AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #21 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har null peiling på hva du prater om. Anonymkode: 70dd1...6d6 Vel, jeg er forsker selv, men du er åpenbart ikke. Anonymkode: 70e1e...7ef
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #23 Skrevet 23. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, jeg er forsker selv, men du er åpenbart ikke. Anonymkode: 70e1e...7ef Dummeste jeg har hørt. 😂 Anonymkode: 70dd1...6d6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #24 Skrevet 23. februar 2024 Har ikke folk fått med seg at menn og kvinner er like ille her? Nesten all forskning på dette viser det Anonymkode: 7f516...4f4
Trolltunge Skrevet 23. februar 2024 #25 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Joda, det er ok om man bare slutter å fokusere på det. Ingen er tjent med dette. Men selvsagt messer du og dine videre på det Anonymkode: d79c0...6da Hvem er jeg og mine? Jeg lever selv i et forhold som ikke er monogamt, men det er selvfølgelig full åpenhet og likevel helt klare regler rundt hva som er ok og ikke. Det er absolutt feigt og uærlig å inngå et forhold med avtale om å være monogame, uten intensjoner om det, men med intensjoner om løgn og bedrag. Løgn, bedrag og feighet vil aldri bli akseptert. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #26 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dummeste jeg har hørt. 😂 Anonymkode: 70dd1...6d6 Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du gjør her når du har så lite å bidra med. Anonymkode: 70e1e...7ef
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #27 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror også det er ca 50/50. Men kvinner har en tendens det Å ROPE ENDA HØYERE ENN MENN!! Så da får man ofte inntrykk av at menn er så mye mere utro når sannheten er noe helt annen.. Anonymkode: aff68...d9d Poenget er vel at adferdsmønstre viser hvordan kvinner og menn resonnerer sitt utroskap, på samme måte som hvordan de resonnerer brudd. Det forskningen viser, er at menn er mer utro i 50-årene. Samtidig viser statistikk at alle menn i alle aldre vil ha yngst mulig partner. Jeg har sett to slike tilfeller, der menn rundt 50 skaffet seg elskerinne og så forlot kona for elskerinna. I begge tilfellene har paret vært sammen siden tenårene, har flere barn sammen, virksomhet sammen, der kona holder seg svært godt (slank, sporty, kler seg pent, unngår "kjerringsveis" og så videre). Begge mennene kom slukøret tilbake til kona når "gresset på den andre siden" resulterte i akkurat den samme krangelen om fordelingen av husarbeidet, men nå med dårligere økonomi og mindre samvær med barna. Den nye, unge kjæresten var spennende da de lå sammen i skjul og kun viste seg til hverandre fra sin beste side. Menn er altså ofte utro i gode forhold fordi de rett og slett ønsker å dyppe dingsen i ei annen dame for variasjon, eller mener at kvinner alltid skal være unge. Kvinner er mer utro tidligere i livet, og oftere fordi forholdet er dårlig. Ingen av delene er noe å skryte av. I begge tilfellene burde personen forlate partner FØR han eller hun hadde sex med en annen. Men for kvinner kommer nok utroskapen som større sjokk i mange tilfeller, siden mannen hadde gitt uttrykk for at han var fornøyd med forholdet, mange har også masse sex med kona samtidig som de har elskerinne. Hos mange kvinner har forholdet blitt gradvis dårligere, sex stadig sjeldnere før de har sex med en annen, altså kommer det ikke som et like stort sjokk. Det samme gjelder ved brudd - mange kvinner går FRA noen, mens menn går TIL noen. Det forklarer også en del hvorfor det oftest er kvinnen som tar initiativet til brudd - fordi hun går FRA en mann, uansett om noen andre venter på henne på andre siden. Mange menn ønsker ikke å være alene, og må være sikre på at ei annen dame er interessert i ham, før han går - TIL noen. Anonymkode: 6a63d...59c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #28 Skrevet 23. februar 2024 Trolltunge skrev (6 minutter siden): Hvem er jeg og mine? Jeg lever selv i et forhold som ikke er monogamt, men det er selvfølgelig full åpenhet og likevel helt klare regler rundt hva som er ok og ikke. Det er absolutt feigt og uærlig å inngå et forhold med avtale om å være monogame, uten intensjoner om det, men med intensjoner om løgn og bedrag. Løgn, bedrag og feighet vil aldri bli akseptert. Nettopp. Mange av dem som forfekter denne anonymes syn, har glemt at utro kan man også være i et åpent forhold. Det handler som du sier om løgn og bedrag. Anonymkode: 6a63d...59c 2 1
Virrevirrevapp Skrevet 23. februar 2024 #29 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ikke om det viskes ut, som det bør gjøre. Anonymkode: d79c0...6da Du ønsker helst et samfunn hvor folk ikke forteller sannheten?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #30 Skrevet 23. februar 2024 Det som er blitt glemt å nevne i disse to trådene er at kvinner og menn er ofte utro på forskjellig grunnlag og takler utroskap forskjellig også. En mann kan i teorien være lykkelig gift og elske dama si, men være utro siden han ikke får dekt sine seksuelle behov. Sannheten er jo ofte at kvinner mister lysten på sin mann over tid og det kan sikkert gjøre at visse type menn frister å være utro, pgr av seksuell frustrasjon Kvinner derimot er oftere utro hvis de føler seg lite hørt og er generelt misfornøyd med forholdet i sin helhet. Og ofte er de mer emosjonelt tilknyttet til mannen de er utro med. Så i teorien hvis en kvinne er utro, så er forholdet egentlig i bunn og grunn over og det like ofte at kvinner allerede har funnet seg en erstatter de ønsker å bli sammen med(altså han de er utro med) Men uansett grunn, mennesker som er utro mangler nok litt sosiale antenner og moral. Ganske feigt og lavmål å oppføre seg slik ovenfor en partner. Skremmende at det er såpass vanlig, sier jo litt om verdiene og hvor egosentriske fleste mennesker innerst inne er. Og også hvor dårlig de er på kommunikasjon, siden ikke klarer å formidle hva de trenger i det forholdet de er i. Så man kan aldri stole 100% på sin partner egentlig. Viktig å være på vakt! Anonymkode: 7160d...492 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #31 Skrevet 23. februar 2024 Sier ikke jeg tror ingen kvinner er utro. Men beviset ditt er ikke så godt, fordi hvem sier de kvinnene som svarte ikke var i åpent forhold akkurat som deg? Du er jo gift eller i forhold du også, men er du utro? Anonymkode: c1e57...50d
Trolltunge Skrevet 23. februar 2024 #32 Skrevet 23. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nettopp. Mange av dem som forfekter denne anonymes syn, har glemt at utro kan man også være i et åpent forhold. Det handler som du sier om løgn og bedrag. Anonymkode: 6a63d...59c Absolutt! Skjønner meg heller ikke på mennesker som ikke har til intensjoner å være monogam, og ikke engang anser det som naturlig å være monogam, men likevel inngår forhold med avtale om å være monogame. Det er jo absolutt ikke slik at det ikke finnes alternativer til å være en slik feig bedrager. Man kan leve akkurat slik man ønsker, med ærlighet og åpenhet. Kanskje måtte tilpasse seg noe riktig nok, så kompromisser og reglene er ok for begge, men å inngå forhold med intensjoner om å lyve og bedra er galt, og dessuten unødvendig. Både som mann og som kvinne kan man finne partner som har samme holdninger, eller i det minste like nok, OM man er ærlig om slikt. Det fordrer selvfølgelig å finne en partner med tilsvarende syn på slikt, men det kan man også bare finne ved å være åpen og ærlig. Det å finne en partner man faktisk passer sammen med er det normale vi alle må vektlegge når vi leter etter partner. Har man ingen intensjoner om å være monogam, og til og med anser det som så unaturlig at man håper på at utroskap normaliseres, så bør man innse at slikt ikke skjer, men finne seg en partner som tenker likt nok til at man kan fungere i sitt forhold uten løgn og bedrag. Løgn og bedrag har ingenting i et godt forhold å gjøre, og nei det vil aldri bli akseptert og ok. Endret 23. februar 2024 av Trolltunge 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #33 Skrevet 23. februar 2024 Er jo nok å se til div chattesider. Der er det ofte 50/50 med gift dame/gift mann brukere. Anonymkode: aff68...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #34 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Menn er altså ofte utro i gode forhold fordi de rett og slett ønsker å dyppe dingsen i ei annen dame for variasjon, eller mener at kvinner alltid skal være unge. Kvinner er mer utro tidligere i livet, og oftere fordi forholdet er dårlig. Anonymkode: 6a63d...59c Hvis man kan «gradere» utroskap så synes jeg absolutt at det er verst når man «bare søker spenning» eller «ikke synes partneren er så attraktiv lengre». Enten man er mann eller kvinne. Det jeg _tror_ er at kvinner ofte er utro fordi de er ufornøyd hjemme. Fordi de opplever at partneren ikke «ser» dem, ikke bidrar med sin skjerv opp mot barna, husvask og lignende. Så er utroskap kanskje litt som trøstespising. Eller trøstedrikking. «Jeg har det dårlig så jeg fortjener dette». Gjerne som ledd i prosessen med å distansere seg fra partner og gjøre det slutt. Det passer bra at man gjør dette rundt 35 når presset med barn for mange er på topp. Jeg _tror_ at mange menn på 55 er utro fordi de da har en kone som er ferdig med sex. De har kanskje sett for seg at når ungene endelig er store/ute av heimen så skal man tilbake til et varmt kjæresteliv, og så blir de skuffet når kona sier at «nei, det skal vi ikke». Noen av disse kan nok tenke seg å ha en langvarig affære hvor kona og huset og store barn fungerer som før, men de har en annen som de har følelser og/eller sex med. Det er forskjeller mellom menn og kvinner. En av dem er at det er (mye) lettere for kvinner å finne en pulevenn. Men for en mann så kan utroskap være en måte å gå fra kone til kjæreste. For kvinner så tror jeg at det er lettere å finne en mann etter at man har dumpet eksen? Anonymkode: f5cd4...252
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #35 Skrevet 23. februar 2024 Macro skrev (5 timer siden): Jeg er så dritlei disse motsvar-trådene 1. Skriv en tråd om hvor håpløse menn er. Hvis noen ymter frampå om at kvinner kan være like håpløse, så kjeft dem huden full «dette er off topic, lag din egen tråd». 2. Når de lager sin egen tråd hvor kjønnene er byttet ut, så kritiser dette også «jeg er så drittlei disse motsvar trådene 3. Konklusjon: menn kan bare holde kjeft med mindre de har tenkt å jatte med damer Anonymkode: f5cd4...252 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #36 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis man kan «gradere» utroskap så synes jeg absolutt at det er verst når man «bare søker spenning» eller «ikke synes partneren er så attraktiv lengre». Enten man er mann eller kvinne. Det jeg _tror_ er at kvinner ofte er utro fordi de er ufornøyd hjemme. Fordi de opplever at partneren ikke «ser» dem, ikke bidrar med sin skjerv opp mot barna, husvask og lignende. Så er utroskap kanskje litt som trøstespising. Eller trøstedrikking. «Jeg har det dårlig så jeg fortjener dette». Gjerne som ledd i prosessen med å distansere seg fra partner og gjøre det slutt. Det passer bra at man gjør dette rundt 35 når presset med barn for mange er på topp. Jeg _tror_ at mange menn på 55 er utro fordi de da har en kone som er ferdig med sex. De har kanskje sett for seg at når ungene endelig er store/ute av heimen så skal man tilbake til et varmt kjæresteliv, og så blir de skuffet når kona sier at «nei, det skal vi ikke». Noen av disse kan nok tenke seg å ha en langvarig affære hvor kona og huset og store barn fungerer som før, men de har en annen som de har følelser og/eller sex med. Det er forskjeller mellom menn og kvinner. En av dem er at det er (mye) lettere for kvinner å finne en pulevenn. Men for en mann så kan utroskap være en måte å gå fra kone til kjæreste. For kvinner så tror jeg at det er lettere å finne en mann etter at man har dumpet eksen? Anonymkode: f5cd4...252 Min erfaring er at menn ofte lett finner seg ny dame mens dama ofte blir singel eller sliter med å finne den rette. Jo høyere alder på dama jo vanskeligere blir det. Anonymkode: aff68...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #37 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): 1. Skriv en tråd om hvor håpløse menn er. Hvis noen ymter frampå om at kvinner kan være like håpløse, så kjeft dem huden full «dette er off topic, lag din egen tråd». 2. Når de lager sin egen tråd hvor kjønnene er byttet ut, så kritiser dette også «jeg er så drittlei disse motsvar trådene 3. Konklusjon: menn kan bare holde kjeft med mindre de har tenkt å jatte med damer Anonymkode: f5cd4...252 Å herregud...blir folk her inne aldri lei av å spille offer? Alle de som har problemer med det motsatte kjønn bør logga av å lære seg å kommunisere IRL. Anonymkode: aa935...1d5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #38 Skrevet 23. februar 2024 Kvinner er ikke alltid utro, men har nesten alltid en annen de kan gå direkte til etter et brudd Hvor mange menn har ikke hørt «han er bare en venn» for å så se henne bli sammen med han istedenfor Anonymkode: ee39a...49f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #39 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1. Skriv en tråd om hvor håpløse menn er. Hvis noen ymter frampå om at kvinner kan være like håpløse, så kjeft dem huden full «dette er off topic, lag din egen tråd». 2. Når de lager sin egen tråd hvor kjønnene er byttet ut, så kritiser dette også «jeg er så drittlei disse motsvar trådene 3. Konklusjon: menn kan bare holde kjeft med mindre de har tenkt å jatte med damer Anonymkode: f5cd4...252 Slutt å være så dramatisk. Dette ER jo en motsvar tråd, hele HI er kopiert fra den andre. Derfor er ikke denne tråden engang sann. Anonymkode: 1e3eb...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #40 Skrevet 23. februar 2024 Virrevirrevapp skrev (3 timer siden): Du ønsker helst et samfunn hvor folk ikke forteller sannheten? Mer et samfunn der dette er allment akseptert. Anonymkode: d79c0...6da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå