AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Skrevet 23. februar 2024 Jeg har lagt merke til at «UGC» reklamevideoer har kommet for fult til Norge nå. (Brukergenerert innhold = user generered content altså UGC). De dukker opp «over alt», mellom snapstories, mellom videoer på tiktok, på Facebook osv. Betalt reklameplassering med videoer generert av vanlige ukjente folk som reklamerer for et produkt de har fått betalt for. De har også egne ugc info kanaler på fb og insta. Disse «vanlige ukjente menneskene» tjener mye på dette, opp mot 20.000kr i måneden. Flere er uføre/sykemeldte/aap og sikkert andre som gjør det ved siden av vanlig jobb. -De som gjør disse oppdragene må selv melde inn verdien av produktet de får og det de får betalt, evt må de kaste produktet for å ikke ha verdien (men hvem kontrollerer at krølltangen eller kremene faktisk blir kastet). På samme måte som vanlige influensere. Men det må være utrolig lett å droppe det uten at det blir oppdaget av Skatteetaten? Eller vil man forvente en «uventet» baksmell. Dette påvirker både hva man skal betale i skatt, men også fradrag for uføre/aap om de tjener mer enn de opplyser om. -Jeg som forbruker får ikke mer lyst til å kjøpe dette produktet fordi en fremmed vanlig dame med en tydelig hjemmefilmer video anbefaler det. Det har ingen troverdighet om hun anbefaler det eller om feks en kjendis i profesjonell reklame anbefaler det, det er så åpenbart at de ikke står for det eller bruker produktet selv. Hva tenker dere? Er det et blaff eller kommet for å bli? Det er jo bra om det generere arbeidsplasser som får betalt? Men jeg forstår ikke at det er noe som kommer til å vare, reklamene treffer absolutt ikke meg. Anonymkode: 55e44...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #2 Skrevet 23. februar 2024 Det som også er en av suksessene ved dette er at man lyver om hvor mye man tjener, for det gjør at man selger mer. Det er en av de første tingene man lærer når man brgynner med dette. Samt at man later som om man har blitt tilsendt ting man egentlig har bestilt til seg selv. Dette gjør man i oppstarten mens man bygger seg opp en følgerskare som gjør at merker stoler på deg raskere. Anonymkode: dc559...cf7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #3 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det som også er en av suksessene ved dette er at man lyver om hvor mye man tjener, for det gjør at man selger mer. Det er en av de første tingene man lærer når man brgynner med dette. Samt at man later som om man har blitt tilsendt ting man egentlig har bestilt til seg selv. Dette gjør man i oppstarten mens man bygger seg opp en følgerskare som gjør at merker stoler på deg raskere. Anonymkode: dc559...cf7 Jeg tror du misforstår. Dette er ikke influensere eller pyramidespill. Jeg rotet meg borti en nettverksgrupper og var der de diskuterte priser og hjalp hverandre med hva man burde kreve/tjene. Derfor så jeg at det var noen som tjente opp mot 20.000kr i måneden. De er jo egentlig konkurrenter til hverandre, så ingen tjener på å skryte på seg mer. Ingen verving/pyramidespill. Og de kjøper hvertfall ikke produktet selv og betaler selv for reklameplass i et annet firma sitt navn. Det er jo helt ulogisk. Hensikten er at det skal være ukjente anonyme folk i reklamen, som skal være mer troverdig. Kan mer sees på som statist-reklamejobb som man spiller inn selv. I en typisk ugc video jeg fikk opp mellom to tiktok videoer i sted så var det betalt reklame fra et firma, reklamefilmen var tydelig amatørspilt inn hjemme med en norsk dame som slang armen opp og sa «se jeg har ikke barbert meg på 2 uker og ingen hår under armen» og så var reklamen for et hårfjerningsprodukt. Kun navn på firma, aner ikke hvem damen er. Bare følte for å oppklare dette så ingen fler tror Anonym cf7 på det uten å ha satt seg inn i hva UGC er. Jeg personlig har ikke troen på UGC, så lurer på hva andre tenker og om det er noe som varer eller er et blaff (amatørinnspilte reklamevideoer). Anonymkode: 55e44...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #4 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det som også er en av suksessene ved dette er at man lyver om hvor mye man tjener, for det gjør at man selger mer. Det er en av de første tingene man lærer når man brgynner med dette. Samt at man later som om man har blitt tilsendt ting man egentlig har bestilt til seg selv. Dette gjør man i oppstarten mens man bygger seg opp en følgerskare som gjør at merker stoler på deg raskere. Anonymkode: dc559...cf7 Du blander med blogger/influenser-yrket. Her er ikke hensikten å bli kjent. Anonymkode: 55e44...9aa
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #5 Skrevet 23. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror du misforstår. Dette er ikke influensere eller pyramidespill. Jeg rotet meg borti en nettverksgrupper og var der de diskuterte priser og hjalp hverandre med hva man burde kreve/tjene. Derfor så jeg at det var noen som tjente opp mot 20.000kr i måneden. De er jo egentlig konkurrenter til hverandre, så ingen tjener på å skryte på seg mer. Ingen verving/pyramidespill. Og de kjøper hvertfall ikke produktet selv og betaler selv for reklameplass i et annet firma sitt navn. Det er jo helt ulogisk. Hensikten er at det skal være ukjente anonyme folk i reklamen, som skal være mer troverdig. Kan mer sees på som statist-reklamejobb som man spiller inn selv. I en typisk ugc video jeg fikk opp mellom to tiktok videoer i sted så var det betalt reklame fra et firma, reklamefilmen var tydelig amatørspilt inn hjemme med en norsk dame som slang armen opp og sa «se jeg har ikke barbert meg på 2 uker og ingen hår under armen» og så var reklamen for et hårfjerningsprodukt. Kun navn på firma, aner ikke hvem damen er. Bare følte for å oppklare dette så ingen fler tror Anonym cf7 på det uten å ha satt seg inn i hva UGC er. Jeg personlig har ikke troen på UGC, så lurer på hva andre tenker og om det er noe som varer eller er et blaff (amatørinnspilte reklamevideoer). Anonymkode: 55e44...9aa Jeg jobber med dette selv. Jeg vet nøyaktig hva det innebærer og hvordan det fungerer. Jeg er fullt klar over at det ikke innebærer verving eller pyramidespill - det har jeg heller aldri uttalt på noen måte. Anonymkode: dc559...cf7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #6 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg jobber med dette selv. Jeg vet nøyaktig hva det innebærer og hvordan det fungerer. Jeg er fullt klar over at det ikke innebærer verving eller pyramidespill - det har jeg heller aldri uttalt på noen måte. Anonymkode: dc559...cf7 Tror ikke helt på deg… Anonymkode: 55e44...9aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå