Gå til innhold

Hvordan møte folk utenom appene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 40, har et barn på 6 år. Har vært singel i fire år, og har vært på noen dater, men det er langt mellom dem. Får lite napp på appene og kunne gjerne tenkt meg å møte menn utenom det. 

Jeg er høy, blond, blid og pratsom når jeg treffer folk. Jeg er ganske flørtete av meg som person, ler mye og er åpen. Spiller golf, er på fotballkamper, er på byen, osv. Men jeg har aldri møtt noen på disse arenaene. Jeg er vel i en alder der de fleste er i forhold, så det gjør det litt kinkig. Og det er kanskje bare tilfeldig når folk møtes ute? Noen som har lyktes med det?

Anonymkode: 4fffb...30a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er 40, har et barn på 6 år. Har vært singel i fire år, og har vært på noen dater, men det er langt mellom dem. Får lite napp på appene og kunne gjerne tenkt meg å møte menn utenom det. 

Jeg er høy, blond, blid og pratsom når jeg treffer folk. Jeg er ganske flørtete av meg som person, ler mye og er åpen. Spiller golf, er på fotballkamper, er på byen, osv. Men jeg har aldri møtt noen på disse arenaene. Jeg er vel i en alder der de fleste er i forhold, så det gjør det litt kinkig. Og det er kanskje bare tilfeldig når folk møtes ute? Noen som har lyktes med det?

Via venner eller jobb er den beste måten tror jeg. Eller via et matchmakingselskap som introduserer deg til noen. Mine siste dater har vært via to forskjellige slike selskaper. Det kan også hende at du er for flørtete? Jeg har forstått at mange menn har sett på meg som useriøs og uaktuell som partner fordi jeg virker flørtete. Man trenger ikke flørte med seriøse menn for å bli valgt av dem, de ser etter helt andre ting hos enn kvinne enn om hun flørter. 

• Liker 1
Skrevet
Pålet skrev (Akkurat nå):

Via venner eller jobb er den beste måten tror jeg. Eller via et matchmakingselskap som introduserer deg til noen. Mine siste dater har vært via to forskjellige slike selskaper. Det kan også hende at du er for flørtete? Jeg har forstått at mange menn har sett på meg som useriøs og uaktuell som partner fordi jeg virker flørtete. Man trenger ikke flørte med seriøse menn for å bli valgt av dem, de ser etter helt andre ting hos enn kvinne enn om hun flørter. 

Takk for svar :) Har stort sett møtt alle vennene av mine venner dessverre, og det er heller ikke noen aktuelle på jobb. De er stort sett opptatte hele gjengen, i tillegg til at jeg er litt skeptisk til å innlede forhold på jobb om det skulle dukke opp noen som er aktuelle 😛 

Er matchmaking dyrt? 

Jeg er bare flørtete som person, jeg er sånn med begge kjønn. Så vet ikke helt hvordan jeg skal bli mer seriøs, jeg er bare sånn helt automatisk 🙈

-TS

Skrevet
7 minutter siden, Pålet said:

Man trenger ikke flørte med seriøse menn for å bli valgt av dem

Dette er ikke et godt råd etter min mening. Det er ikke slik at menn "velger" en dame, det er som regel dama som tar første steget på en eller annen måte. Om en mann bare velger seg en dame er sannsynligheten for at det blir noe ut av det svært lav.

Anonymkode: 89b59...9a8

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Takk for svar :) Har stort sett møtt alle vennene av mine venner dessverre, og det er heller ikke noen aktuelle på jobb. De er stort sett opptatte hele gjengen, i tillegg til at jeg er litt skeptisk til å innlede forhold på jobb om det skulle dukke opp noen som er aktuelle 😛 

Er matchmaking dyrt? 

Jeg er bare flørtete som person, jeg er sånn med begge kjønn. Så vet ikke helt hvordan jeg skal bli mer seriøs, jeg er bare sånn helt automatisk 🙈

-TS

Jeg er 42 med unge litt eldre enn din. Jeg er åpen, sosial og kommer lett i kontakt med folk. Men finnes ikke flørtete med mindre målet er å fange en fisk😅

Jeg har jobb og hobby som gjør at jeg stadig møter nye folk, men ingen jeg følte det naturlig å date.

Så for meg funket dating app veldig bra. Der kunne jeg spesifisere hvem jeg er og hva jeg var ute etter. Silte dem ut i chat og etter noen kaffedates og et par litt mer seriøse dates traff jeg kjæresten etter 7 mnd.

Jeg hadde jo aldri vært borti datingapps før etter 15 års forhold, men for min del var det ganske effektiv måte å møte folk på👀

Skrevet
WhisperingWind skrev (6 minutter siden):

Jeg er 42 med unge litt eldre enn din. Jeg er åpen, sosial og kommer lett i kontakt med folk. Men finnes ikke flørtete med mindre målet er å fange en fisk😅

Jeg har jobb og hobby som gjør at jeg stadig møter nye folk, men ingen jeg følte det naturlig å date.

Så for meg funket dating app veldig bra. Der kunne jeg spesifisere hvem jeg er og hva jeg var ute etter. Silte dem ut i chat og etter noen kaffedates og et par litt mer seriøse dates traff jeg kjæresten etter 7 mnd.

Jeg hadde jo aldri vært borti datingapps før etter 15 års forhold, men for min del var det ganske effektiv måte å møte folk på👀

Problemet er at jeg så sjelden får opp menn som er aktuelle? 1 av 9 er utenlandske, og resterende menn er enten 1.60 (jeg er 1.78) og/eller enten 30 år eller 60 år. De særdeles få jeg faktisk matcher med som er innafor aldersmessig og minimum 175 høy sender meg til nød én melding og så slutter de 🙈 Sikkert fordi de finner noen som er finere og mer interessant tenker jeg? Så jeg har liksom ikke hatt mye suksess der. På fire år har jeg møtt fem menn tror jeg? To av dem er gode venner i dag, men ble ikke noe mer. Jeg er ikke kresen heller, bryr meg ingenting om utdanning, vekt, hår, barn, osv. 

Men fint det ordner seg for deg, gir meg et slags håp 😄

-TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette er ikke et godt råd etter min mening. Det er ikke slik at menn "velger" en dame, det er som regel dama som tar første steget på en eller annen måte. Om en mann bare velger seg en dame er sannsynligheten for at det blir noe ut av det svært lav.

Anonymkode: 89b59...9a8

Å ta første steget er ikke i mine øyne å flørte. Det handler om hvordan du tar steget og hva handlingen du gjør er. Det aller beste har jeg sett er å la mennene føle de tar steget selv om man egentlig har gjort en innsats som gjør det mulig for dem å ta det steget. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er matchmaking dyrt? 

-TS

Mitt tips hadde vært å blitt bevisst på hvordan du oppfører deg for en ting er å være hyggelig og åpen, men å være flørtete med alle kan sette deg i dårlig lys. Og jeg tenker sånn, hva får du ut av det? Hva er det du vil oppnå med det?  

Det er gratis å registrere seg hos matchakingselskapene og så er dert forskjellig prisvnivåer - gjerne med utgangspunkt i hva slags person man er ute etter å finne. Hva som er viktig for deg at han innehar av egenskaper. 

Min opplevelse er at mennene hos Venus og Mars er helt annerledes enn mennene hos Matchme. Hva som passer deg best må du neste finne ut av. Men fordelen med  Venus og Mars er at der kan du bli introdusert til mennene helt gratis. Hos Matchme må du betale for å treffe mennene de har. Det er også kommet ett nytt selskap som jeg tror heter Datingportalen, har ikke testet de ut enda. 

Skrevet

Litt eldre enn deg (mot slutten av 40-årene) og har gitt opp datingappene. Det er ikke lett å møte single menn i 40 årene på andre måter dessverre. Man må ha innmari flaks rett og slett. Et tips til deg siden du har barn er å engasjere deg i en fritidsaktivitet for barnet, det kan gi deg mulighet til å bli kjent med en god del nye mennesker i alle fall. I tillegg til å finne egne fritidsaktiviteter, og da fortrinnsvis noe menn driver med også. Jeg har datet en jeg ble kjent med på trening, og har møtt andre single menn via aktiviteter (men gjerne litt feil alder). Har også blitt kjent med flere flotte menn jeg veldig gjerne skulle ønske var single...😅 Men én dag klaffer det kanskje.

• Liker 1
Skrevet
Engel skrev (1 time siden):

Litt eldre enn deg (mot slutten av 40-årene) og har gitt opp datingappene. Det er ikke lett å møte single menn i 40 årene på andre måter dessverre. Man må ha innmari flaks rett og slett. Et tips til deg siden du har barn er å engasjere deg i en fritidsaktivitet for barnet, det kan gi deg mulighet til å bli kjent med en god del nye mennesker i alle fall. I tillegg til å finne egne fritidsaktiviteter, og da fortrinnsvis noe menn driver med også. Jeg har datet en jeg ble kjent med på trening, og har møtt andre single menn via aktiviteter (men gjerne litt feil alder). Har også blitt kjent med flere flotte menn jeg veldig gjerne skulle ønske var single...😅 Men én dag klaffer det kanskje.

Det er det jeg mistenker ja, at det omtrent ikke er mulig 🙈 

Har ikke møtt én egnet mann utenom apper på fire år, så med dette tempoet er det bare å gi opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...