AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #41 Del Skrevet 24. februar 2024 Bombasi skrev (6 timer siden): Blir fysisk uvell når jeg leser rike mennesker i toppstillinger med mangemillionlønninger skal diktere hva bermen av nordmenn skal gjøre og ikke gjøre, gjerne på bekostning av disse. Det er så taktløst og usmakelig som du får det. Statnett-sjefen har opplagt ikke samme hverdagstrykk på seg som folk ellers, og hun har en egen agenda enn andre. Ironien er vel at hun gjerne har en egen privat strømavtale siden hun er toppsjef, som strømtopper ofte har. Angående strømstøtten så er dette en av de tingene jeg frykter ved å gi Høyre makten. Rødgrønn regjering ga mye høyere strømstøtte enn blåblå regjering, og jeg antar at blåblå regjering nok har en våt drøm om å øke eller fjerne strømstøtten lenge før rødgrønn regjering. Bermen gir vel blaffen uansett😂😂😂 Anonymkode: f7e07...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #42 Del Skrevet 24. februar 2024 Strømstøtten er en vits. Fikk 79 øre i går. Anonymkode: d82e8...c9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 24. februar 2024 #43 Del Skrevet 24. februar 2024 Min strømregning har bare økt fra måned til måned over flere år nå. Jeg hadde ca 1500kr lenge. Nå er det tett på 4000 å stadig stigende. Så noe skjer i hvertfall i negativ retning for min del. Å 4000 er et greit innhogg på lønna mi,som også har et stigende boliglån,billån og andre faste avgifter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 24. februar 2024 #44 Del Skrevet 24. februar 2024 14 minutter siden, Fant80 said: Min strømregning har bare økt fra måned til måned over flere år nå. Jeg hadde ca 1500kr lenge. Nå er det tett på 4000 å stadig stigende. Så noe skjer i hvertfall i negativ retning for min del. Å 4000 er et greit innhogg på lønna mi,som også har et stigende boliglån,billån og andre faste avgifter. Men hva er forbruket? Den summen tilsvarer et forbruk på rundt 3000kWh i N01. Siden det er litt forskjellige priser rundt om i landet er det alltid greit å ta med hvor man bor. Hvilken strømavtale har du? når hadde du sist en januarregning på 1500kr? Strøm har tradisjonelt vært dyrt på vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #45 Del Skrevet 24. februar 2024 18 minutter siden, newman01 said: Men hva er forbruket? Den summen tilsvarer et forbruk på rundt 3000kWh i N01. Siden det er litt forskjellige priser rundt om i landet er det alltid greit å ta med hvor man bor. Hvilken strømavtale har du? når hadde du sist en januarregning på 1500kr? Strøm har tradisjonelt vært dyrt på vinteren Tror du det er stor forskjell på de forskjellige "avtalene". Nei. Men noen få er elendige. Anonymkode: d82e8...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 24. februar 2024 #46 Del Skrevet 24. februar 2024 Fant80 skrev (45 minutter siden): Min strømregning har bare økt fra måned til måned over flere år nå. Jeg hadde ca 1500kr lenge. Nå er det tett på 4000 å stadig stigende. Så noe skjer i hvertfall i negativ retning for min del. Å 4000 er et greit innhogg på lønna mi,som også har et stigende boliglån,billån og andre faste avgifter. Samma her. For at folket skal godta dette så selger dem det inn som strømsikkerhet. Ironisk nok brukes disse utenlandskablene først og fremst for å tømme vår egen strømsikkerhet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #47 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 2.55): Vi har godt helsevesen i norge, så jeg håper hun faller på isen og brekker lårhalsen på begge sider slik at hun får utnyttet det. Anonymkode: c1632...e43 Ja, dritbra helsevesen, er til å grine av. Anonymkode: 279ac...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. februar 2024 #48 Del Skrevet 24. februar 2024 Fant80 skrev (5 timer siden): Tror du at det var poenget? Tror du det? Poenget hennes, og det for veldig mange bedriftsøkonomer, er at LIVET KOSTER! Strøm, hus , mat; alt har en kost, og det er hva hoveddelen av innsatsen din skal gå til å dekke. For politikere, du vet de vi stemmer på i valg, skal : LIVET SKAL VÆRE GRATIS! Det er STATUS som skal koste; det at du er bedre enn andre mennesker. Dama er ansatt for å sikre verdiskapningen av Statkraft, og uansett hvor kritisk jeg er til jobben hun har gjort, er jeg 100% enig i at hun har fortjent lønnen sin… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 24. februar 2024 #49 Del Skrevet 24. februar 2024 Folk flest forstår ikke at alt henger sammen, om vi subsidierer strømmen, må Norges bank heve renten mer. Dersom vi ikke gjør det vil de manglende tiltakene mot inflasjon redusere investeringsviljen for utlendinger i norske aksjer og obligasjoner, dermed vil også kronen svekkes og prisene stiger mer. Subsidier av strøm er en av hovedgrunnene til at inflasjonen i Norge er høyere enn i våre naboland selv om rentene er ganske like. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iheia Skrevet 24. februar 2024 #50 Del Skrevet 24. februar 2024 (endret) Og hvorfor er det høye strømpriser? Argumentasjonen din henger ikke på greip. Vi hadde ikke trengt strømstøtte om strømmen ikke er lagt ut i det europeiske markedet til høystbydende. Det har gitt oss rekordhøye priser i retur. Det er nettopp politikernes valg som har ført til den høye inflasjonen vi har. At de i neste omgang må gi strømstøtte for at husholdninger og bedrifter ikke skal gå konkurs er et valg de måtte ta. Men legg ikke skylden på at det er vi forbrukere som må ha strømstøtten for at vi har fått høy inflasjon. Endret 24. februar 2024 av iheia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 24. februar 2024 #51 Del Skrevet 24. februar 2024 Vi er blitt en del av det europeiske kraftmarkedet, enten man liker det eller ikke. Som all annen politikk er det en omfordeling, denne gang fra folket, til staten, så du kan se på det som en skatt. I tillegg gir det fortjeneste gjennom eksport, trygghet ved import, og et homogent kraftmarked i Europa slik at alternative strømkilden vil kunne bære lønnsomme også i Norge slik det ikke var før. Rent teoretisk er det også bedre for Europa at de kan smelte bauxitten sin nærmere der den blir produsert enn å skipe den til Norge for deretter å foredle den til aluminium bare som et eksempel. Vi kan tjene direkte på vår billige kraft, snarere enn indirekte slik vi gjorde før. Dessverre valgte Russland å invadere Ukraina, noe som sendte energiprisene til himmels og vi fikk statlige subsidier for å unngå prissjokk. Når prisene nå er normalisert kan disse fases ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 24. februar 2024 #52 Del Skrevet 24. februar 2024 Norge er et så sykt dyrt land å leve i og med ikke spesielt høye lønninger Den strømstøtten bør ikke kuttes! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #53 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 2.48): Selvfølgelig vil hun det. Mye vil ha mer. Endelig får regjeringen sett norske folk i gule vester, demonstrere og gjøre det som må til for at vi skal bli hørt. Anonymkode: cb889...395 Hun får jo om noe mindre av at den fjernes, ved at forbruket antakelig synker… Og hun har jo helt rett.. Anonymkode: ba70c...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 24. februar 2024 #54 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 7.13): Europeere generelt bor ikke i kalde land og varmer ikke opp husene sine med strøm. Anonymkode: 30a53...be0 Tja det er en litt forenkling av saken, i områder og tider trengs og oppvarming av boliger. Selv om det ikke gjelder hele Europa. Men nedover i Europa bruker de mye strøm til en annen ting vi har lite forbruk av her i Norge og det er aircondition. Dette brukes det mye strøm til sørover i Europa. Mange steder muligens like mye om ikke mer enn vi bruker til oppvarming i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 24. februar 2024 #55 Del Skrevet 24. februar 2024 Helgekarjol skrev (På 23.2.2024 den 2.42): Vi har ekstremt god råd i Norge, og har råd til å ta inn over oss hva energi faktisk koster, sier hun. Danskene, svenskene og europeere generelt, betaler mye mer for strømmen enn vi nordmenn. Lett for henne å si som tjener 6 millioner i året. Hvor lenge før strømstøtten blir fjernet tror du? https://www.nettavisen.no/okonomi/statnett-sjefen-gir-klar-beskjed-om-norske-strompriser/s/5-95-1657318 Og jeg vil gjerne fjerne minst 5 millioner av hennes lønn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 24. februar 2024 #56 Del Skrevet 24. februar 2024 Bokormsen skrev (3 timer siden): Folk flest forstår ikke at alt henger sammen, om vi subsidierer strømmen, må Norges bank heve renten mer. Dersom vi ikke gjør det vil de manglende tiltakene mot inflasjon redusere investeringsviljen for utlendinger i norske aksjer og obligasjoner, dermed vil også kronen svekkes og prisene stiger mer. Subsidier av strøm er en av hovedgrunnene til at inflasjonen i Norge er høyere enn i våre naboland selv om rentene er ganske like. Må de? Strømstøtten er en av grunnene til at inflasjonen ikke har vært høyere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 24. februar 2024 #57 Del Skrevet 24. februar 2024 Denne er bra https://www.abcnyheter.no/stemmer/2024/02/23/195984608/nar-en-dame-som-tjener-5-7-millioner-kroner-i-aret-skal-fortelle-hvordan-vanlige-folk-har-det 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 25. februar 2024 #58 Del Skrevet 25. februar 2024 Topsi skrev (8 timer siden): Må de? Strømstøtten er en av grunnene til at inflasjonen ikke har vært høyere Strømstøtte gjør oss «rikere», med mer penger øker etterspørsel etter varer, dermed må rentene ytterligere opp. Samme med høyt lønnsoppgjør, da må også renten opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 25. februar 2024 #59 Del Skrevet 25. februar 2024 (endret) Bokormsen skrev (1 time siden): Strømstøtte gjør oss «rikere», med mer penger øker etterspørsel etter varer, dermed må rentene ytterligere opp. Samme med høyt lønnsoppgjør, da må også renten opp. Den gjør oss ikke "rikere". De fleste betaler mye mer for strøm nå enn de gjorde noen år tilbake, selv med strømstøtte. Det er forskjell på naturlig lønn/prisutvikling, og det å plutselig få en gedigen ekstraregning hver måned Endret 25. februar 2024 av ltfutt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 25. februar 2024 #60 Del Skrevet 25. februar 2024 Bokormsen skrev (1 time siden): Strømstøtte gjør oss «rikere», med mer penger øker etterspørsel etter varer, dermed må rentene ytterligere opp. Samme med høyt lønnsoppgjør, da må også renten opp. Merkelig det der, hvordan økte lønninger og penger til folk flest må øke renta, selv når reallønnen går med. Mens enorme summer til bedrifter, bonuser til ledere og staten via enorme strømpriser ikke gjør det Nesten så en kan spekulere i om det er en bevisst politikk i å holde vanlige folk nede 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå