Gå til innhold

How To Get Away With Murder

MarianneE

Anbefalte innlegg

Har kommet til S1E7 og jeg strever med å forstå serien. Har googlet og lest via Wikipedia men forstår liksom ikke allikevel. Opererer gruppa som etterforskning?  Synes serien fremstår rotete og Synes det er vanskelig å tanken bak. 

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Serien er litt rotete i starten, men alt gir mening etter hvert som du som "seer" får mer og mer informasjon :)

5 hours ago, MarianneE said:

Opererer gruppa som etterforskning? 

Hva mener du med ordet "etterforskning"?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (37 minutter siden):

Serien er litt rotete i starten, men alt gir mening etter hvert som du som "seer" får mer og mer informasjon :)

Hva mener du med ordet "etterforskning"?

Det kommer jo saker gruppa holder på med, og jeg har fått inntrykk av at gruppen med Annalis sine elever "etterforsker" enkelte av sakene? Og rotete ja, tidslinjen hopper jo fra A til C til F til B til A osv.. Og det er to parallelle historier? Jeg får fortsette å se tror jeg.

Jeg er forresten ikke spesielt prippen, men hei så mye sex! Ihvertfall to runder pr episode jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne serien og er en sånn type som jeg har sett flere ganger. Ja den kan kanskje være litt rotete slik det er med de fleste serier som driver med "tidshopping" i handling men jeg syntes selv ikke det var så vanskelig å skjønne hvortid de forskjellige scenarioer var fra og oppbyggingen. Mer og mer blir jo avdekket og "tidshoppingen" gir perfekt mening når en som seer får mer informasjon etter hver episode. 

Ja de er jo hennes elever, den innerste sirkelen som hjelper henne med de sakene hun som forsvarer har, sånn sett "etterforsker" de sine klienter og andre og handlingene de er blitt beskylt for, for å kunne vinne rettsaken de står ovenfor i episodene.

Jeg har foresten sett "true blood" og andre serier med mye sex, reagerer knapt og synes ikke det var så heise gale med sex i denne serien sånn egentlig joda litt var det jo. Men jeg synes nesten det er litt godt at den amerikanske "prippenheten" har blitt litt løsere, det var jo lenge slik at selv en brystvorte ble sladdet og vold var langt mer akseptert i filmer enn sex. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (12 minutter siden):

Jeg elsker denne serien og er en sånn type som jeg har sett flere ganger. Ja den kan kanskje være litt rotete slik det er med de fleste serier som driver med "tidshopping" i handling men jeg syntes selv ikke det var så vanskelig å skjønne hvortid de forskjellige scenarioer var fra og oppbyggingen. Mer og mer blir jo avdekket og "tidshoppingen" gir perfekt mening når en som seer får mer informasjon etter hver episode. 

Ja de er jo hennes elever, den innerste sirkelen som hjelper henne med de sakene hun som forsvarer har, sånn sett "etterforsker" de sine klienter og andre og handlingene de er blitt beskylt for, for å kunne vinne rettsaken de står ovenfor i episodene.

Jeg har foresten sett "true blood" og andre serier med mye sex, reagerer knapt og synes ikke det var så heise gale med sex i denne serien sånn egentlig joda litt var det jo. Men jeg synes nesten det er litt godt at den amerikanske "prippenheten" har blitt litt løsere, det var jo lenge slik at selv en brystvorte ble sladdet og vold var langt mer akseptert i filmer enn sex. 

Takk for hjelpende svar! Tidslinja begynner å gi mening nå som 8 (9?) episoder er sett. 

Og ang sex er jeg litt enig med deg, var bare så uforberedt på det, men jeg må jo si at det er veldig positivt at de og viser homofil sex og ikke bare polert, "pen" sex mellom to heterofile hvor undertøyet er på og ikke et hårstrå beveger seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror serien egentlig bare er veldig annerledes enn det jeg trodde den skulle være  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...