AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Skrevet 23. februar 2024 Jeg opplever noe utrolig rart for tiden... Har ei på 1,5 år. Mistet interessen for puppen ved 11 mnd alder og vi har derfor ikke ammet siden. De siste ukene har hun lekt litt med puppen, dvs tatt på den og sagt "pupp, pupp" og når jeg viser den fram så smaker hun en gang før hun ler tullete og løper sin vei. Det virker som om hun skjønner at det er noe med puppen men ikke kan huske helt hva. Vel her om dagen lekte hun igjen, smakte en gang og løp sin vei - og da sverger jeg på min mors grav at jeg kjenner samme strålings-følelse i brystene som jeg gjorde da jeg ammet henne mens hun var baby! Da jeg prøver å klemme så kommer det også melk ut! Dagen etter kommer det melk ut fra begge brystene og nå har jeg gått en uke og hatt melk i brystene igjen. På tross av at jeg ikke har fått en ny baby, og jentungen har ikke ammet på 6 mnd... Jeg er sjokkert! Jeg har ikke hørt eller lest noen sted om at dette er en greie. Er det flere som har lignende historier? Burde jeg dra på et legebesøk?😅 eller er det faktisk normalt? Anonymkode: 5a91c...9b9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #2 Skrevet 23. februar 2024 Jeg ville dobbeltsjekket prolaktinnivået mitt hos legen for sikkerhets skyld. Anonymkode: d90be...ed3 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #3 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville dobbeltsjekket prolaktinnivået mitt hos legen for sikkerhets skyld. Anonymkode: d90be...ed3 Okei. Er det farlig å ha for mye? Anonymkode: 5a91c...9b9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #4 Skrevet 23. februar 2024 Tar du noen medisiner som kan påvirke det? Anonymkode: c7546...ea7
Sinsiew Skrevet 23. februar 2024 #5 Skrevet 23. februar 2024 Minste har ikke ammet på 2 år, og jeg kan fortsatt klemme ut melk. Ikke tenkt på det som unormalt, egentlig.. 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #6 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tar du noen medisiner som kan påvirke det? Anonymkode: c7546...ea7 Nei, jeg gjør ikke det. Sinsiew skrev (7 minutter siden): Minste har ikke ammet på 2 år, og jeg kan fortsatt klemme ut melk. Ikke tenkt på det som unormalt, egentlig.. Okei 😊 Anonymkode: 5a91c...9b9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #8 Skrevet 23. februar 2024 Det er helt normalt, man kan ha melk i mange år etter å ha ammet, og man kan relaktere etter flere tiår. Barnet ditt er fortsatt lite nok til at du med fordel kan gjenoppta ammingen, det er bare positivt for din og barnets helse. 😊 Anonymkode: a0a52...6bc 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #9 Skrevet 23. februar 2024 Jeg hadde en kollega en gang med store barn i barne-og ungdomsskolealder som fikk se et veldig sterkt bilde av en fødende dame - og hun opplevde det samme som deg. (Nå skal det sies at hun kjente denne kvinnens sterke historie gjennom jobben, så det lå litt mer i det enn bare et bilde av en random kvinne.) Det er utrolig hvordan noen kvinnekropper er programmert til å fø opp barn! Anonymkode: e49b6...358 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #10 Skrevet 23. februar 2024 Jeg har tenåringer og kan fortsatt klemme ut en dråpe... Anonymkode: 9a247...604 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #11 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gravid? Anonymkode: 85c48...d29 Ville sjekket dette veldig lett ig utelukke før jeg hadde gått i gang med all slags utredninger. Anonymkode: 386a8...d75
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #12 Skrevet 23. februar 2024 Kan du ikke bare fortsette amme henne ? Før i tiden ammet de barna sine til 2-3 års alder Anonymkode: a2fe5...004 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #13 Skrevet 26. februar 2024 Jeg kjenner til ei som jobbet i barnehage og hun fikk den strålefølelsen i puppene når barna gråt i flere år etter at hun hadde sluttet å amme😅 Anonymkode: d8f38...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #14 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner til ei som jobbet i barnehage og hun fikk den strålefølelsen i puppene når barna gråt i flere år etter at hun hadde sluttet å amme😅 Anonymkode: d8f38...6c0 Fascinerende! Anonymkode: 5a91c...9b9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 8.29): Jeg opplever noe utrolig rart for tiden... Har ei på 1,5 år. Mistet interessen for puppen ved 11 mnd alder og vi har derfor ikke ammet siden. De siste ukene har hun lekt litt med puppen, dvs tatt på den og sagt "pupp, pupp" og når jeg viser den fram så smaker hun en gang før hun ler tullete og løper sin vei. Det virker som om hun skjønner at det er noe med puppen men ikke kan huske helt hva. Vel her om dagen lekte hun igjen, smakte en gang og løp sin vei - og da sverger jeg på min mors grav at jeg kjenner samme strålings-følelse i brystene som jeg gjorde da jeg ammet henne mens hun var baby! Da jeg prøver å klemme så kommer det også melk ut! Dagen etter kommer det melk ut fra begge brystene og nå har jeg gått en uke og hatt melk i brystene igjen. På tross av at jeg ikke har fått en ny baby, og jentungen har ikke ammet på 6 mnd... Jeg er sjokkert! Jeg har ikke hørt eller lest noen sted om at dette er en greie. Er det flere som har lignende historier? Burde jeg dra på et legebesøk?😅 eller er det faktisk normalt? Anonymkode: 5a91c...9b9 Det er faktisk ikke så uvanlig som man skulle tro. Jeg hadde dette i mange år etter fødsel. Og dette kunne også skje når min bedre halvdel kjente og smakte på frontpartiet 🙈 Anonymkode: f8db2...87d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er faktisk ikke så uvanlig som man skulle tro. Jeg hadde dette i mange år etter fødsel. Og dette kunne også skje når min bedre halvdel kjente og smakte på frontpartiet 🙈 Anonymkode: f8db2...87d Heldiggris! han ja😉 Anonymkode: 246e6...2f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå