AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Dere som går/ har gått i poliklinisk behandling for spiseforstyrrelser, hvor ofte var dere inne til samtaler, å hva gikk behandlingen/ samtalene ut på? Skjønner det er individuelt, men jeg gruer meg veldig til behandlingsstart, å tror at det å være litt forberedt kan roe nervene litt. Blir utrolig takknemlig for svar. Anonymkode: 9be51...4e1
xQueenKx Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 Var en gang i uka. Man går så ofte som pasient og psykolog bestemmer, men vil tro det er litt intensivt i starten. Både for å bli kjent, men også for å finne ut hva man må jobbe med, og hvordan. Mine samtaler gikk mye ut på barndom, traumer, generelle følelser som trigget min spiseforstyrrelse. Er en stund siden nå, men tror ikke vi hadde kjempefokus på spiseforstyrrelsen sånn helt isolert. Alt henger liksom sammen med alt. Vi snakket etterhvert om eksponering, og jeg fikk oppgaver mellom timene. Har du partner, kan det hende h*n blir invitert inn til en time eller to sånn etterhvert, men bare hvis du ønsker selv. Jeg følte egentlig at jeg styrte det mye selv, men psykologen ledet vei til de riktige stoppene, om du skjønner. Når har du første time?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 xQueenKx skrev (24 minutter siden): Var en gang i uka. Man går så ofte som pasient og psykolog bestemmer, men vil tro det er litt intensivt i starten. Både for å bli kjent, men også for å finne ut hva man må jobbe med, og hvordan. Mine samtaler gikk mye ut på barndom, traumer, generelle følelser som trigget min spiseforstyrrelse. Er en stund siden nå, men tror ikke vi hadde kjempefokus på spiseforstyrrelsen sånn helt isolert. Alt henger liksom sammen med alt. Vi snakket etterhvert om eksponering, og jeg fikk oppgaver mellom timene. Har du partner, kan det hende h*n blir invitert inn til en time eller to sånn etterhvert, men bare hvis du ønsker selv. Jeg følte egentlig at jeg styrte det mye selv, men psykologen ledet vei til de riktige stoppene, om du skjønner. Når har du første time? Tusen takk for utfyllende svar. Jeg har første time om et par uker. Men ettersom jeg har forstått er dette en kartleggingstime, så for alt jeg vet kan det være de vurderer det til at jeg ikke behøver behandling. Det er noe av det jeg er redd for med dette også. For jeg har enorme tillitsproblemer, så jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å formidle noe til en fremmed. Å får jeg ikke til det, så vil de jo tenke at jeg har det fint og ikke tilby meg noe behandling. Anonymkode: 9be51...4e1
xQueenKx Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for utfyllende svar. Jeg har første time om et par uker. Men ettersom jeg har forstått er dette en kartleggingstime, så for alt jeg vet kan det være de vurderer det til at jeg ikke behøver behandling. Det er noe av det jeg er redd for med dette også. For jeg har enorme tillitsproblemer, så jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å formidle noe til en fremmed. Å får jeg ikke til det, så vil de jo tenke at jeg har det fint og ikke tilby meg noe behandling. Anonymkode: 9be51...4e1 Vet du, jeg har også enorme tillitsproblemer. Det tok lang tid, men dette er psykologene vant til. Ikke noe å stresse med. Det tar den tiden det tar for deg å bli trygg. Og jeg tror det skal mye til for at de skal si at du ikke behøver behandling. En spiseforstyrrelse er såpass konkret. Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tusen takk for utfyllende svar. Jeg har første time om et par uker. Men ettersom jeg har forstått er dette en kartleggingstime, så for alt jeg vet kan det være de vurderer det til at jeg ikke behøver behandling. Det er noe av det jeg er redd for med dette også. For jeg har enorme tillitsproblemer, så jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å formidle noe til en fremmed. Å får jeg ikke til det, så vil de jo tenke at jeg har det fint og ikke tilby meg noe behandling. Anonymkode: 9be51...4e1 Hei. Har du en unnvikende pf også siden du sliter med tillitsvansker? Spiseforstyrrelser er jo noe som ligger bak,ofte annen psykisk lidelse. For meg er det kognitiv behandling,etterhvert edmr behandling. Da vil ofte symptomene for det man døyver følelsene med altså i dette tilfelle SF avta. Anonymkode: 5a1eb...fb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå