Gå til innhold

Jeg føler meg stygg, menn mener jeg er pen. Hvordan takle det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke jeg er pen, min samboer gjennom 15 år fortalte meg stadig hvor stygg jeg var, jeg hadde stygge tenner, stort hode, var feit, kunne ikke noe. Har datet noen menn som mener jeg er lita å spinkel, di påstår jeg er pen men kan ikke helt tro på det. Dating er vanskelig da det føles alle bare vil ha sex

Anonymkode: afa0a...8bd

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du er schtøgg? Vanskelig og gi si uten bilde.

Anonymkode: a5ae2...514

• Liker 1
Skrevet

Ting tar tid. Eksen din har virkelig såret deg. Det er neppe sant det han sa. Du vet vel selv omtrent hvordan du er i størrelsen når du ser andre damer? 

Uansett hvor pen du er, finnes de nok de som liker deg som type. Og det er deres mening som er viktig.

Anonymkode: 725c2...757

• Nyttig 2
Skrevet

Altså, vi menn (er mann ja) sier hva som helst for å komme i buksene på deg. Hvorfor skjønner dere ikke det ? Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har sjarmert i seng med ord som "du har så fine øyne/smil/hender/etc", du er "så fin/spesielt/herlig/deilig/best/etcetc". Sikter man seg så inn på hun som kanskje ikke får så mye oppmerksomhet i gjengen så er man sikret mus om man selv ser OK ut (jeg gjør det).

Altså vi sier H V A    S O M   H E L S T !

Hvorfor ? Jo, fordi at for oss er det en jævla kamp å få seg noe, men for dere (schtøgge som pene) er det bare å skræve så kommer pikkene logrende ....

Anonymkode: a9387...db0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du er pen, TS. Og jeg kjenner meg igjen i deg. Det å se seg selv gjennom andres øyne er vanskelig. Jeg sliter også med å tro på andre, når jeg får komplimenter. Jeg har ingen råd til deg, annet enn at du må forsøke å stole på det du blir fortalt. 

• Hjerte 2
Skrevet

Men har det noe å si? Stygg eller pen kommer jo an på øyet som der. Jeg ville startet med å heller elske meg selv enn å vente på den rette bekreftelsen fra menn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Altså, vi menn (er mann ja) sier hva som helst for å komme i buksene på deg. Hvorfor skjønner dere ikke det ? Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har sjarmert i seng med ord som "du har så fine øyne/smil/hender/etc", du er "så fin/spesielt/herlig/deilig/best/etcetc". Sikter man seg så inn på hun som kanskje ikke får så mye oppmerksomhet i gjengen så er man sikret mus om man selv ser OK ut (jeg gjør det).

Hvorfor ? Jo, fordi at for oss er det en jævla kamp å få seg noe, men for dere (schtøgge som pene) er det bare å skræve så kommer pikkene logrende ....

Og du mener at med sånne utsagn så blir kampen om å få seg noe enklere for deg og dine like?

Ikke si alt du tenker du........

Anonymkode: 2e40c...58d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du mener at med sånne utsagn så blir kampen om å få seg noe enklere for deg og dine like?

Ikke si alt du tenker du........

Anonymkode: 2e40c...58d

Det er ikke snakk om å gjøre noe enklere. Jeg får meg det jeg vil, har jeg alltid gjort. Jeg prøver å gi jenta en heads-up om at guttene noen ganger taler med kløvet tunge ;) . Skjønnhet er utvilsomt i øyet som ser, men det er jo greit å ha et litt edruelig forhold til hva som blir sagt, right ?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror ikke jeg er pen, min samboer gjennom 15 år fortalte meg stadig hvor stygg jeg var, jeg hadde stygge tenner, stort hode, var feit, kunne ikke noe. Har datet noen menn som mener jeg er lita å spinkel, di påstår jeg er pen men kan ikke helt tro på det. Dating er vanskelig da det føles alle bare vil ha sex

Anonymkode: afa0a...8bd

Sil ut de som bare vil ha sex. Vil de ha sex, så kutter du dem ut. Da forsvinner gjerne 80- 90 %, men det spiller jo ingen rolle. 

De som vil bli kjent og virker seriøse, kan du etterhvert ta en kaffe med. 

De fleste av oss er ikke modeller. Men det betyr ikke at vi ikke er flotte mennesker, med vår sjarm og fine trekk som andre kan like og forelske seg i. Hva ser du etter i en mann? Er det ikke noe mer enn det ytre? Og selv med det ytre er det vel et smil, varme, et blikk, -...hva han ler av. Slike ting som gjør at du virkelig liker noen. 

Så må du bygge opp selvtilliten etter den dusten av en fyr du var sammen med. Han høres jo ikke helt snill og god ut. 

Anonymkode: 14c9b...347

• Liker 1
Skrevet

Samboeren din må jo ha vært mentalt syk, som sier sånt. Det gjør man bare ikke. Hvis vi ser bort i fra de såkalte objektive skjønnhetskalaene og ytterpunktene i disse, så er de aller fleste av oss samlet et sted på midten, med både pene og mindre pene trekk. Og til syvende og sist er dette med om man er pen eller ikke, en subjektiv vurdering hos hver enkelt. 

Du er helt sikkert pen og sjarmerende i noens øyne og i andres øyne ikke. Jeg synes du ikke skal bekymre deg så mye for det. Gjør det beste ut av deg selv og fokuser på å være en bra versjon av deg selv uten å gjøre deg avhengig av andres bekreftelse. 

Selv om noen av kommentarene i tråden her var like usmakelige som de var pubertale, så har db0 helt rett i at en del menn sier hva som helst for å få deg i senga og sårer deg etterpå. Men dette er vel ikke nytt under solen. 

Løft blikket, vær mest mulig deg selv for da er sjansen størst for å finne en som liker nettop det. 👍

• Nyttig 3
Skrevet

Min eksmann sa hele tiden negative ting om meg og aldri noe positivt. Komplimenter kom fra andre damer og menn på butikken og andre steder. Da jeg skilte meg innså jeg jo at alt eksmannen hadde sagt var forsøk fra eksmannen for å senke min selvtillit mest mulig slik at jeg ikke skulle dra fra han. 

Anonymkode: 2ded1...8d3

• Nyttig 3
Skrevet

Eksen din har sagt sånt til deg for å trykke deg ned slik at han kan føle seg bedre selv. 
Når du hører stemmen hans i hodet ditt som sier du er stygg så må du huske å alltid svare den med at nei du er ikke stygg, det var eksen din det var noe galt med 

Jeg har levd mange år i forhold med en slik mann og vet det tar tid å legge alt bak seg. 

og ja, dating i denne tiden er fucked up. De fleste vil bare ha sex og gå videre til den neste. 
Ta til deg komplimentene, men hold tilbake godsakene ;)

Anonymkode: 2b620...1ab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Exn din ts? 

Håper du klarer å gi slipp på de vonde ordene fra fortiden, å tro på det når noen syns du er fin.

Anonymkode: 8e5df...b65

• Liker 2
Skrevet

Idiot!

Anonymkode: 9e35c...23e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

DU sier hva som helst. Ikke lat som det står en flokk bak deg og heier deg fram. Ikke vi. Bare du. Og det er patetisk.

Det finnes menn med bra verdier og andre interesser i livet enn hvordan de skal klare å karre til seg sex. 

Har aldri møtt på tullinger som deg.

• Liker 1
Skrevet

Sjangsen for det er egentlig veldig veldig lite, sjangsen for at hennes eks er en skikkelig dritt, litt som deg er mye større.. 😇

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

DU sier hva som helst. Ikke lat som det står en flokk bak deg og heier deg fram. Ikke vi. Bare du. Og det er patetisk.

Det finnes menn med bra verdier og andre interesser i livet enn hvordan de skal klare å karre til seg sex. 

Har aldri møtt på tullinger som deg.

Jeg kjenner flere menn som står i flokken. Jeg er ikke en av dem, så det er definitivt mange menn som ikke bare karrer seg til sex. Men jeg er litt overrasket over hvor mange jeg kjenner som er villig til å si hva som helst for å få seg litt….

Skrevet

Jeg ser ut som en røys men kjenner meg pigg igjen.

Anonymkode: 0ac35...935

Skrevet

tar 1sekund å se om en dame er pen

du mener menn lyver?

Skrevet
Sander33 skrev (6 minutter siden):

tar 1sekund å se om en dame er pen

For noen vokser skjønnheten for hvert sekund, og for noen blekner den tilsvarende. Det er ikke noe man bare ér. 

Hva man finner pent er dessuten subjektivt. Og attraktiv er viktigere enn pen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...