AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Del Skrevet 23. februar 2024 Hei! Er det noen her som lever på carnivore diett, eller carnivore keto diett? Jeg er en 38 år gammel dame som vurderer sterkt å prøve, siden det ofte kommer opp at det har hatt bra effekt for folk med betennelsessykdommer. Jeg heller mot carnivore keto, da jeg tror jeg trenger litt grønt for å klare det🤪 Er 1 mnd lang nok tid til å kunne se effekten? Anonymkode: 85cb9...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #2 Del Skrevet 23. februar 2024 Start med en måned ren carnivore, og så kan du inkludere matvarer du savner og se om det er verdt det. Vær obs på at fordøyelsen kommer til å være litt uberegnelig til kroppen blir vant med det nye kostholdet. De fleste får diaré de første 2-4 ukene. Så stabiliserer det seg. Pass også på å få i deg nok salter. Helst naturlig salt, ikke bordsalt. Jeg savnet grønnsaker i starten, prøvde å inkludere litt igjen, men det er ikke verdt det for meg. Men jo lengre jeg spiser carnivore, jo mindre lyst på annet får jeg. Så nå går det veldig greit. Det er en haug med småting som jeg ikke visste at det gikk an å gjøre noe med eller at det var en greie i det hele tatt. Små ting som at leddene klikket da jeg gikk. Og småvondter som jeg ikke visste at var der en gang. Jeg merket det ikke før jeg hadde en dårlig periode med utskeielser og disse tingene kom tilbake. Jeg har begynt å drømme. Jeg har gått mesteparten av livet mitt nesten uten å drømme om natta. Dette er et tegn på B6-mangel visst. Mensen har alltid vært stabil for meg, men jeg har alltid hatt kraftige blødninger. På carnivore blør jeg mindre, færre dager og ingen PMS. Det største for meg er fordøyelsen. Den er perfekt når jeg spiser carnivore. Jeg har IBS, som ca 10% av Nordmenn har. Jeg reagerer på nesten alle planter, så det er greiest å holde seg unna dem i hverdagen. Spiser litt frukt til "fest". Det tåler jeg bedre enn grønnsaker. Det er mindre skadelige antinæringsstoffer i frukt også. Anonymkode: 99fcc...b70 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #3 Del Skrevet 23. februar 2024 Sliter med ibs selv, og har så mye betennelser i kroppen de ikke klarer å finne ut av.. og etter en blodpropp i hjernen så sliter jeg generelt mye med smerter😬 Så alt er verdt å prøve, og med en fryser fylt med viltkjøtt så koster det ikke skjorta heller! og når det kommer til salt så finnes det ikke noe annet enn Himalaya salt her i huset, det bordsaltet smaker jo høgg🙊 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Start med en måned ren carnivore, og så kan du inkludere matvarer du savner og se om det er verdt det. Vær obs på at fordøyelsen kommer til å være litt uberegnelig til kroppen blir vant med det nye kostholdet. De fleste får diaré de første 2-4 ukene. Så stabiliserer det seg. Pass også på å få i deg nok salter. Helst naturlig salt, ikke bordsalt. Jeg savnet grønnsaker i starten, prøvde å inkludere litt igjen, men det er ikke verdt det for meg. Men jo lengre jeg spiser carnivore, jo mindre lyst på annet får jeg. Så nå går det veldig greit. Det er en haug med småting som jeg ikke visste at det gikk an å gjøre noe med eller at det var en greie i det hele tatt. Små ting som at leddene klikket da jeg gikk. Og småvondter som jeg ikke visste at var der en gang. Jeg merket det ikke før jeg hadde en dårlig periode med utskeielser og disse tingene kom tilbake. Jeg har begynt å drømme. Jeg har gått mesteparten av livet mitt nesten uten å drømme om natta. Dette er et tegn på B6-mangel visst. Mensen har alltid vært stabil for meg, men jeg har alltid hatt kraftige blødninger. På carnivore blør jeg mindre, færre dager og ingen PMS. Det største for meg er fordøyelsen. Den er perfekt når jeg spiser carnivore. Jeg har IBS, som ca 10% av Nordmenn har. Jeg reagerer på nesten alle planter, så det er greiest å holde seg unna dem i hverdagen. Spiser litt frukt til "fest". Det tåler jeg bedre enn grønnsaker. Det er mindre skadelige antinæringsstoffer i frukt også. Anonymkode: 99fcc...b70 Anonymkode: 85cb9...778 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #4 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sliter med ibs selv, og har så mye betennelser i kroppen de ikke klarer å finne ut av.. og etter en blodpropp i hjernen så sliter jeg generelt mye med smerter😬 Så alt er verdt å prøve, og med en fryser fylt med viltkjøtt så koster det ikke skjorta heller! og når det kommer til salt så finnes det ikke noe annet enn Himalaya salt her i huset, det bordsaltet smaker jo høgg🙊 Anonymkode: 85cb9...778 Masse lykke til i alle fall. Hvis det er noe du lurer på, så er det bare å spørre. Med IBS og betennelser høres det ut som at et carnivore-kosthold kan hjelpe deg, ja. 👍 Jeg reagerer mest på fiber. Noen FODMAPer selvfølgelig også. Jeg tåler laktose godt, så jeg inkluderer meieriprodukter i mitt kosthold. Sukkeralkoholer og inulin (jordskokk) reagerer jeg veldig på. Gluten reagerer jeg ikke på faktisk. Hadde et rart kosthold en uke på hostel-ferie i USA i ungdommen der vi spiste nesten kun beef jerky og poptarts og drakk diet dr. pepper og jeg hadde bedre fordøyelse enn jeg hadde hatt i hele mitt liv frem til da. 😂 Spiste jo brød og sånt til vanlig. Viltkjøtt er gull. Men det er ofte magert. Pass på at du får i deg nok fett til. Og hvis du har bein, kok beinkraft! Mange på carnivore drikker litt beinkraft hver dag. Spis gjerne også litt innmat hvis du klarer. Mange sliter med konsistens og/eller smak, meg inkludert. Men jeg spiser litt innmat likevel. Jeg kom på en annen ting. Hvis du har spist mye oksalater før, så kan du få plager med oksalatdumping. Det er helst veganere og vegetarianere som har det problemet, men noen altetere også. Mye oksalater i mandler, spinat, bringebær for å nevne noe. Oksalatdumping viser seg forskjellig hos folk. Vanligvis får man vondt i muskler og ledd, gjerne i gamle skader der oksalatene har blitt akkumulert. Hos meg kom oksalatene ut tårekanalene. Heldigvis ikke så store at de gjorde vondt. Bare små, harde krystaller som jeg fjernet forsiktig. Anonymkode: 99fcc...b70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #5 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Masse lykke til i alle fall. Hvis det er noe du lurer på, så er det bare å spørre. Med IBS og betennelser høres det ut som at et carnivore-kosthold kan hjelpe deg, ja. 👍 Jeg reagerer mest på fiber. Noen FODMAPer selvfølgelig også. Jeg tåler laktose godt, så jeg inkluderer meieriprodukter i mitt kosthold. Sukkeralkoholer og inulin (jordskokk) reagerer jeg veldig på. Gluten reagerer jeg ikke på faktisk. Hadde et rart kosthold en uke på hostel-ferie i USA i ungdommen der vi spiste nesten kun beef jerky og poptarts og drakk diet dr. pepper og jeg hadde bedre fordøyelse enn jeg hadde hatt i hele mitt liv frem til da. 😂 Spiste jo brød og sånt til vanlig. Viltkjøtt er gull. Men det er ofte magert. Pass på at du får i deg nok fett til. Og hvis du har bein, kok beinkraft! Mange på carnivore drikker litt beinkraft hver dag. Spis gjerne også litt innmat hvis du klarer. Mange sliter med konsistens og/eller smak, meg inkludert. Men jeg spiser litt innmat likevel. Jeg kom på en annen ting. Hvis du har spist mye oksalater før, så kan du få plager med oksalatdumping. Det er helst veganere og vegetarianere som har det problemet, men noen altetere også. Mye oksalater i mandler, spinat, bringebær for å nevne noe. Oksalatdumping viser seg forskjellig hos folk. Vanligvis får man vondt i muskler og ledd, gjerne i gamle skader der oksalatene har blitt akkumulert. Hos meg kom oksalatene ut tårekanalene. Heldigvis ikke så store at de gjorde vondt. Bare små, harde krystaller som jeg fjernet forsiktig. Anonymkode: 99fcc...b70 Aner du hvordan det å bruke laktosefritt i denne dietten? Tåler smør, men alt annet må være laktosefri eller redusert😅 Koker alltid kraft på beina(langtidskokt for å få ut all kollagen), så har litervis i fryseren heldigvis! Men noe innmat får du ikke i meg😅🤪 Oksalat har jeg alt hatt problemer med, så der er verstingene alt blitt kutta ut! Anonymkode: 85cb9...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #6 Del Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aner du hvordan det å bruke laktosefritt i denne dietten? Tåler smør, men alt annet må være laktosefri eller redusert😅 Anonymkode: 85cb9...778 Har ikke erfaring med laktosefritt. Men jeg hører fra dr Paul Saladino og andre at de fleste med laktoseintoleranse tåler upasteurisert melk, men ikke pasteurisert melk. Jeg har folk i min omgangskrets med den erfaringen også. De tåler ikke melk fra butikk, men de tåler melk fra gård. Det er jo verdt et forsøk og se om det gjelder deg. De fleste oster er pasteuriserte i Norge, men det finnes noen upasteuriserte. Blant annet parmiano regiano (parmesan) og roquefort. Det står alltid på osten hvis den er upasteurisert. Står det ingenting om det, så er den pasteurisert fordi i Europa må upasteurisert ost merkes. Anonymkode: 99fcc...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #7 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har ikke erfaring med laktosefritt. Men jeg hører fra dr Paul Saladino og andre at de fleste med laktoseintoleranse tåler upasteurisert melk, men ikke pasteurisert melk. Jeg har folk i min omgangskrets med den erfaringen også. De tåler ikke melk fra butikk, men de tåler melk fra gård. Det er jo verdt et forsøk og se om det gjelder deg. De fleste oster er pasteuriserte i Norge, men det finnes noen upasteuriserte. Blant annet parmiano regiano (parmesan) og roquefort. Det står alltid på osten hvis den er upasteurisert. Står det ingenting om det, så er den pasteurisert fordi i Europa må upasteurisert ost merkes. Anonymkode: 99fcc...b70 Det har jeg testa.. Har melkebønder i familien, så blir like syk. Men jeg får bare prøve meg😊 Anonymkode: 85cb9...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 25. februar 2024 #8 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 18.37): Start med en måned ren carnivore, og så kan du inkludere matvarer du savner og se om det er verdt det. Vær obs på at fordøyelsen kommer til å være litt uberegnelig til kroppen blir vant med det nye kostholdet. De fleste får diaré de første 2-4 ukene. Så stabiliserer det seg. Pass også på å få i deg nok salter. Helst naturlig salt, ikke bordsalt. Jeg savnet grønnsaker i starten, prøvde å inkludere litt igjen, men det er ikke verdt det for meg. Men jo lengre jeg spiser carnivore, jo mindre lyst på annet får jeg. Så nå går det veldig greit. Det er en haug med småting som jeg ikke visste at det gikk an å gjøre noe med eller at det var en greie i det hele tatt. Små ting som at leddene klikket da jeg gikk. Og småvondter som jeg ikke visste at var der en gang. Jeg merket det ikke før jeg hadde en dårlig periode med utskeielser og disse tingene kom tilbake. Jeg har begynt å drømme. Jeg har gått mesteparten av livet mitt nesten uten å drømme om natta. Dette er et tegn på B6-mangel visst. Mensen har alltid vært stabil for meg, men jeg har alltid hatt kraftige blødninger. På carnivore blør jeg mindre, færre dager og ingen PMS. Det største for meg er fordøyelsen. Den er perfekt når jeg spiser carnivore. Jeg har IBS, som ca 10% av Nordmenn har. Jeg reagerer på nesten alle planter, så det er greiest å holde seg unna dem i hverdagen. Spiser litt frukt til "fest". Det tåler jeg bedre enn grønnsaker. Det er mindre skadelige antinæringsstoffer i frukt også. Anonymkode: 99fcc...b70 Du har jo drømt før også. Bare at nå husker du drømmene bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #9 Del Skrevet 2. mars 2024 Håper da ikke jeg drømmer mer, for har helt ville drømmer titt og ofte🤪 Anonymkode: 85cb9...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #10 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Håper da ikke jeg drømmer mer, for har helt ville drømmer titt og ofte🤪 Anonymkode: 85cb9...778 Haha, sannsynligvis ikke. Da har du allerede nok B6. Anonymkode: 99fcc...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #11 Del Skrevet 3. mars 2024 Konseptet er fascinerende, men stiller meg tvilende til om noe så ekstremt som carnivore har noe for seg. Det må i så fall være for noen få individer som har allergier og intoleranser mot absolutt alle andre matvarer. Og ja. Jeg har testet det selv. Har troen på å eliminere diverse matvarer og gjerne fokusere på et proteinrikt og fettrikt animalt kosthold, men det er en lang vei dit til å KUN spise kjøtt. Tipper også at mange av de som føler seg fantastisk på carnivore i utgangspunktet hadde et dårlig kosthold. Det vil si, om du tidligere levde på kjøtt, brokkoli og epler, så er jeg ekstremt tvilende til at du ville merke noe positivt om du kuttet ut brokkoli og epler. Anonymkode: 942e9...784 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #12 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Konseptet er fascinerende, men stiller meg tvilende til om noe så ekstremt som carnivore har noe for seg. Det må i så fall være for noen få individer som har allergier og intoleranser mot absolutt alle andre matvarer. Og ja. Jeg har testet det selv. Har troen på å eliminere diverse matvarer og gjerne fokusere på et proteinrikt og fettrikt animalt kosthold, men det er en lang vei dit til å KUN spise kjøtt. Tipper også at mange av de som føler seg fantastisk på carnivore i utgangspunktet hadde et dårlig kosthold. Det vil si, om du tidligere levde på kjøtt, brokkoli og epler, så er jeg ekstremt tvilende til at du ville merke noe positivt om du kuttet ut brokkoli og epler. Anonymkode: 942e9...784 Det er mange som reagerer negativt på både frukt og grønnsaker (spesielt folk med ibs). Så vi lurer litt på om det er grunnen til betennelse i kroppen, som legen ikke klarer å finne ut av. Jeg har konstant høy crp. Jeg hadde hjerneslag uten noen grunn. Jeg trener flere ganger i uka, er normalvektig og spiser stort sett bare ren mat. Men det er mine behandlere som har tipsa meg om å prøve dette, jeg er ikke en diett person men etter flere år med mye smerter så «koster» det ikke noe å prøve! Anonymkode: 85cb9...778 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #13 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er mange som reagerer negativt på både frukt og grønnsaker (spesielt folk med ibs). Så vi lurer litt på om det er grunnen til betennelse i kroppen, som legen ikke klarer å finne ut av. Jeg har konstant høy crp. Jeg hadde hjerneslag uten noen grunn. Jeg trener flere ganger i uka, er normalvektig og spiser stort sett bare ren mat. Men det er mine behandlere som har tipsa meg om å prøve dette, jeg er ikke en diett person men etter flere år med mye smerter så «koster» det ikke noe å prøve! Anonymkode: 85cb9...778 Skjønner! Hold oss gjerne oppdatert! Hvordan spiser du per i dag da? Jeg føler mange blir veldig frelst når det gjelder det ene og det andre kostholdet, men jeg har alltid hatt et pragmatisk syn på det hvor det eneste jeg bryr meg om er faktisk resultater. For hva det er verdt føler jeg at min kropp fungerer best på lav-karbohydrat og noe lignende paleo. Merker at noen typer grønt kan være litt tungt for kroppen. Fungerer ikke optimalt på et kosthold med MYE brød/korn i hvert fall. Kan jeg spørre hvilke behandlere som har tipset deg om carnivore? Må også presisere at selv om jeg er tvilende og skeptisk, så betyr ikke det at jeg er helt avvisende heller Anonymkode: 942e9...784 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #14 Del Skrevet 5. mars 2024 Dere som spiser carnivore, kan dere komme med eksempler på hva dere spiser? Hvordan ser en typisk dag ut? 😊 Anonymkode: 03507...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #15 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere som spiser carnivore, kan dere komme med eksempler på hva dere spiser? Hvordan ser en typisk dag ut? 😊 Anonymkode: 03507...e92 Helt strikt carnivore går vel på kun rent kjøtt. Når jeg spiste carnivore spiste jeg rødt kjøtt, fisk og en del ost. Samt smør til steking. That's it. Null grønnsaker og frukt. Anonymkode: 942e9...784 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #16 Del Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere som spiser carnivore, kan dere komme med eksempler på hva dere spiser? Hvordan ser en typisk dag ut? 😊 Anonymkode: 03507...e92 Jeg spiser vanligvis et bittelite måltid først og så noen timer senere spiser jeg et svært måltid. Men det er bare fordi jeg foretrekker det slik. Hvis jeg blir litt mer sulten litt senere så lager jeg meg et lite måltid av for eksempel noen kokte egg, eller noen stekte egg med noen osteskiver på, hjemmelaget beef jerky eller ost. "Frokost/lunsj" er en kopp med hjemmelaget beinkraft og ca 35 gram lever. Jeg har hørt at dette skal være den idéelle mengden lever når man spiser det hver dag. Jeg liker virkelig ikke smaken av lever, men måten som funker best for meg er et tips jeg fikk her på forumet, tror jeg. Jeg kutter rå lever i små biter og så svelger jeg det rått. Fyller bare munnen med vann, tilter hodet bak og slipper en bit nær svelget og svelger biten rett ned. Det er virkelig ingen smak! Innmat-piller er et alternativ hvis man vil få i seg innmat, men ikke klarer å spise innmat. Jeg har fra Nordic Kings. Jeg lager masse beinkraft når jeg først er i gang, og så fryser jeg det i passelige porsjoner. Jeg prøver også å skille av fettet. Dette gir meg også mye fett til steking. Hovedmåltidet mitt kan for eksempel være: 450 gram bacon. Jeg sparer på fettet som er igjen i panna og bruker det til å steke annen mat i. Mye god smak i det fettet! eller ca 600 gram biff stekt i animalsk fett, med smeltet meierismør, rå eggeplomme eller en klatt seterrømme som saus. eller 800 gram kjøttdeig stekt i animalsk fett, og kun krydret med salt eller ovnsbakt omelett av 10 egg, 400 gram kjøttdeig, en god dæsj fløte, og masse ost Dette er selvfølgelig bare ca tall for meg. Jeg vet bare hvor mye jeg vanligvis spiser, og så gidder jeg ikke å dele opp pakker. Andre må jo ikke spise nøyaktig de samme mengdene. Av og til har jeg vært mer aktiv og er mer sulten. Da spiser jeg mer mat. Av og til klarer jeg ikke å spise opp. Da sparer jeg det til senere eller til neste dag. Jeg har mistet lysten på kylling, så det spiser jeg sjelden. Lam har jeg aldri vært noe glad i. Jeg er også litt sær med at jeg ikke kan fordra sjømat, så jeg spiser ikke sjømat. Jeg har jegere i familien, så jeg spiser av og til elgkjøtt, rådyrkjøtt eller hjortekjøtt. En god reinsdyrbiff er jo heller ikke å forakte. Jeg er veldig fan av å bruke hele dyret og bruker gjerne de andre stykningsdeler enn bare indrefilét, ytrefilét og entrecôte. De krever litt mer jobb, men de er verdt det. Aminosyreprofilen er forskjellig i forskjellige deler av dyret også. Det er bra å få i seg mer bindevev, altså seigere stykker og kjøttdeig. Jeg spiser mest storfe fordi det er sunnest og fordi jeg har en bonde i nærheten som har kuene ute på beite i 6 måneder og så får de høy uten tilsetningsstoffer i vinterhalvåret. Jeg kjøper av ham hver vår og høst. Anonymkode: 99fcc...b70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #17 Del Skrevet 5. mars 2024 Jeg kom på at det finnes jo også kokebøker for carnivore. For eksempel kan man lage carnivorevafler med bare kjøttdeig, egg, fløte, ost og krydder, og de ble faktisk ganske gode også. Jeg lagde en gang carnivorebrød også. Denne kokeboka her har utrolig mye nyttig informasjon i begynnelsen av boka om kostholdet. Om vitaminer, mineraler, antinæringsstoffer, hva forfedrene våre spiste osv. https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/the-carnivore-cookbook-9781628603941 Anonymkode: 99fcc...b70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #18 Del Skrevet 6. mars 2024 Jeg får ikke spist bare animalsk hele tiden, av sosiale grunner. Men gjorde det i tre uker, og har aldri hatt det bedre. Når jeg bestemmer maten selv går det stort sett i egg og kjøttdeig fordi det er billig og merkelig like godt enda selv om jeg har spist det hver dag i mer enn tre år. Kjøper bacon i bit/skalker fordi det er litt billigere. Sparer på fettet og kan fint spise en skje smør eller baconfett hvis jeg er litt fysen. Finner jeg billig kjøtt kjøper jeg det. Samme hvor seigt det er blir det alltid godt etter mange timer i ovnen på lav temperatur. Koker kraft av og til. Lever i ny og ne, men tror ikke det er noe vi i utgangspunktet trenger å spise mye/ofte. Anonymkode: e2c57...e62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #19 Del Skrevet 6. mars 2024 Keto-ånde kan være et problem. Det går ofte over, men noen av oss får sykt dårlig ånde av å gå inn og ut av ketose. Det er grunnen til at jeg spiser litt frukt. Frukt fremfor poteter/korn/frø fordi frukt og bær er den eneste delen som plantene "ønsker" at vi skal spise og dermed har mindre giftstoffer i seg. Anonymkode: e2c57...e62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #20 Del Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg spiser vanligvis et bittelite måltid først og så noen timer senere spiser jeg et svært måltid. Men det er bare fordi jeg foretrekker det slik. Hvis jeg blir litt mer sulten litt senere så lager jeg meg et lite måltid av for eksempel noen kokte egg, eller noen stekte egg med noen osteskiver på, hjemmelaget beef jerky eller ost. "Frokost/lunsj" er en kopp med hjemmelaget beinkraft og ca 35 gram lever. Jeg har hørt at dette skal være den idéelle mengden lever når man spiser det hver dag. Jeg liker virkelig ikke smaken av lever, men måten som funker best for meg er et tips jeg fikk her på forumet, tror jeg. Jeg kutter rå lever i små biter og så svelger jeg det rått. Fyller bare munnen med vann, tilter hodet bak og slipper en bit nær svelget og svelger biten rett ned. Det er virkelig ingen smak! Innmat-piller er et alternativ hvis man vil få i seg innmat, men ikke klarer å spise innmat. Jeg har fra Nordic Kings. Jeg lager masse beinkraft når jeg først er i gang, og så fryser jeg det i passelige porsjoner. Jeg prøver også å skille av fettet. Dette gir meg også mye fett til steking. Hovedmåltidet mitt kan for eksempel være: 450 gram bacon. Jeg sparer på fettet som er igjen i panna og bruker det til å steke annen mat i. Mye god smak i det fettet! eller ca 600 gram biff stekt i animalsk fett, med smeltet meierismør, rå eggeplomme eller en klatt seterrømme som saus. eller 800 gram kjøttdeig stekt i animalsk fett, og kun krydret med salt eller ovnsbakt omelett av 10 egg, 400 gram kjøttdeig, en god dæsj fløte, og masse ost Dette er selvfølgelig bare ca tall for meg. Jeg vet bare hvor mye jeg vanligvis spiser, og så gidder jeg ikke å dele opp pakker. Andre må jo ikke spise nøyaktig de samme mengdene. Av og til har jeg vært mer aktiv og er mer sulten. Da spiser jeg mer mat. Av og til klarer jeg ikke å spise opp. Da sparer jeg det til senere eller til neste dag. Jeg har mistet lysten på kylling, så det spiser jeg sjelden. Lam har jeg aldri vært noe glad i. Jeg er også litt sær med at jeg ikke kan fordra sjømat, så jeg spiser ikke sjømat. Jeg har jegere i familien, så jeg spiser av og til elgkjøtt, rådyrkjøtt eller hjortekjøtt. En god reinsdyrbiff er jo heller ikke å forakte. Jeg er veldig fan av å bruke hele dyret og bruker gjerne de andre stykningsdeler enn bare indrefilét, ytrefilét og entrecôte. De krever litt mer jobb, men de er verdt det. Aminosyreprofilen er forskjellig i forskjellige deler av dyret også. Det er bra å få i seg mer bindevev, altså seigere stykker og kjøttdeig. Jeg spiser mest storfe fordi det er sunnest og fordi jeg har en bonde i nærheten som har kuene ute på beite i 6 måneder og så får de høy uten tilsetningsstoffer i vinterhalvåret. Jeg kjøper av ham hver vår og høst. Anonymkode: 99fcc...b70 Hvor lenge har du spist slik? Blir ikke du lei? Og merker du noen fordeler med dette? Jeg kjenner en som har vært på strikt carnivore i over 6 måneder og han har blitt rimelig lei kjøtt og er inne i en kyllingperiode nå. Når det gjelder effekter av kostholdet virker det ikke som han har hatt noen enorm gevinst for å si det slik, men han tror jo på det. Anonymkode: 942e9...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå