AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Skrevet 23. februar 2024 Jeg har ei skilt vennine (var gift i 20 år) og jeg har vært gift i snart 24 år når vi gikk på videregående så snakket vi om vi menn og da sa hun, "en fremmed mann som ikke tør og sjekke meg opp det er irriterende vil han date meg, så får han komme bort og rekke ut hånden for det og være keen på noen, og feige ut det er teit menn skal ikke nøle med sånt da tyder det på dårlig selvtillit, hvordan skal det gå den dagen menn ikke tør og sjekke opp kvinner? Feige menn er det værste jeg vet" og jeg leste at det har aldri vært så mange single og så mange one night stands som i dagens samfunn, jeg tror at det er pga mange unge menn og kvinner frykter og bo sammen, fordi at dem ikke har lyst til og se hverandre 24/7 det virker jo sånn, etter dating apper/sider kom så er dagens unge mer opptatt av og "bange" her og der... Anonymkode: bc75e...458 2
Pålet Skrevet 23. februar 2024 #3 Skrevet 23. februar 2024 Vi lever i ett samfunn hvor fasade er viktig og hvor vi dømmer mennesker med utgangspunkt i hva de har kontra hvem de er. Dette er ikke et Norsk problem, det er et verdensproblem. Datingappene bidrar til dette ved å la oss sitte å leke konger og dronninger og velge hvem som skal være populære og ikke via utseende og en profil som er skapt for oppmerksomhet. Hvis ikke vi selv tar ansvar og slutter å dømme mennesker på den måten vi gjør, og tar hode opp fra mobilen og snakker med folk får vi et stort problem. Hver og en av oss har det ansvaret og må ta det ansvaret. Logge oss av appene som ødelegger oss og begynne å snakke med folk i virkeligheten. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #4 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har ei skilt vennine (var gift i 20 år) og jeg har vært gift i snart 24 år når vi gikk på videregående så snakket vi om vi menn og da sa hun, "en fremmed mann som ikke tør og sjekke meg opp det er irriterende vil han date meg, så får han komme bort og rekke ut hånden for det og være keen på noen, og feige ut det er teit menn skal ikke nøle med sånt da tyder det på dårlig selvtillit, hvordan skal det gå den dagen menn ikke tør og sjekke opp kvinner? Feige menn er det værste jeg vet" og jeg leste at det har aldri vært så mange single og så mange one night stands som i dagens samfunn, jeg tror at det er pga mange unge menn og kvinner frykter og bo sammen, fordi at dem ikke har lyst til og se hverandre 24/7 det virker jo sånn, etter dating apper/sider kom så er dagens unge mer opptatt av og "bange" her og der... Anonymkode: bc75e...458 Folk er egoistiske. Derfra kommer alle særboerskap, åpne forhold, "alenetid" og så videre. Anonymkode: 7309c...d03 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #5 Skrevet 23. februar 2024 Og så? Hvis folk vil være single skal de få lov til det. Jeg ser ingenting automatisk negativt i dét. Anonymkode: 5b77a...28b
Pålet Skrevet 23. februar 2024 #6 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Folk er egoistiske. Derfra kommer alle særboerskap, åpne forhold, "alenetid" og så videre. Anonymkode: 7309c...d03 Det i seg selv er ikke negativt. Jeg synes det er flott at man i dag kan få ha den type relasjon man ønsker seg
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #7 Skrevet 23. februar 2024 Dette blir jo to helt forskjellige problemstillinger... Hun klaget på at menn ikke turte sjekke henne opp, du klager på at mange har ons, men ikke tørr flytte sammen... Hvis man ser på de to situasjonene du beskriver, så har man altså blitt tøffere, og nå tørr man sjekke opp folk og man tørr ha ONS, man bare avventer flytte sammen... Jeg er 37, og jeg avventer både definering av kjæresteforhold, og samboerskap, nettopp fordi jeg tidligere har gjort den feilen med å ikke vente lenge nok... Nå ønsker jeg bli skikkelig godt kjent med mannen først, det vil si, bli kjent over tid, og oppleve hverandre i flere ulike situasjoner, før man definerer noe. Anonymkode: 0dadf...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #8 Skrevet 23. februar 2024 Kaller det generasjon sosiale medier.. Det gjelder ikke bare unge folk men folk langt oppi årene. Folk har glemt hvordan det er å sosialisere på et normalt vis uten snap, insta, watts app, facebook osv. Det er et hjernedødt samfunn der man tror datingapper og fluktige forhold er veien til lykke. Dette er jo et problem i hele vesten men enda værre i land der man har for mye penger. Man glemmer hva livet egentlig handler om. Det værste som kunne skjedd verden var at sosiale medier kom. Det burde dog kalles usosiale medier fordi det er jo bare overfladisk tull og ikke noe konstruktivt som kommer ut av å sitte på disse appene. Anonymkode: 47791...9be
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #9 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kaller det generasjon sosiale medier.. Det gjelder ikke bare unge folk men folk langt oppi årene. Folk har glemt hvordan det er å sosialisere på et normalt vis uten snap, insta, watts app, facebook osv. Det er et hjernedødt samfunn der man tror datingapper og fluktige forhold er veien til lykke. Dette er jo et problem i hele vesten men enda værre i land der man har for mye penger. Man glemmer hva livet egentlig handler om. Det værste som kunne skjedd verden var at sosiale medier kom. Det burde dog kalles usosiale medier fordi det er jo bare overfladisk tull og ikke noe konstruktivt som kommer ut av å sitte på disse appene. Anonymkode: 47791...9be "Folk" har ikke glemt det. Mindre intelligente mennesker har glemt det. Mange smarte og kultiverte mennesker omgås på naturlig måte, går på teater, har prosjekter sammen og lever livet utenom appene. Datingapper var en velsignelse for meg, som ble alene med to små barn uten avlastning. Jeg hadde null naturlige arenaer å møte menn på. For meg resulterte søk på Tinder i et langvarig, solid forhold. Anonymkode: 7309c...d03
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #10 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): "Folk" har ikke glemt det. Mindre intelligente mennesker har glemt det. Mange smarte og kultiverte mennesker omgås på naturlig måte, går på teater, har prosjekter sammen og lever livet utenom appene. Datingapper var en velsignelse for meg, som ble alene med to små barn uten avlastning. Jeg hadde null naturlige arenaer å møte menn på. For meg resulterte søk på Tinder i et langvarig, solid forhold. Anonymkode: 7309c...d03 Intelligente personer driter seg jo ut i media hele tiden. Se bare på Elon Musk, Donald Trump, Putin, Kanye West, Andrew Tate, Piers Morgan osv osv. De fleste lever mere på tastaturet enn å leve i den virkelige verden selv om noen klarer å leve høvelig normalt. Men å si at det ikke er et problem i dag er en sterk underdrivelse.. Anonymkode: 47791...9be 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #11 Skrevet 23. februar 2024 7 hours ago, Pålet said: Vi lever i ett samfunn hvor fasade er viktig og hvor vi dømmer mennesker med utgangspunkt i hva de har kontra hvem de er. Dette er ikke et Norsk problem, det er et verdensproblem. Datingappene bidrar til dette ved å la oss sitte å leke konger og dronninger og velge hvem som skal være populære og ikke via utseende og en profil som er skapt for oppmerksomhet. Hvis ikke vi selv tar ansvar og slutter å dømme mennesker på den måten vi gjør, og tar hode opp fra mobilen og snakker med folk får vi et stort problem. Hver og en av oss har det ansvaret og må ta det ansvaret. Logge oss av appene som ødelegger oss og begynne å snakke med folk i virkeligheten. Dette er svaret du søker TS. Tråden er over. Anonymkode: d88dc...970
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå