AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #21 Del Skrevet 24. februar 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har ikke plettfri lakk, men har 2 km grusvei for å komme hjem. Vi har hatt den siste Teslaen i 7 år, og vasker enten hjemme eller i maskin med børster. Gjør ikke noe annet enn å sette bilen i P og skru av vindusviskere. Anonymkode: 64ef9...468 Takk for hjelp! Akkurat det jeg ønsket svar om 💕 Anonymkode: 22a48...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #22 Del Skrevet 24. februar 2024 I følge naboen her, som driver ett lakkeringsverksted, så tåler ikke en Tesla å vaskes på grunn av tynn og dårlig lakk.... Utrolig hvor lite lakk man kan legge på en bil, og fremdeles se farge på den, sier han. Anonymkode: 4cb24...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #23 Del Skrevet 24. februar 2024 Jeg har aldri vasket noen av bilene mine med børster. Kun børsteløs. Børstene setter merker. Punktum. Anonymkode: d995a...f85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #24 Del Skrevet 24. februar 2024 Ok, så BØRSTELØS vasking av Tesla da? Anonymkode: 22a48...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 24. februar 2024 #25 Del Skrevet 24. februar 2024 Du får riper av børstevask, men som andre sier, den blir heller ikke ren uten. Jeg kjørte en del børstevask i vinter på svart tesla, ble mye riper. Skal kjøre detailing nå og holde det børsteløst fremover, men det er fristende om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #26 Del Skrevet 24. februar 2024 Just now, Bokormsen said: Du får riper av børstevask, men som andre sier, den blir heller ikke ren uten. Jeg kjørte en del børstevask i vinter på svart tesla, ble mye riper. Skal kjøre detailing nå og holde det børsteløst fremover, men det er fristende om vinteren. Er det mulig å vaske børsteløs først og så gå over selv med såpe og vann etterpå? I så fall, hva bruker man av såpe? Poleringsmidler? Anonymkode: 22a48...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #27 Del Skrevet 24. februar 2024 Videre @Bokormsen bruker du bilvaskmodus eller bare setter bilen i P og slår av vindusviskerne? Anonymkode: 22a48...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #28 Del Skrevet 24. februar 2024 Som så mye annet på Tesla, er lakken av elendig kvalitet. Den tåler knapt vask i det hele tatt. Anonymkode: 2ef4a...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 24. februar 2024 #29 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det mulig å vaske børsteløs først og så gå over selv med såpe og vann etterpå? I så fall, hva bruker man av såpe? Poleringsmidler? Anonymkode: 22a48...bc6 Jeg bruker børsteløs vask når det er for kaldt til at jeg gidder å vaske på selvvask, ellers gjør jeg det. berøringsfri vask blir aldri helt bra, men dette er primært for å fjerne salt og urenheter som kan korrodere. du trenger ingen spesiell såpe, jeg bruker salo, men en bøtte med steinrist oppi og el mikrofiber vaskehanske er fint. Viktigste er god forvask før klut så du ikke drar grus over lakken. Avslutt med voks, ikke polering. Polering sliper ned klarlakk for å fjerne riper, da bør du ha litt peiling. Voks gjør bilen lettere å vaske neste gang, og forhindrer at den blir like raskt skitten, samt at dennblir blank. Vokser bare vår og høst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #30 Del Skrevet 24. februar 2024 Vet bare at såpa ødelegger lyktene, blir ikke dekket av garanti. Vi vasker heller ikke med børster, men det gjør vi ikke med andre biler heller, sliter og ødelegger alle bilers lakk. Mishandler ikke bilene 😊 Anonymkode: e62b4...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 24. februar 2024 #31 Del Skrevet 24. februar 2024 Blå Tesla i 4 år. Ikke noen problemer med lakk eller striper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #32 Del Skrevet 24. februar 2024 1 hour ago, Bokormsen said: Jeg bruker børsteløs vask når det er for kaldt til at jeg gidder å vaske på selvvask, ellers gjør jeg det. 1 hour ago, Janina1 said: Blå Tesla i 4 år. Ikke noen problemer med lakk eller striper. Setter dere bilen i bilvaskemodus etter å ha kjørt inn, eller bare i P(ark) og har vindusviskerne av? (Jeg ønsker ikke å gjøre noe feil, det er min første bil.) Anonymkode: 22a48...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 24. februar 2024 #33 Del Skrevet 24. februar 2024 Jeg bruker bare å sette den i P og skru av viskerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 24. februar 2024 #34 Del Skrevet 24. februar 2024 Bare i park og feller inn speilene i maskin bare i tilfelle. Husk å lukke vinduene:) Gratulerer med bil, kul første bil må jeg si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #35 Del Skrevet 24. februar 2024 5 minutter siden, Bokormsen said: Gratulerer med bil, kul første bil må jeg si! ☺️💕 Anonymkode: 22a48...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #36 Del Skrevet 4. mars 2024 Ja, da vasket jeg bilen i dag. Med børster. Ingen riper. Ingen problemer etterpå, bank i bordet. 😊 Anonymkode: 22a48...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #37 Del Skrevet 4. mars 2024 Bare for å ha nevnt det; noen teslaer med spoiler kan ha problemer med børster. Har en bekjent som jobber på bensinstasjon, han har tidligere nevnt at både hos dem og flere andre steder de har hørt om har spoilerne blitt revet av under vask. Visstnok har de ikke lignende problemer med andre bilmerker Anonymkode: 3214c...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå