Gå til innhold

Hvilket firmanavn skal jeg velge?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Er nyutdammet make-up artist som skal registreres som seelvstendig næringsdrivende... Trenger hjelp til å finne et fengene navn, og håper noen der ute har gode ideer!

Problemet er at jeg ikke eier noe salong el clinique, så jeg kan ikke kalle det for noe sånt som "Annes Make-up Salong", selvom det hadde vært topp... Skal jobbe litt på forskjellige steder, og kommer til å jobbe litt som frilanser!

Så hvis det finnes noen kreative sjeler der ute, så vær så inderlig snille og hjelp meg!!!

Kommer uten tvil til å sette stor pris på alle forslag som tikker inn under her!!! :D

Hilsen Anne Erica!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger nødvendigvis ikke at ta med ditt eget navn i firmanavnet, selv om navnet ditt var veldig pent. Finn deg ett kunstner-navn og bruk det, enkelt og greit. Og når (!) du blir en kjent og annerkjent Make-Up artist, så er det greit at firmaet ditt og navnet du er kjent under er det samme. Spørs hvor kreativ du vil forslagene skal være da...men det var bare en tanke.

Uansett...lykke til med karrieren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du skal registrere personlig selskap må du ha med etternavnet ditt i firmanavnet, i alle fall i Brønnøysund.

Ellers ville jeg ha snudd på flisa og gjort det at du ikke jobber på samme sted til å bli noe positivt. Nøkkelord er fleksibel, travel, ambulerende :ler: , konsulent, konsultasjon o.l.

Få deg en webside som er et samlende punkt for de eventuelle kundene dine, kanskje? Annes Virtuelle Vamp-o-clinique der man kan bestille time/innhold online? :ler:

Litt ettersom hvilken type make-up du driver med: de beste navnene er ofte dem som inneholder en eller anne "catch", som i ordspill.

Denne siden viser noen av de bedre som har vunnet diplomer osv:

http://www.sprakrad.no/navnevet.htm

Og her er noen eksempler på feller det er mulig å gå i: :ler:

http://www.sprakrad.no/neon.htm

dorian :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...