil. Carnivore kurerer ikke alt, men det er mange "ukurerbare" sykdommer som folk rapporterer at kostholdet har kurert. Over 1000 suksess-historier her. Anonymkode: 99fcc...b70 Det bestrides om det er et sunt kosthold. Dessuten, et kosthold som består omtrent kun av kjøtt, bil jeg nok kalle en diett. Det ser jeg flere andre gjør - også her på kg. ME er vel nettopp en ukurerbar sykdom. Eller? Men takk for lenka. Anonymkode: 3a269...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #28 Del Skrevet 6. mars Jeg har ingen tro på at det er sunt å spise kun kjøtt i lengden. Det er INGEN seriøs forskning som støtter at carnivoredietten er det sunneste kostholdet for mennesker. Anonymkode: c5588...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #29 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det bestrides om det er et sunt kosthold. Dessuten, et kosthold som består omtrent kun av kjøtt, bil jeg nok kalle en diett. Det ser jeg flere andre gjør - også her på kg. ME er vel nettopp en ukurerbar sykdom. Eller? Men takk for lenka. Anonymkode: 3a269...bfb Hvorfor vil du kalle carnivore som en diett/kur og ikke et kosthold? En diett er noe man følger en kort periode, et kosthold er noe man spiser over lengre tid. Så hvis man spiser carnivore i mange år, så er det jo et kosthold, ikke en diett. Hvis man følger det i noen uker med intensjon om å gå tilbake til noe annet, så er det en diett. De fleste på carnivore følger det over lengre tid. Det er også ment som en kostholdsendring, ikke en diett. Knekkebrøddietten for eksempel er en diett fordi det er ikke meningen at du skal spise slik over lengre tid. Sa noen at carnivore kurerer ME? Jeg sa at carnivore har kurert mange med sykdommer som har blitt påstått er ukurerbare. Det er mulig at noen med ME har blitt kurert av carnivore, men det har jeg ikke kjennskap til. Anonymkode: 99fcc...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #30 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 15.40): De fleste effektene er ting du ikke ser, men som han nok føler. At fordøyelsen fungerer bedre, at han ikke fiser, at han ikke hikker, at tankene har blitt klarere, at han har mer energi, mer stabil energi, at han sover bedre, at han ikke våkner opp sulten, at han ikke har småvondt lenger, at han restituerer fortere fra trening, at sår gror fortere osv. Anonymkode: 99fcc...b70 Skjønner jo det, men jeg kjenner jo vedkommende og han er såpass ærlig at han sier han ikke har merket noe spesielt. Det eneste han sier er at han er mer trøtt på kvelden. Og det merket faktisk jeg også. Men umiddelbart tenker jo jeg at det heller er et tegn på at det er noe som ikke fungerer som det skal hvis jeg blir trøttere av å følge en diett? Tror heller ikke man restituerer fortere fra trening. I hvert fall gjorde ikke jeg det den måneden jeg fulgte det. Mulig det var for kort tid. Personlig heller jeg mot at de som har eventuelle effekter av carnivore hadde et dårlig kosthold i utgangspunktet. Om du spiser et protein/fettbasert animalsk kosthold med grønnsaker og litt frukt, så tviler jeg veldig på at en person vil føle seg bedre av å kutte grønnsakene og frukten. Unntaket må være om noen har matintoleranser eller allergier. Anonymkode: 942e9...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerrig95 Skrevet 7. mars #31 Del Skrevet 7. mars Spiser ikke carnivore, men lchf/keto. Har hatt veldig mye å si for min helse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #32 Del Skrevet 7. mars Jeg har IBS og kuttet kjøtt for flere år siden. Har det altså bedre på motsatt kost, så dette var interessant å lese 😄 Anonymkode: 2ca60...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #33 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 21.30): Carnivore er ikke en kortvarig diett. Det er et sunt kosthold man kan leve med hele livet. Er man besatt av kosthold, så er man besatt av kosthold. Det er personen og ikke kostholdet sin feil. Carnivore kurerer ikke alt, men det er mange "ukurerbare" sykdommer som folk rapporterer at kostholdet har kurert. Over 1000 suksess-historier her. Anonymkode: 99fcc...b70 1000 personlige suksesshistorie er ikke akkurat noe solid kilde på at carnivore er sunt på lang sikt. Anonymkode: 68e7d...cab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå