AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1 Skrevet 23. februar 2024 Jeg holder på med å sende inn separasjon, jeg gjorde det for 1 uke siden men forstår ingenting av disse greiene med "medsvar" ting tang. Han bor der og godter seg oppe i huset VÅRT, mens jeg må bo vekke siden han har vært voldelig.. kan han virkelig bo der hele tiden under seperasjonen fordi jeg fysisk ikke kan bo der??? Jeg føler det er så ondt at han har tilgang på alt av ting og kan selge alt hvis han ønsker, og jeg aner ikke siden jeg er der ikke mer. Jeg føler han er ren narsissist og det vises mer og mer hvor ond han er, kan ikke tro at han ikke ser det selv. Anonymkode: 58a40...a96 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #2 Skrevet 23. februar 2024 Skaff deg advokat. Send krav om husleie. Du har rett på husleie fra ham for din del av huset, og du kan ikke kreve det med tilbakevirkende kraft. Anonymkode: 6276b...38e 13 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #3 Skrevet 23. februar 2024 Jeg vet det ikke er "innafor", men har du noen sterke menn du kan ta med deg så du kommer deg inn og får hentet ut dine personlige ting? Om dere eier huset sammen kan han bo der, men du kan kreve husleie som AB over sier. Godt tips med advokat, eventuelt JURK (Juridisk rådgivning for kvinner). Anonymkode: 7f131...cb7 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #4 Skrevet 23. februar 2024 Advokat ka være lurt. Da går all kommunikasjon via advokaten , samt de vet også hvilke rettigheter du har og hvilke rekkefølge du skal gjøre ting i. Greit at han ikke har direkte kontakt med deg Anonymkode: c9a99...d66 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #5 Skrevet 23. februar 2024 Skaff deg en dyktig eiendomsadvokat! Du kan også be o besøksforbud og voldsalarm! Anonymkode: dd4d2...a85 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #6 Skrevet 23. februar 2024 Er spørsmålet om han har lov å bo i huset sitt / deres? Det har han selvfølgelig. Anonymkode: e03f3...531 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #7 Skrevet 23. februar 2024 Hvem som bor i huset hvis dere eier det sammen har ingenting med separasjon å gjøre. Om du ønsker salg så må du kreve tvangsoppløsning av sameie om han ikke går med på salg. Anonymkode: 2dea8...04e 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #8 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er spørsmålet om han har lov å bo i huset sitt / deres? Det har han selvfølgelig. Anonymkode: e03f3...531 Mtp han har spurt meg om penger til huset, fikk svar av advokat at han må enten 1. stå ansvarlig økonomisk for alt selv 2. Betale meg leie for halvparten av mitt hus eller 3. Flytte ut og begge må betale på huset Anonymkode: 58a40...a96
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #9 Skrevet 24. februar 2024 Du bør ha beviser for volden, og anmelde han for dette. Har du bilder av sår/blåkuler eller vitner? Skjer det igjen drar du rett på legevakta for bevis, og så til politiet for anmeldelse. Anonymkode: 3be60...372 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå